PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy wypada żądać potwierdzenia OTRZYMANIA MAILA?

  • 1. Data: 2004-03-17 19:24:13
    Temat: Czy wypada żądać potwierdzenia OTRZYMANIA MAILA?
    Od: "Starless" <s...@o...pl>

    Witam,
    prosze o radę czy w aplikacjach wysyłanych elektronicznie wypada żądać
    potwierdzenia otrzymania e-maila przez adresata.
    Czy to nie będzie źle widziane??
    Pozdrawiam,
    Anka

  • 2. Data: 2004-03-17 19:28:49
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Starless" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prosze o radę czy w aplikacjach wysyłanych elektronicznie wypada żądać
    > potwierdzenia otrzymania e-maila przez adresata.

    IMO nie. Co więcej, bardziej kulturalne firmy mają włączone nawet cos
    takiego, jak autoresponder - automatycznie wysyła informację o otrzymaniu
    maila.

  • 3. Data: 2004-03-17 19:29:24
    Od: Pako vs Pakereczek <a...@o...pl>

    Użytkownik Starless napisał:

> [...]
    > prosze o radę czy w aplikacjach wysyłanych elektronicznie wypada żądać
    > potwierdzenia otrzymania e-maila przez adresata.

    Aniu, zależy to od tego kto to czyta, ja zawsze żadam potwierdzenia
    dostarczenia, jak narazie nie było kłopotu. Pozatym jak ktoś chce to
    potwierdzi a jak nie to nie. Jest to logiczne ze jak ktoś wysyła
    informacje o sobie CV to chce jakiegoś potwierdzenia ze dotarło.

  • 4. Data: 2004-03-17 22:13:53
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jakub Zysnarski napisał:

    > IMO nie. Co więcej, bardziej kulturalne firmy mają włączone nawet cos
    > takiego, jak autoresponder - automatycznie wysyła informację o otrzymaniu
    > maila.

    nie słyszałem jeszcze, aby ktoś dostał maila zwrotnego w stylu
    "dziękujemy, dostaliśmy Pana dokumenty..."

    uważam, że można wysyłać listy żadając potwierdzenia - to coś
    podobnego do wysłania poleconego na poczcie - odbiorca podpisuje, że
    przesyłkę odebrał.

    --
    Witiia

  • 5. Data: 2004-03-18 03:40:20
    Od: "Jakub Wysocki" <j...@u...o2.pl>

> [...]
    > prosze o radę czy w aplikacjach wysyłanych elektronicznie wypada żądać
    > potwierdzenia otrzymania e-maila przez adresata.

    jak ja widze ze ktokolwiek czegos ode mnie ŻĄDA
    na wejsciu ma 2 punkty mniej .

  • 6. Data: 2004-03-18 05:25:43
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Jakub Wysocki wrote:

    > jak ja widze ze ktokolwiek czegos ode mnie ŻĄDA
    > na wejsciu ma 2 punkty mniej .

    Zupełnie niesłusznie - to jest kwestia utartego, ale dosć kulawego
    tłumaczenia z jęz. angielskiego. Angielskie "request" nie ma tak
    stanowczego zabarwienia jak polskie "żądanie". Angielski termin jest
    rafniejszy, bo nadawca faktycznie nie żąda, tylko oczekuje czy prosi -
    odbiorca nie musi mu potwierdzenia odesłać. Polecam RFC.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 7. Data: 2004-03-18 07:47:00
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Pako vs Pakereczek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > potwierdzi a jak nie to nie. Jest to logiczne ze jak ktoś wysyła
    > informacje o sobie CV to chce jakiegoś potwierdzenia ze dotarło.

    no moze byc tez tak, ze po paru miesiacach dostaje sie potwierdzenie,
    ale.... skasowania wiadomosci bez jej otwierania - zwlaszcza dotyczy to
    maili wysylanych do agencji posrednictwa pracy....

    K.

  • 8. Data: 2004-03-18 08:55:21
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 17 Mar 2004 20:28:49 +0100, gdy "Jakub Zysnarski"
    <a...@n...koncu.postu> napisał:

    >IMO nie. Co więcej, bardziej kulturalne firmy mają włączone nawet cos
    >takiego, jak autoresponder - automatycznie wysyła informację o otrzymaniu
    >maila.

    Coraz więcej firm autorespondery wyłącza, szczególnie jeśli na ich konta
    przychodzi spam i wirusy (wysyłane z przypadkowych adresów "From:").
    W takich przypadkach odpowiedź idzie albo w kosmos, albo trafia do
    niewinnej osoby :), albo informuje spamera o tym, ze konto istnieje.

    Tak czy inaczej, po przeczytaniu maila (przez czlowieka) i zapisaniu CV,
    potwierdzenia powinny byc wysylane (np. z szablonów podręcznych, jesli w
    firmie uzywają Bata lub podobnie rozbudowanego programu).

    r.

  • 9. Data: 2004-03-18 17:47:35
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c3aij8$sot$1@news.onet.pl...

    > nie słyszałem jeszcze, aby ktoś dostał maila zwrotnego w stylu
    > "dziękujemy, dostaliśmy Pana dokumenty..."

    Ja dostałem :) Obecnie dostaję takie "coś" za każdym razem, gdy wysyłam
    maila do jednego z klientów. Od kilku firm, nie pamiętam w tej chwili
    dokładnie od których, na etapie rekrutacji również dostawałem informacje o
    dotarciu dokumentów. No ale masz rację - w Polsce to rzadkość. Niestety ...

  • 10. Data: 2004-03-18 17:49:44
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdzenia powinny byc wysylane (np. z szablonów podręcznych, jesli w
    > firmie uzywają Bata lub podobnie rozbudowanego programu).

    No ale dla HR - owca to jest taaaaaaaaaaakie skomplikowane i pracochłonne
    zadanie. Po przeczytaniu maila albo go zostawić, albo skasować, jeśli
    odrzucony na starcie, i do wszystkich, którzy nie zostali skasowani wysłać
    JEDNEGO I TEGO SAMEGO maila. Za dużo roboty ...