PracaGrupypl.praca.dyskusjeProsze o pomoc w ocenie przedsiewziecia › Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prosze o pomoc w ocenie przedsiewziecia
    Date: Thu, 25 Aug 2005 14:07:43 +0200

    Jeremiasz Miedziński wrote:

    > Mam zamiar otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Bylaby to firma zajmujaca sie
    > uslugami informatycznymi, tzw pogotowie komputerowe dla firm i prywatnych
    > uzytkownikow. Oprocz tego wykonywalaby zlecenia o charakterze programistycznym
    > - strony www (php/sql/js), sklepy, aplikacje webowe, aplikacje
    > windows(delphi). Druga galezia dzialalnosci bylby handlel sprzetem
    > poleasingowym - monitory LCD/CRT, laptopy - sprowadzanym z zachodu.

    chcesz to wszystko robic samodzielnie?? jak to sobie wyobrazasz:
    1) programowanie: musisz sobie poszukac klienta, przedyskutowac
    z klientem funkcjonalnosc powstajacej aplikacji, ponegocjowac z
    klientem warunki kontraktu; nastepnie trzeba taki soft pisac;
    pozniej przedstawic kientowi i wprowadzac poprawki;
    2) pogotowie komputerowe: wyjezdzasz do klientow wtedy, kiedy oni
    tego potrzebuja;
    3) sprzedaz sprzetu: siedzisz w sklepie, a klienci przychodza i
    sobie ogladaja sprzet, czasami cos kupuja, czasami cos reklamuja;

    jak wyborazasz sobie np. godziny pracy w sklepie, jezeli w tym
    samym czasie mialbys jezdzic do klientow w ramach "pogotowia" i
    do klientow od "softu";

    > Mieszkam w 100 tysiecznym miescie. NIe ma w nim zadnego pogotowia
    > komputerowego. Nie ma sklepu ze sprzetem poleasingowym, O ile mi wiadomo nie
    > ma tez zadnej powaznej firmy robiacej aplikacje dla www czy systemow win. Bede

    nie rosmieszaj mnie; chcesz powiedziec, ze samodzielna, pojedyncza
    osoba, ktorej wyczyny w programowaniu sa przerywane wyjazdami z
    "pogotowia" i obsluga klientow w sklepie - ze taka osoba jest
    powazna firma robiaca aplikacje ??

    poza tym wydaje mi sie, ze nie masz koncepcji na dzialanie jako
    "powazna firma robiaca aplikacje"; skoro twierdzisz ze takowej
    w Twoim miescie nie ma - a zaloze sie, ze jest; a to i tak bez
    znaczenia, bo przeciez swoich produktow nie oferowalbys chyba
    w "swoim miescie";

    > dysponowal kwota ok 17000 na start. Zalape sie tez na znizke ZUS'u dla
    > otwierajacych dzialalnosc po raz pierwszy.
    > Co o tym myslicie ? Czy mam szanse sie przebic i utrzymac na rynku ?

    mysle, ze mozesz sobie zalozyc dzialanosc "uslugowo-handlowa", ktora
    bedzie polegana na obsludze informatycznej pewnej liczby firm; musialbys
    sobie pojezdzic po miescie i zaoferowac sie malym firmom: obsluga na
    zasadzie "pogotowia" (wezwanie - interwencja); poza tym moglbys tym
    firmom doradzac w zakupach i oferowac poleasingowy sprzet;

    adas;