PracaGrupypl.praca.dyskusjePozapłacowy system wynagrodzeń › Re: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pozapłacowy system wynagrodzeń
    Date: Mon, 25 Aug 2008 16:59:02 +0200

    Użytkownik "Artur" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:g8rph8$rl8$1@inews.gazeta.pl...

    > Jesteś przedsiębiorcą. Masz swoich pracowników. Są wśród nich tacy na
    > których Ci bardzo zależy. W jaki sposób masz zamiar ich utrzymać aby
    > pracowali dla Ciebie co najmniej 5 lat?
    > Czy sposobem utrzymania dobrze wykwalifikowanej załogi są pozapłacowe
    > systemy wynagrodzeń.

    Chyba lepszy będzie płacowy system wynagrodzeń.

    > Co może wchodzić w taki system pozapłacowego wynagrodzenia?

    Cokolwiek wchodzi, da się "z powrotem" przeliczyć na pieniądze a bardzo
    cenny pracownik z reguły potrafi liczyć. Więc jeśli zwyczajnie Cię nie stać,
    masz trzy możliwości:
    1) uczciwie utrudniać odejście cennemu pracownikowi uzależniając go od firmy
    jakimś służbowym autem, pożyczką, elastycznymi godzinami pracy itp
    2) nieuczciwie utrudniać odejście cennemu pracownikowi za pomocą kruczków w
    umowie o pracę, obietnic bez pokrycia, ściemniania itp.
    3) tak zarządzać firmą, by jej wysoka kultura organizacyjna, stabilność i
    zdrowe zasady same w sobie zniechęcały cennego pracownika do odejścia, ze
    względu na postrzeganie przez niego konkurencyjnych firm jako miejsc może i
    bardziej zyskownych ale bardziej niepewnych, stresujących itp

    Oczywiście jakbyś umiał doprowadzić do 3) albo przynajmniej sprawić, by
    cenny pracownik uwierzył, że Cię na to stać, to byś nie miał problemu z
    zapłaceniem cennemu pracownikowi lub przynajmniej warunkowym zatrzymaniem go
    na jakiś czas, więc dodałem to pro forma :) Pozostają Ci więc cieniutkie
    metody 1) i 2) a właściwie tylko 2).

    e.