PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pozapłacowy system wynagrodzeń

  • 1. Data: 2008-08-24 14:00:08
    Temat: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    Od: "Artur" <d...@W...gazeta.pl>

    Jesteś przedsiębiorcą. Masz swoich pracowników. Są wśród nich tacy na
    których Ci bardzo zależy. W jaki sposób masz zamiar ich utrzymać aby
    pracowali dla Ciebie co najmniej 5 lat?
    Czy sposobem utrzymania dobrze wykwalifikowanej załogi są pozapłacowe
    systemy wynagrodzeń.
    Co może wchodzić w taki system pozapłacowego wynagrodzenia?

  • 2. Data: 2008-08-24 17:42:55
    Temat: Re: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    http://tiny.pl/8h1c

  • 3. Data: 2008-08-25 14:59:02
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracowali dla Ciebie co najmniej 5 lat?
    > Czy sposobem utrzymania dobrze wykwalifikowanej załogi są pozapłacowe

    Chyba lepszy będzie płacowy system wynagrodzeń.

    > Co może wchodzić w taki system pozapłacowego wynagrodzenia?

    Cokolwiek wchodzi, da się "z powrotem" przeliczyć na pieniądze a bardzo
    cenny pracownik z reguły potrafi liczyć. Więc jeśli zwyczajnie Cię nie stać,
    masz trzy możliwości:
    1) uczciwie utrudniać odejście cennemu pracownikowi uzależniając go od firmy
    jakimś służbowym autem, pożyczką, elastycznymi godzinami pracy itp
    2) nieuczciwie utrudniać odejście cennemu pracownikowi za pomocą kruczków w
    umowie o pracę, obietnic bez pokrycia, ściemniania itp.
    3) tak zarządzać firmą, by jej wysoka kultura organizacyjna, stabilność i
    zdrowe zasady same w sobie zniechęcały cennego pracownika do odejścia, ze
    względu na postrzeganie przez niego konkurencyjnych firm jako miejsc może i
    bardziej zyskownych ale bardziej niepewnych, stresujących itp

    Oczywiście jakbyś umiał doprowadzić do 3) albo przynajmniej sprawić, by
    cenny pracownik uwierzył, że Cię na to stać, to byś nie miał problemu z
    zapłaceniem cennemu pracownikowi lub przynajmniej warunkowym zatrzymaniem go
    na jakiś czas, więc dodałem to pro forma :) Pozostają Ci więc cieniutkie
    metody 1) i 2) a właściwie tylko 2).

    e.

  • 4. Data: 2008-08-25 18:29:39
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Artur wrote:
    > Jesteś przedsiębiorcą. Masz swoich pracowników. Są wśród nich tacy na
    > których Ci bardzo zależy. W jaki sposób masz zamiar ich utrzymać aby
    > pracowali dla Ciebie co najmniej 5 lat?
    A jaki zawod wykonuja?

    > Czy sposobem utrzymania dobrze wykwalifikowanej załogi są pozapłacowe
    > systemy wynagrodzeń.
    Ja sie do "dodatkow" na tyle przyzwyczailem, ze negocjujac warunki
    zatrudnienia w firmie bez bonusow, doliczam do wynagrodzenia
    rownowartosc bonusow w detalu. Podniesiona poprzeczka placowa odstrasza
    niektorych potencjalnych pracodawcow, wiec jest to jakas metoda :)

    > Co może wchodzić w taki system pozapłacowego wynagrodzenia?

    W moim wypadku (branza IT): telefon, laptop, ubezpieczenie medyczne dla
    mnie i rodziny, ubezpieczenie na zycie na wysoka sume (dla mnie wysoka,
    6xroczne wynagrodzenie), pracowniczy program emerytalny, dotowana
    stolowka w miejscu pracy, elastyczny czas pracy, mozliwosc pracy zdalnej
    od czasu do czasu, oplacony w zwiazku z tym internet w mieszkaniu.
    Do tego w firmie sa dziesiatki sekcji sportowych, od frisbee do golfa,
    gdzie za uczestnictwo placi sie niewiele albo wcale.

    Ludzie ktorzy pracuja na zmiany, poza dodatkami do pensji, jedza w nocy
    za darmo, w drodze do i z pracy na nocna zmiane taxi gratis, napoje
    energetyczne gratis. To juz sa pierdoly, ale pewnie troche ta nocke
    uprzyjemniaja.

    Osobiscie za wysoce motywujacy uwazam wysoki budzet na szkolenia (bez
    lojalek, nie mam zwyczaju podpisywac takich kwitow).

    Pewnie wolalbym zywa gotowke, z drugiej strony gdyby firma zwrocila mi
    rownowartosc tych bonusow po cenie hurtowej, to ja w detalu kupilbym
    moze polowe tego, wiec nie jest to takie oczywiste.

