PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza od dziś

  • 1. Data: 2005-08-25 08:12:26
    Temat: Działalność gospodarcza od dziś
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    Slyszeliscie o nowym przepiscie ktory wchodzi w zycie od dzis ze: "osoby
    rozpoczynajace dzialalnosc na wlasny rachunek przez 2 lata beda placic
    prawie 3-krotnie nizsze skladki na ZUS (zamiast ponad 720 zl
    miesiecznie, niespelna 250 zł)"??
    Co o tym sadzicie, oraz gdzie wiecej na powyzszy temat moglbym sobie
    poczytac?
    Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

    P.S. Na chwile obecna nasuwaja mi sie na usta trzy pytania:
    1- dlaczego tylko przez 2 lata?
    2- czy np. po pol roku trwania takiej dzialalnosci bede mogl z niej
    zrezygnowac, i przejsc na zasilek dla bezrobotnych?
    3- do kiedy przepis bedzie mial zastosowanie? (wiemy ze od dzis, ale do
    kiedy?)

  • 2. Data: 2005-08-25 09:38:41
    Temat: Re: Działalność gospodarcza od dziś
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik jacek napisał:
> [...]
    > zrezygnowac, i przejsc na zasilek dla bezrobotnych?
    > 3- do kiedy przepis bedzie mial zastosowanie? (wiemy ze od dzis, ale do

    bez sensu. teraz wymyślają jakieś obniżki dla absolwentów itp.
    ja jestem już utopiony skoro działam od grudnia 2004r? Gdy zakładałem
    działalność nikt nie myślał nawet o takich projektach, a teraz jeszcze
    dali zapis że nie dotyczy osób które w ciągu ostatnich kilkunastu
    miesięcy prowadzili działalność. Jakaś paranoja, tylko w Polsce takie
    cuda...
    kolejny raz człowiek przekonuje sie o tym że lajf saks ;)

    maz

  • 3. Data: 2005-08-25 13:37:32
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: maz [Thu, 25 Aug 2005 11:38:41 +0200]:

    > ja jestem już utopiony skoro działam od grudnia 2004r?

    Nie no, chwila, jak od 8 miesiecy dzialasz i Ci sie to nadal
    oplaca, to widac ogolnie Ci niezle idzie. Znizki sa dla tych,
    ktorym cholera wie jak pojdzie, zeby sobie mogli potestowac.

    Kira

  • 4. Data: 2005-08-26 05:53:25
    Od: "makro_studio" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplaca, to widac ogolnie Ci niezle idzie. Znizki sa dla tych,
    > ktorym cholera wie jak pojdzie, zeby sobie mogli potestowac.

    Jasneee, nie ma to jak testować a potem na zasiłek wracać. Już w to wierze że
    bezrobotny z doświadczeniem w chodzeniu po zasiłek zaraz wyjmie utajoną kase z
    konta i poleci kupić towar albo otworzy sobie bar. Siur! A za te eksperymanty to
    niestety ale my musimy zapłacić (i za górnicze emerytury).
    A tak swoją drogą to co to jest za demokracja i uczciwa konkurencja gdzie jeden
    dostaje 50% znizki a drugi musi tyrać i nic nie dostaje? Dlaczego zniżki dla
    pracowników na umowę o prace nie zrobili? tylko dla eksperymentujących
    przedsiębiorców? Z resztą nie cieszcie się za długo bo juz projekt zaskarżający
    ustawę do trybunału się tworzy.

    Pozdr.
    A.D.

  • 5. Data: 2005-08-26 06:49:55
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: makro_studio [Fri, 26 Aug 2005 07:53:25 +0200]:

    > Jasneee, nie ma to jak testować a potem na zasiłek wracać.

    A po cholere na zasilek wracac? Jesli zakladasz DG i przez te
    2 lata ona bedzie dzialala, to nie sadze zebys ja zamykal tylko
    po to, zeby na zasilek pojsc.

    > Już w to wierze że bezrobotny z doświadczeniem w chodzeniu
    > po zasiłek zaraz wyjmie utajoną kase z konta i poleci kupić
    > towar albo otworzy sobie bar. Siur!

    Nie, ci ktorzy maja swoje zycie ogolnie w dupie, dalej beda
    je mieli w dupie. Nizszy ZUS tego nie zmieni. Natomiast daje
    to szanse tym, ktorzy maja pomysl, maja jakies plany, ale do
    tej pory nie mogli ich zrealizowac ze wzgledu na wysokie jak
    na poczatek koszta prowadzenia DG. Jest to tez interesujaca
    mozliwosc ulegalnienia niektorych dzialalnosci, ktore do tej
    pory siedzialy w szarej strefie, zyski z legalnego dzialania
    sa wieksze niz te ~300zl miesiecznie.

    Po to jest ta znizka, a nie dla przegrancow z wyboru.

