PracaGrupypl.praca.dyskusjePozapłacowy system wynagrodzeń › Re: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    Date: Mon, 25 Aug 2008 20:29:39 +0200

    Artur wrote:
    > Jesteś przedsiębiorcą. Masz swoich pracowników. Są wśród nich tacy na
    > których Ci bardzo zależy. W jaki sposób masz zamiar ich utrzymać aby
    > pracowali dla Ciebie co najmniej 5 lat?
    A jaki zawod wykonuja?

    > Czy sposobem utrzymania dobrze wykwalifikowanej załogi są pozapłacowe
    > systemy wynagrodzeń.
    Ja sie do "dodatkow" na tyle przyzwyczailem, ze negocjujac warunki
    zatrudnienia w firmie bez bonusow, doliczam do wynagrodzenia
    rownowartosc bonusow w detalu. Podniesiona poprzeczka placowa odstrasza
    niektorych potencjalnych pracodawcow, wiec jest to jakas metoda :)

    > Co może wchodzić w taki system pozapłacowego wynagrodzenia?

    W moim wypadku (branza IT): telefon, laptop, ubezpieczenie medyczne dla
    mnie i rodziny, ubezpieczenie na zycie na wysoka sume (dla mnie wysoka,
    6xroczne wynagrodzenie), pracowniczy program emerytalny, dotowana
    stolowka w miejscu pracy, elastyczny czas pracy, mozliwosc pracy zdalnej
    od czasu do czasu, oplacony w zwiazku z tym internet w mieszkaniu.
    Do tego w firmie sa dziesiatki sekcji sportowych, od frisbee do golfa,
    gdzie za uczestnictwo placi sie niewiele albo wcale.

    Ludzie ktorzy pracuja na zmiany, poza dodatkami do pensji, jedza w nocy
    za darmo, w drodze do i z pracy na nocna zmiane taxi gratis, napoje
    energetyczne gratis. To juz sa pierdoly, ale pewnie troche ta nocke
    uprzyjemniaja.

    Osobiscie za wysoce motywujacy uwazam wysoki budzet na szkolenia (bez
    lojalek, nie mam zwyczaju podpisywac takich kwitow).

    Pewnie wolalbym zywa gotowke, z drugiej strony gdyby firma zwrocila mi
    rownowartosc tych bonusow po cenie hurtowej, to ja w detalu kupilbym
    moze polowe tego, wiec nie jest to takie oczywiste.

    Pozdrawiam
    Wieslaw