PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za granica

  • 11. Data: 2010-01-17 03:19:37
    Temat: Re: Praca za granica
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    realista wrote:

    > Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    > <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisal w wiadomosci
    >
    > A byles tam, spradzales co tam jest? Za przeproszeniem gówno

    niestety duzo gowna, ale troche znajomych szukajacych prac fizycznych bez
    problemu znalazlo co trzeba.

  • 12. Data: 2010-01-17 03:45:28
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    realista wrote:

    > Użytkownik "tomas" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja np jestem typem komputerowca i co niby miałbym robić na takiej
    > budowie gdzie same karki? To raz, a dwa nie każdy ma zdolności
    > budowlane, ja akurat nie mam.

    > Ale tyle to każdy wie, po prostu skręca mnie już słuchanie tej rady:
    > przez znajomych.

    to jest bardzo dobra rada. ad. twojego fachu - uniwersystety.
    bardzo dobrze zaczynac tam, i niestety bez znajomosci nie tyle ze 'nic nie
    zalatwisz' ale po prostu szukanie tego co cie interesuje i 'pod twoj profil'
    zajmie ci duzo czasu.

    ad. pracy w budowlance - znam pare osob ktore klikaja w biurach
    projektowych, ~ rok temu bylo nawet ogloszenie i szukali kogos do pracy z
    autocadem w moim rodzinnym miescie. sprobuj sie zainteresowac ile kosztuje
    wykonanie projektow.

    na euresie nie znajdziesz raczej nic bardziej specjalizowanego, nie ma tez
    praktycznie duzych opcji tworzenia profilu.

    programistow jest teraz b. duzo i raczej poza hobby to sporo nie zarobisz,
    aczkolwiek mozesz przemyslec po prostu sprzedawanie licencji na swoje
    dziela, a takze handel gotowymi rozwiazaniami (kompletne systemy).
    znam pare osob ktore trzymaja sie dosc niezle z samych zobowiazan
    licencyjnych...

    gdzie jeszcze widze spore luki - ale to juz wymaga inwestycji wlasnych -
    protetyka z wykorzystaniem drukarek 3d/cnc. oczywiscie to troche szara
    strefa, bo proces atestowania trwa tyle ze jest to niepraktyczne, ale rynek
    na tego typu uslugi jest olbrzymi - zauwaz ze idziesz do szpitala z byle
    peknieciem kosci i zakladaja ci kawal ciezkiego gipsu, albo b. drogi
    'elastyczny', podczas gdy wytloczenie czegos co spelni podobna funkcje z
    lekkiego plastiku na wtryskarce 'u znajomego w zakladzie' to 1/10 ceny, i
    duzo wieksza wygoda (chocby wodoodpornosc i fakt ze jak to
    polamiesz/zabrudzisz to za podobne grosze mozna druge zrobic).

    jesli sie przyjrzysz z czym sie musza meczyc ludzie z innymi uszkodzeniami
    to tez zapewne zauwazysz spory rynek.

    no ale tutaj trzeba obejsc spora zawalidroge jaka jest problem 'jak sie
    skutecznie reklamowac' i jak byc u klienta przed kolosami typu 3m...

  • 13. Data: 2010-01-17 09:48:33
    Od: "realista" <m...@r...org>

    > Wiesz zebys pracowal u znajomego to by doszkolil , niestety trzeba byc
    > mobilnym cale zycie nie bedziesz przy komputerze pracowal.Głowny
    > problem
    > bezrobotnych to to ze zamykaja sie w jednej dziedzinie.Najbardziej
    > mnie
    > smiesza znajomi ktorzy pracuja to w biurach i nasmiewaja sie ze mnie
    > ze ja jezdze tam do pracy fizycznej , ale jak im powiesz to jak ty tu
    > zyjesz za te 2tys, to juz od razu sie obrazają.

    Jest jeszcze coś takiego jak predyspozycje, ja po prostu ich nie mam do
    pracy na budowie, mówimy o prostej pracy fizycznej tamże.

    > Ja z poczatku mialem przez znajomych , poznalem lokalny rynek i szukam
    > obecnie sam z powodzeniem , tylko jest jeden minus praca w sezonie to
    > nie praca caly rok , a trzeba cos robic w polsce przez zime i za cos
    > sie
    > utrzymac.

    Powiedz mi czy jest ktoś na świecie kto zapytał kiedyś: jak znaleźć
    pracę, dostał odpowiedź od znajomych,
    to go wielce olśniło i rzekł: "faktycznie, nie pomyśłałem o tym!"
    Zadzwonił do znajomych, znalazł pracę i dziękował za wspaniałą poradę??
    Nie mam znajomości, a może to ja będe kiedyś znajomym dla znajomych i im
    pomogę? Przecież ktoś musi/ał być pierwszy.

    > Najlepiej zarejestrowac sie w urzedzie pracy , jak jezyk nie jest
    > barierą.Plusem krajow starej unii jest to ze tam wiekszosc zna
    > angielski.

    Jakim urzędzie, polskim? Mówimy o tym jak wyjechać już do pracy, na
    szukanie na miejscu w ciemno mało kto sobie może pozwolić, chyba że ma
    duże zasoby oszczędności.

  • 14. Data: 2010-01-17 09:50:07
    Od: "realista" <m...@r...org>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> napisał w wiadomości

    > niestety duzo gowna, ale troche znajomych szukajacych prac fizycznych
    > bez
    > problemu znalazlo co trzeba.

    Ja tam nie widzę nic lepszego ponad to co proponują w PUPach,
    ofert jak na lekarstwo
    http://www.wup.mazowsze.pl/new/?phtml=159989659
    w dodatku to idzie na całą Europę, więc o etat chyba strasznie trudno.