    > A za te eksperymanty to niestety ale my musimy zapłacić

    Nie zauwazylam zeby jednoczesnie podskoczyl ZUS dla tych,
    ktorzy juz prowadza DG. Tak, beda nizsze wplywy do budzetu.
    Poczatkowo. Bo czesc z tych biznesikow wypali i po jakims
    czasie wplywy sie relatywnie zwieksza. IMO rzecz jasna, co
    bedzie w praktyce to zobaczymy.

    > A tak swoją drogą to co to jest za demokracja i uczciwa
    > konkurencja gdzie jeden dostaje 50% znizki a drugi musi
    > tyrać i nic nie dostaje?

    Chory kraj, chora gospodarka, chore metody leczenia jej.
    Masz inny pomysl jak to zrobic, zeby wiecej ludzi dalo rade
    ten poczatkowy okres prowadzenia DG wytrzymac, a zeby nie
    obcinac jednoczesnie o polowe wszystkich wplywow do budzetu
    (tu konkretnie do ZUSu)? Bo ja nie mam. Dlatego tez mimo ze
    mnie akurat by ten przepis dyskryminowal (gdyby mi sie chcialo
    jeszcze w DG pakowac), generalnie uwazam go za sluszny TU
    I TERAZ. Niekoniecznie w momencie, kiedy ogolna sytuacja
    w tym kraju znormalnieje.

    Kira

  • 6. Data: 2005-08-26 07:56:47
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:deme2i$jfi$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Masz inny pomysl jak to zrobic, zeby wiecej ludzi dalo rade
    > ten poczatkowy okres prowadzenia DG wytrzymac,

    Tym bardziej, że ten początkowy okres zazwyczaj zysków nie przynosi - trzeba
    inwestować. Z drugiej jednak strony... Czy nie doprowadzi to do zamknięcia
    części firm, które już jakoś ciągną? Niższy ZUS, może zachęcić niektórych do
    tego, aby za towary/usługi brać mniej. Oczywiście zwiększy to ich
    konkurencyjność, pozwoli wypłynąć, ale co z tymi, którzy jednak płacą
    więcej? Można zapytać co to za firmy, dla których 300 zł ma stanowić o być,
    albo nie być. Nie da się jednak ukryć, że i takie są.

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2005-08-26 19:00:15
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Greg wrote:

    > Tym bardziej, że ten początkowy okres zazwyczaj zysków
    > nie przynosi - trzeba inwestować.

    W sumie, to calkiem niezlym wyjsciem byloby rozszerzenie
    tych dotacji na DG. Gdyby dawali tez forse na pokrycie
    powiedzmy 4-miesiecznego ZUSu, sadze ze wiecej ludzi by
    dalo rade w tym czasie na tyle ruszyc, zeby dalej juz
    sobie samopas placic. Bo to jest w sumie idiotyzm: jesli
    ktos chce zarabiac na np. robieniu stron www, to sprzet
    zazwyczaj posiada juz wlasny -- w tym wypadku dotacja na
    wyposazenie jest mu cokolwiek zbedna. Przydalaby mu sie
    natomiast wlasnie dotacja na pokrycie wstepnych kosztow.
    Ale na to nie daja, cholera wie czemu...

    > Niższy ZUS, może zachęcić niektórych do tego, aby za
    > towary/usługi brać mniej.

    Nie wydaje mi sie. To jest roznica zaledwie 300zl i to
    z odgornym zalozeniem, ze na jakis czas. Jesli ktos ma
    odrobine rozumu, to nie bedzie przesadzal z obnizkami,
    co najwyzej zrobi na starcie jakas promocje 2-3 m-c, a
    potem ceny raczej sie wyrownaja.

    > Można zapytać co to za firmy, dla których 300 zł ma
    > stanowić o być, albo nie być. Nie da się jednak ukryć,
    > że i takie są.

    No, nie 300 tylko 300 miesiecznie. Polskie male firmy.
    Dla pani Zofii prowadzacej kiosk z warzywami to moze
    byc w perspektywie tych 2 lat potezna roznica...

    Kira

  • 8. Data: 2005-08-26 19:08:02
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    > To jest roznica zaledwie 300zl (...)
    > Dla pani Zofii prowadzacej kiosk z warzywami
    > to moze byc w perspektywie tych 2 lat potezna roznica...

    Dziwna jesteś ;-P Albo ja śpiący ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2005-08-27 05:50:19
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Greg wrote:

    > Dziwna jesteś ;-P Albo ja śpiący ;-)

    Nie, ja pijana ;) Koncze wczorajszego urodzinowego Vermoutha ;)

    Juz rozjasniam: na poczatku jak startujesz to potezna roznica,
    jesli startujesz od zera. Ale w perspektywie paru-parunastu lat
    dzialalnosci, jak wiesz, ze wrocisz do normalnej stawki, to ta
    roznica jest zbyt mala zeby ryzykowac, ze po podwyzszeniu cen
    za dwa lata klienci sie na Ciebie wypna.

    Wzglednosc taka.

    Kira

  • 10. Data: 2005-08-27 05:50:54
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Greg wrote:

    > Dziwna jesteś ;-P Albo ja śpiący ;-)

    Nie, ja pijana ;) Konczylam urodzinowego Vermoutha ;)