PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na czarno

  • 21. Data: 2009-11-16 16:07:25
    Temat: Re: Praca na czarno
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "tomas" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hdrohf$1s8e$1@news.mm.pl...
    > Jaki ty uczciwy :)Tylko nie zapomnij obejrzeć reksia o 19:00.
    > Pozatym w tym kraju uczciwie sie nie da zarobić bo zus(czytaj zakład
    > utylizacji szmalu) wszystko potrąci i zostanie tylko na bułke z masłem
    > i marmoladą :)

    Nie chciałem napisać, że jestem aniołkiem, bo nim nie jestem. :-)
    Bo raczej się nie da, żyjąc tutaj.
    Ale to raczej może nie składki do ZUS są wysokie, tylko zarobki
    cholernie niskie.
    Tylko co można poradzić na to, jeśli ludzie godzą się za takie głodowe
    stawki pracować?

    Ogólnie to jest po prostu ogromna przepaść między zarobkami szeregowych
    pracowników, a tzw. kadrą zarządzającą, a nawet kadrą kierowniczą
    niższego szczebla, co zbliża nas bardziej pod tym względem do krajów
    trzeciego świata niż wysokorozwiniętych.

  • 22. Data: 2009-11-23 11:51:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 21:08:47 +0100, a...@g...pl napisał(a):

    > pamietaj ze kij ma 2 konce
    >
    > skoro juz sie zgodziles na prace na czarno to powinienes przewidziec taka
    > sytuacje ze moga ci nie wyplacic
    > mozesz to zglosic gdzie chcesz lacznie ze skarbowym/zusowym
    > ale jest i drugi koniec kija
    > pierwsze /lub drugie/ co zrobi skarbowy/zusowy to zapyta czy z tej pracy na
    > czarno odprowadziles zusy i podatki

    O - i tym sposobem wkraczasz w gestię obowiązków PŁATNIKA.
    Jakie chcesz dać uprawnienia PRACOWNIKOM by sprawdzali PŁATNIKA (swojego
    pracodawcę) czy aby na pewno ON ZAPŁACIŁ zaliczkę na podatek dochodowy
    i/lub skłądki ZUSowskie?
    Gówno to interesuje pracownika - płątnikiem jest pracodawca i cześć. Te ww.
    instytucje ściągną od tego "pracodawcy" należny podatki/składki. To ich
    zadanie a nie pracownika.

    >/jak nie to grzecznie oddajesz 75%? podatku od niujawnionych dochodow

    Rozjebałeś mnie na łopatki :))))