PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podjecie pracy (1) - kilka pytań z tym związanych (długie)

  • 1. Data: 2004-03-17 17:53:49
    Temat: Podjecie pracy (1) - kilka pytań z tym związanych (długie)
    Od: "Robert S" <r...@w...to.gazeta.pl>

    Dzień dobry
    Wczoraj miałem test do pracy w ARiMR przy obsłudze wniosków pytania były
    proste wiec na 99% prace bedę miał (każdy kto zdła miał zapewnioną).
    Dostaliśmy także kilka formularzy do wypełnienia i tu mam kilka wątpliwośći
    w których mam nadzieję grupowicze mi pomogą
    1. Ubezpieczenie- obecnie jestem ubezpieczony w KRUS-ie czy mam zrezygnować
    z tego (powiadamiać ich) czy zostanę przeniesieny automatycznie czy
    (zważywszy zę to praca tylko na 4 m-ce a potem zapewne powrót do pracy w
    gospodarstwie u starszych i dalsze szukanie pracy) nierobić sobie kłopotu i
    wypełnić ten wniosek do ZUS-u jednocześnie bedę opłacał składki w KRUSie
    2. Niejestem pewien (ponieważ patrząc teraz w dokumenty niemoge znaleść)
    trzeba dostrarczyć siwdectwo pracy?
    W czasie studiów pracowałem przez 1 miesiąc przy wprowadzaniu danych wiec
    jeżeli byłoby wymagane to swiadectwo wspominać otym ajeżeli tak w jaki
    sposób takie świadectwo zdobyć
    3. Pytałem sie w gminnym banku spółdzielczym o założenie konta w celu
    przelewów wypłaty i powiedzieli mi że konto moge zalożyć dopiero gdy bedę
    miał prace - to standart czy w innych bankach można założyć na innych
    zasadach (numer konta musze podać do tych dokumentów) jeszce jakieś PKO jest
    w naszej gminie ale do Warszawy tylko 50 km wiec może w jakims innym banku
    bedzie mniej problemow
    (Niepytajcie mnie ile będę zarabiła bo jeszcze dokładnie nieweim mam 2
    wersje niewiem która prawdziwa ale to jest najmniej ważne chce podjąć prace
    aby nabysć doświadczenie)

    Mam ndzieję że te pytania nie będą dla was tak zabawne że odpowiecie mi na
    nie.
    A jeżeli chcielbyście mnie odełać gdzieć to prosze o dokładne namiary a nie
    do pana google ponieważ mam tylko modem i z pakietu TP zostało mi 5h a to
    dopiero połowa miesiąca :-)

  • 2. Data: 2004-03-17 18:48:12
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    On Wed, 17 Mar 2004 18:53:49 +0100, Robert S wrote:

    > Dzień dobry

    witaj

    // ciach //
    > 1. Ubezpieczenie- obecnie jestem ubezpieczony w KRUS-ie czy mam zrezygnować
    // ciach //

    tu ci nie pomoge. zapytaj w księgowosci/ dziale rachuby

    > 2. Niejestem pewien (ponieważ patrząc teraz w dokumenty niemoge znaleść)
    > // ciach //

    świadectwo pracy generalnie jest potrzebne do wyliczenia urlopu. biorąc
    pod uwagę, że masz przepracowany miesiąc to ci niewiele da. Poza tym skoro
    pracowałeś w czasie studiów, to bardziej ci sie opłaca brać czas
    studiowania do wyliczania podstawy urlopu niż jeden miesiąc pracy. tak że
    odpuść sobie. BTW - świadectwo dostaniesz w firmie w której pracowałeś,
    należy sie zgłosić do działu personalnego (hr, kadry, personalia - duzo ma
    nazw)