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 5. Data: 2008-08-26 07:13:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wwieslaw pisze:

    > W moim wypadku (branza IT): telefon, laptop,

    Ale jakie to wynagrodzenie- to żadne wynagrodzenie, jeśli mam mieć
    telefon firmowy w domu, to ja zazwyczaj żądam podwyżki. Laptop zostawiam
    w firmie - po co mam się zdżwigiwać? Lepiej nie wyskakiwać z takimi
    udogodnieniami, bo znam wiele osób podobnych do mnie, którzy tylko
    wyśmieją takie "wynagrodzenie".

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2008-08-26 17:51:42
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    > w firmie - po co mam się zdżwigiwać? Lepiej nie wyskakiwać z takimi
    > udogodnieniami, bo znam wiele osób podobnych do mnie, którzy tylko

    Bez obaw - telefonu po godzinach pracy nie musze odbierac, natomiast za
    ustalone okresy dyzuru owszem, jest ekstra wynagrodzenie. Ma za to taka
    ciekawa ceche, ze mozna z niego dzwonic.

    Laptop - bez zadnych nakladow finansowych mam utrzymany na odpowiednim
    poziomie ewolucji technologicznej komputer. Jedyny koszt jaki
    ponioslem, to dysk zewnetrzny do skladowania prywatnych danych. Jak ktos
    lubi wydawac co 2 lata 5-6kpln na sprzet, jego prawo, moj rachunek
    ekonomiczny podpowiada mi, zeby podzwigac. Za 5-6kpln mozna zrobic
    ciekawsze rzeczy, niz kupic swoj wlasny ukochany starzejacy sie komputerek.

    Wieslaw

  • 7. Data: 2008-08-27 07:04:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wwieslaw pisze:

> [...]
    > ekonomiczny podpowiada mi, zeby podzwigac. Za 5-6kpln mozna zrobic
    > ciekawsze rzeczy, niz kupic swoj wlasny ukochany starzejacy sie komputerek.

    Te ukochane możliwe, że tyle kosztują, ale zapewniam Cię, że starczają
    na duzo dłużej niż 2-3 lata.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2008-08-27 09:16:50
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Te ukochane możliwe, że tyle kosztują, ale zapewniam Cię, że starczają
    > na duzo dłużej niż 2-3 lata.

    W sensie "dzialania" ? Owszem.
    W sensie komfortowego uruchamiania uaktualnionych aplikacji? Nieprawda.

    Ale kto zaplaci za naprawy pogwarancyjne? Kto bedzie sie uzeral z
    przygaszona matryca, luznymi zawiasami?

    Kto musi przekonac zone, ze nowy laptop jest wazniejszy niz wypasione
    zaslony do sypialni :)

    Jesli pracodawca udostepnia komputer do prywatnego uzytku, to ja
    preferuje wlasne pieniadze wydac na extra wczasy - tydzien czy dwa
    blogiego wypoczynku sa dla mnie cenniejsze niz swoj wlasny komputerek.

    Wieslaw

  • 9. Data: 2008-08-28 07:18:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Wwieslaw pisze:

    > W sensie "dzialania" ? Owszem.
    > W sensie komfortowego uruchamiania uaktualnionych aplikacji? Nieprawda.
    >
    > Ale kto zaplaci za naprawy pogwarancyjne? Kto bedzie sie uzeral z
    > przygaszona matryca, luznymi zawiasami?

    Nie zrozumiałeś słowa ukochane - te komputery nie starzeją sie tak
    szybko, dlatego nadal sa uzytkownicy C64, Amigi i innych starych
    komputerów. Co do pctów, jeśli chcesz mieć topowy, to ten z pracy -
    szczególnie laptop taki nie będzie, a jeśli nie, to spokojnie ci
    wystarczy taki sprzed 2-3 lat. A te nietopowe laptopy kosztują 2tys -
    cóż - ja wolę zarobić miesięcznie parę złotych więcej i nie nosić
    firmowego sprzętu do domu. Oczywiście, ktos może mieć inne zdanie, ale
    dlatego zwracam uwagę, że jest duże grono osób, dla którego to żaden
    rarytas i ciężko włączyć go dla takiej osoby jako "pozapłacowy system
    wynagrodzeń".

    > Kto musi przekonac zone, ze nowy laptop jest wazniejszy niz wypasione
    > zaslony do sypialni :)

    Cóż - jak to powiedział ksiądz przed ślubem "tylko pamiętajcie - później
    będzie "widziały gały co brały" Ja z moją żoną nie mam takowego problemu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2008-08-28 11:30:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-26, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ekonomiczny podpowiada mi, zeby podzwigac. Za 5-6kpln mozna zrobic
    > ciekawsze rzeczy, niz kupic swoj wlasny ukochany starzejacy sie komputerek.

    No nie przesadzaj z tymi cenami.
    Niezły komputer (z monitorem), z wbudowaną kartą ATi można mieć za 1,5k.
    Wystarczy spokojnie na 3-4 lata, chyba że intensywnie grasz w nowości.
    A laptop wystarczający do tych celów to koszt 2000-2500. I też na dłużej
    niż na 2 lata.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl