PracaGrupypl.praca.dyskusje › certyfikaty programistyczne

  • 1. Data: 2008-08-24 07:20:04
    Temat: Re: certyfikaty programistyczne
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    zastanów się, co chcesz robić. co ci da jedno czy drugie
    szkolenie/certyfikowanie. Przejzyj ogłoszenia o pracę i sprawdź trend na
    rynku. Gdzie będziesz widział progres a nie trend schyłkowy, to chyba
    będzie łatwa wskazówka do inwestowania w siebie.

    a poza tym - certyfikowanie się to jedno, poziom znajomości (a tym samym
    doświadczenie) to cos zupełnie innego. warto to przemysleć

  • 2. Data: 2008-08-24 07:27:16
    Temat: certyfikaty programistyczne
    Od: a...@g...com

    Mam magistra z informatyki i wieloletnie doświadczenie w programowaniu
    (C++, Java, C#), ale chciałbym sobie podszlifować CV certyfikatami. Na
    razie zrobiłem z marszu Sun Certified Java Programmer. Zastanawiam się
    nad kolejnymi certyfikatami. SCJD? SCWCD? Sun Certified Enterprise
    Architect? A może coś z .NET?

    Jakieś opinie?
    Andrzej

  • 3. Data: 2008-08-24 08:38:41
    Od: a...@g...com

    Dzięki za odpowiedź

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że certyfikowanie a poziom znajomości
    to co innego. Ale akurat Javę znam dobrze, a trudno mi to udowodnić w
    CV, bo stanowiska typu "programista" w firmie konsultingowej zupełnie
    nic nie mówią o tym, co właściwie robiłem. Wydaje mi się więc, że
    certyfikat w moim przypadku ma sens.

    Tylko zastanawiam się, czy raczej robić kilka certyfikatów z Javy
    (specjalizacja), czy raczej z kilku różnych języków (szersze pole
    ofert).

    On Aug 24, 9:20 am, "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote:
    > Przejzyj ogłoszenia o pracę i sprawdź trend na rynku.

    W jaki sposób można "sprawdzić trend na rynku"? Są gdzieś dostępne
    statystyki porównawcze?

    Andrzej

  • 4. Data: 2008-08-25 10:36:31
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

    > a poza tym - certyfikowanie się to jedno, poziom znajomości (a tym samym
    > doświadczenie) to cos zupełnie innego. warto to przemysleć

    ja sie przekonalem szukajac roboty, ze firmy patrza na to, bys byl tani i
    bys mial papiery (dobre, ale nie za dobre, bo boja sie, bys nie uciekl za
    szybko), ot taka dziwma rzeczywistosc

  • 5. Data: 2008-08-25 20:51:25
    Od: a...@g...com

    On Aug 25, 12:36 pm, "pitero" <p...@w...pl> wrote:

    > ja sie przekonalem szukajac roboty, ze firmy patrza na to, bys byl tani i
    > bys mial papiery (dobre, ale nie za dobre, bo boja sie, bys nie uciekl za
    > szybko), ot taka dziwma rzeczywistosc

    To brzmi trochę jak wyuczona bezradność typu: I tak nic nie zrobię, bo
    jak zrobię, to będzie jeszcze gorzej.
    Z dobrymi papierami może mniej pracodawców Cię zaakceptuje
    (naprawdę?), ale za to jeśli już to zrobią, to wpadniesz na wyższe
    stanowisko. Z dobrymi papierami pracę i tak znajdziesz, gdybyś
    przypadkiem nie mógł znaleźć, zawsze możesz zataić jakiś swój walor w
    CV ;-)

    Andrzej

  • 6. Data: 2008-09-09 22:09:21
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl>

    a...@g...com wrote:

> [...]
    > razie zrobiłem z marszu Sun Certified Java Programmer. Zastanawiam się
    > nad kolejnymi certyfikatami. SCJD? SCWCD? Sun Certified Enterprise

    hmm.
    najprosciej chyba po prostu poszukac projektu na twoim poziomie
    np. na www.sourceforge.net ,i dopisac/poprawic cos co jest opensource (na
    dowolnej licencji) jesli jestes aktywny, jesli twoj kod jest dobry , jesli
    jestes znany i rozpoznawany w srodowisku - to sa dobre referencje,
    zwlaszcza do pracy zdalnej. podstawowe pytanie to 'gdzie chcesz pracowac',
    z kim, kto twoj kod ocenil (i jak).
    czytelnosc kodu, styl programowania, ilosc , czestotliwosc i skala bledow,
    strategia i to jak wywiazujesz sie z powierzonych zadan, slownosc,
    terminowosc, jakosc przejrzystosc komentarzy - to sa kryteria na jakie
    osobiscie patrze.