    > 3. Pytałem sie w gminnym banku spółdzielczym o założenie konta w celu
    >// ciach //

    ten bank jest śmieszny i generalnie jnie chce pieniędzy :) proponuję
    darmowe konta w inteligo (obsługa konta za free przy saldzie min. 100 zł, przelewy 99
    groszy,
    wpłacanie w oddziałach banku PKO BP, wypłaty za free w bankomatach PKO BP)
    albo mbank (obsluga za free przy dowolnym saldzie, przelewy poza mbank 50
    groszy, w mbanku za free, wypłata z bankomatów BZ WBK i Euronet za free).
    są to konta, które zakładasz przez internet, oddzwania do ciebie
    konsultant i juz masz założone konto na które możesz wpłacać pieniążki.
    zeby wypłacac za kilka dni dostajesz poczta papiery do wypelnienia i
    odsylasz i wtedy juz mozesz wyplacac pieniazki.

    www.mbank.pl, www.inteligo.pl, serwisy pracowe (jobpilot, wyborcza,
    jobuniverse)

    jakby cos, pisz na pev gromax@WYTNIJ_TO.gazeta.pl

  • 3. Data: 2004-03-17 22:45:04
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert S" <r...@w...to.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c3a3q9$c9j$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    jest
    > w naszej gminie ale do Warszawy tylko 50 km wiec może w jakims innym banku

    Moze w malej miejscowosci bank pocztowy wystarczy do obslugi pensji?
    http://www.bp.com.pl/u235/navi/30741;jsessionid=396C
    AB7737EE4E578D0A2468DDA71E75
    Charakterystyka usługi - Pocztowe Konto Giro :

    Pocztowe Konto Giro jest rachunkiem oszczędnościowo-rozliczeniowym służącym
    do gromadzenia środków bieżących oraz dokonywania rozliczeń stałych lub
    jednorazowych
    rachunek prowadzony jest w złotych, kapitalizacja odsetek odbywa się raz na
    kwartał, odsetki dopisywane są do środków na koncie
    środki oprocentowane są według zmiennej stopy procentowej
    nie ma wymogu posiadania minimalnego wpływu na konto, regularnych dochodów
    ani przedstawienia zaświadczenia o dochodach czy zatrudnieniu
    otwarcie rachunku oraz kompleksowa obsługa odbywa się w placówkach Banku
    Pocztowego oraz wszystkich Urzędach Pocztowych
    zlecenia płatnicze mogą być realizowane w złotych lub w dowolnej walucie
    obcej
    do dysponowania środkami na koncie wydawana jest również karta płatnicza
    Visa Electron
    posiadacze konta mają możliwość otrzymania kredytu odnawialnego
    pozwalającego na dokonywanie operacji nie znajdujących pokrycia w saldzie na
    rachunku
    dla posiadaczy konta oferowany jest szerokie spektrum różnego rodzaju lokat
    terminowych powiązanych z kontem

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 4. Data: 2004-03-18 10:30:27
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Wed, 17 Mar 2004 18:53:49 +0100, na pl.praca.dyskusje, Robert S napisał(a):

> [...]
    > do pana google ponieważ mam tylko modem i z pakietu TP zostało mi 5h a to

    Świadectwo pracy o ile to była praca na umowe o pracę można zdobyć tylko od
    tego u kogo się pracowało. Może ono Ci się przdać np za 5 lat do
    renty/życzę Ci dużo zdrowia/ ale nawet jakbyś płacił iZUS i KRUS to i tak
    renta będzie tylko jedna więc to bez sensu. Wszstko Ci powiedzą jak Cię
    zatrudnią./ nie martw się na zapas/

  • 5. Data: 2004-03-18 10:50:12
    Od: "Robert S" <r...@w...to.gazeta.pl>

    ale nawet jakbyś płacił iZUS i KRUS to i tak
    > renta będzie tylko jedna więc to bez sensu.

    Wcale nie liczyłem na podwójną rente/emeryture tyle wiem jakie problemy Krus
    stwarza aby sie do niego zapisać. A jak pisałem to tylko 3-4 m-ce a dalej
    pewnie dalsze szukanie pracy jednocześnie praca na roli