PracaGrupypl.praca.dyskusjeProsze o pomoc w ocenie przedsiewziecia › Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    Date: Thu, 25 Aug 2005 14:23:25 +0200

    Re to: Jeremiasz Miedziński [Thu, 25 Aug 2005 11:02:03 +0000 (UTC)]:

    > Mam zamiar otworzyc dzialalnosc gospodarcza.

    Forma? DG, spolka jakas?

    > Bylaby to firma zajmujaca sie uslugami informatycznymi,
    > tzw pogotowie komputerowe dla firm i prywatnych uzytkownikow.

    Jako dzialalnosc glowna? W takim razie zanim zalozysz, zdobadz
    minimum 3-4 klientow i podpisz umowy wstepne. Dopoki nie masz
    klientow, pakujesz sie tylko w koszta ktore nie wiadomo czy sie
    w ogole zwroca, nie warto ryzykowac od poczatku.

    > Oprocz tego wykonywalaby zlecenia o charakterze programistycznym
    > - strony www (php/sql/js), sklepy, aplikacje webowe, aplikacje
    > windows(delphi).

    J/w -- sprawdz porzadnie rynek i potencjalnych klientow. Temat
    dosc sliski jest.

    > Druga galezia dzialalnosci bylby handlel sprzetem poleasingowym
    > - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.

    A to juz jest calkiem ciekawe, zwlaszcza jesli masz jakies tak
    w miare chociaz sensowne dojscia. Sama jakis czas temu szukalam
    i albo oferta do luftu, albo ceny do luftu, albo sprzed do luftu.

    > Bede dysponowal kwota ok 17000 na start. Zalape sie tez na znizke
    > ZUS'u dla otwierajacych dzialalnosc po raz pierwszy.

    No to nie tak zle. Mozesz tez machnac jakis fajny plan i udac sie
    do UP, moze Ci dotacje moznaja?

    > Co o tym myslicie ?

    Mysle, ze tak czy inaczej sam nie wyrobisz. Przeliczyles tez
    koszt utrzymania lokalu -- bo gdzies tym sprzetem handlowac
    przeciez musisz? Masz cos na oku? 1 pracownik to minimum przy
    Twoich planach, tez wliczyles? Zrob solidna kalkulacje.

    Kira