PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla... › Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    From: "Gosia" <M...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca a znajomosci - powiedzcie prosze, ze nie wszyscy tak mysla...
    Date: Tue, 12 Oct 2004 10:26:47 +0200

    Użytkownik "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net> napisał w
    wiadomości news:ckeq3v$oba$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam

    > Szukalem przez jakies 3 misiace

    Ja szukam dluzej...ok. pol roku

    > Ja odbylem 6 ale konkretnych, nie liczy sie ilosc a jakosc

    Rozmowy odbylam 3, w miare konkretne, bylam w blisko, ale niestety:(. Nie
    wiem tylko jak traktowac rozmowy przez telefon, ktorych bylo multum, bo w
    mojej branzy najczesciej ogloszenie jest postaci "firma zatrudni ksiegową,
    kadrową,itp nr telefonu, najczesciej komorka". Wtedy najczeszciej jak juz o
    wszystko wypytaja, mnie skasuja na jakas tam kwote, zwykle nienajnizsza,
    biora nr telefonu i mowia, ze zadzwonia:(

    > Znalazlem bez znajomosci, wlasiciwe to mialem 3 oferty do wyboru z 3
    roznych
    > miast + jeszcze dodatkowo w moim rodzinnym miescie, jedna zalatwiona przez
    > ojca, ale nie skorzystalem

    To masz szczescie. Nie wiem co to za miasta i skad jestes. Ja niestety nie
    jestem zbyt mobilna, mam zobowiązania na miejscu...I w przypadku wielu
    ofert, brakuje jakiegos sensownego polaczenia PKP lub PKS. Musialabym kupic
    samochod, a wtedy musialabym zarobic na tyle duzo, zeby mi starczylo na
    utrzymanie, na dojazd i zebym mogla odlozyc na jakies sprawne autko.:(
    A nawiasem mowiac tez mialam wczesniej fajna prace, tylko firma zostala
    zlikwidowana i nawet w swoim miescie.

    > Bo piszesz do zlych firm albo nie umiesz sie sprzedac, nieznam twojego CV
    > wiec trudno mowic,

    W niektorych przypadkach trudno znalezc dobre firmy, jesli w okolicy ich nie
    ma za wiele, a wiekszosc posad jest juz zajeta.

    > Oj, mozna, wiekszosc moich znajomych znalazla

    Tez uwazam ze mozna, tylko ze nie jest to łatwe, jezeli mieszka sie w
    strefie wysokiego bezrobocia i nie jest sie bardzo mobilnym.

> [...]
    cos
    > nietypowego, ze musze pogadac z ludzmi z nocnej zmiany czycos w tym stylu
    > zarabiam 2Xsrednia krajowa.
    > Trudno mowic cos jak sie nie zna CV, chce jedynie napiosac ze mozna
    znalezc
    > robote bez znajomosci.
    > Sa niestety pewne warunki ktore trzeba spelnic, np. mobilnosc, i sorry
    albo
    > ruszasz dupe i masz dobra robote, albo siedzisz u siebie i harujesz za
    > grosze.
    > Tych przykladow jest wiele innych, ludzie sa zbyt wygodni.

    Z tym wygodnictwem to juz lekka przesada, trudno, zebym dojezdzala z
    Zielonej Gory do Wroclawia czy Poznania codziennie. A na stale przeniesc sie
    z pewnych wzgledow nie moge...

    > Pozatym po co odpisujesz na wszelkie oferty, wybieraj te lepsze, ktore ci
    > odpowiadaja.
    > Jaki masz zawod, i co to znaczy ze jestes calkiem dobry?

    Radzisz koledze by wybieral tylko te lepsze oferty, a co ma zrobic jesli w
    jego sytuacja jest podobna do mojej i mozna mowic o radosci, jesli w ogole
    jest gdzie wyslac oferte i z koniecznosci szuka pracy niekoniecznie w swoim
    zawodzie. Ja mam wyksztalcenie wyzsze matematyczne, pracowalam w dwoch
    zawodach, programista w malej firmie informatycznej( nie znam, jakis
    wielkich technologii, ktorych teraz wymagaja, nie jestem tez sprzetowcem) i
    ksiegowa w biurze rachunkowym i jest jeszcze pare innych rzeczy ktore
    moglabym robic.

    > Pozdrawiam
    > Lukasz

    Pozdrawiam Gosia
    Ps. Nie oceniaj ludzi, ktroych sytuacji nie znasz