PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 51. Data: 2005-09-08 09:15:02
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jarod napisał(a):

    [...]

    > Tez jestem za likwidacja polskich znakow,ale wszystkich ktorych nie ma na
    > klawiaturze po co nam te ogonki i kreseczki? Wiekszosc ludzi nie uzywa
    > polskich znakow na grupach i jakos sie dobrze rozczytujemy...

    Zrob mi laske i nie wypisuj wiecej takich dyrdymalow ;P

    j.

  • 52. Data: 2005-09-08 09:15:10
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

> [...]
    > czy "rz""?(takie metody stosował mój śp Tata) , to i tak pisząc
    > wypracowanie, napisze np "ktury" i nie rzuci mu się to w oczy nawet przy
    > dziesięciokrotnym czytaniu.
    >
    > To bywa krepujące, a czasami wręcz upokarzające.
    >
    > Dlatego przez cały czas mojej edukacji, na wsztkich egzaminach
    > pisemnych -w tym maturze -po prostu musiałem być szybki: najpierw pisałem
    > tekst, a potem czytałem każdy wyraz osobno.
    >
    > Niestety jest też prawdą, że obecnie większość osób z "papierami na
    > dysleksję" to osoby które nie maja tej dolegliwości .

    Masz racje, niestety wiekszosc "dys" po prostu kombinuje.

    Ja np. jestem osoba, ktora sporo czyta, zna zasady ortografi i nic to nie
    daje. W sytuacjach stresowych popelniam bledy ortograficzne. Jezeli pisze na
    luzie nie ma problemu, wszystko idzie dobrze. Coz kazdy jakos musi
    odreagowac stres: pali papierosa, obgryza paznokcie, a ja popelniam bledy...
    czasem tak bywa, a ja na to nie mialem wplywu.

  • 53. Data: 2005-09-08 09:16:43
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dfouvi$nts$1@news.onet.pl>
    Stachu napisał(a):

    > Nie wiem, czy teza iż poziom społeczeństwa spada, jest prawdziwa.

    Chodziło raczej o poziom kultury.

    > Moim zdaniem jest inaczej: w czasach ułatwionego dostępu do mediów każdy
    > może się wypowiedzieć, a kiedyś tak nie było. Znało się ludzi ze swojego

    Ta, każdy Big Brothera może obejrzeć.

    Pozdr

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 54. Data: 2005-09-08 09:17:34
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    stokrotka <p...@o...pl> napisał(a):

    > MOże pycha ?
    satysfakcja, ze umie cos co jest powszechnie przyjetym kanonem

    > A co na mecie ?
    znajomosc tego co spelnia wymog: nic co ludzkie nie jest mi obce

    > Słownik, jest po to by sie przydał, a nie po to by uczyć się go na pamięć.
    wez pod uwage przypadek, ze osoba sprawdzala pisownie w slowniku
    w sytuacji, ktorej nie byla pewna jej pisowni.
    w efekcie jakos samo sie wykulo.

    > Na pewno zmęczenie.
    oprocz ortografii powinnas sie nauczyc rowniez kuc w taki sposob abys nie
    odczuwala zmeczenia :)

    > Jeśli jest to wymóg bezsensowny to takie wymaganie jest zwyczajnym
    > nieposzanowaniem wolności drugiego człowieka
    wyjatkowo pusty argument. jak to sie mowi punkt widzenia zalezy od punktu
    siedzenia

    > Jakim klubie? obrońców ortografii? NIGDY!!!!!!! :))))))))
    czytaj dokladnie

    > Dyslektyka. Błedy też robię. :)))))))))
    ja tez robie bledy, ale za dyslektyka sie nie uwazam
    co gorsza nie mam papierka na to :(

    > Razem likwidujemy szkołę ? :)))))))))
    dziekuje, mimo wszystko twierdze, ze to przydatna instytucja
    poza tym likwidacja to najprostsza metoda. pomysl czym to lepiej zastapic.
    wtedy bedziesz wielka jesli ludzie cie w tym popra.

    > MOże, ze względu na naszą nieporadność TYLKO CZĘŚĆ ortografii jest
    > potrzebna.
    a po co ma byc potrzebna? nie prosciej zlikwidowac?

    > NA PEWNO większość ortografii można by śmiało i prosto zlikwidować.
    oczywiscie;) to moze jeszcze zniesmy ograniczenia predkosci w ruchu
    drogowym wprowadzajac zapis "bezpieczna predkosc". zaoszczedze tym sposobem
    na mandatach :D

    > Wierzę , ze w tej kwestii coś wymyśli następne pokolenie.
    > Ja chcę uproszczenia, tam, gdzie jest to oczywiste.("ó" i "ch")
    w epoce kamienia lupanego to ludzie mieli bardzo proste zycie
    i nie potrzebowali tyle do szczescia co niektorzy teraz.
    moze warto nad tym pomyslec?

    > Zdecydowanie mnie znie zrozumiałeś.
    ale ja CHCE i koniec ! :D

    > NIe jestem za likwidacją "polskich liter".
    > "ą" to symbol zapisujący konkretny dźwięk,
    > tego dźwięku nie zapisuje się inaczej.
    tak. tyle, ze to zalezy co stoi przed nia lub za nia
    trzeba patrzec calosciowo na problem:)

    > Natonmiast "u" i "ó" brzmią tak samo. Dlatego wystarczył by jeden symbol.
    > Podobnie z "h" i "ch".
    > Te głoski dla większości polaków brzmią identycznie,
    a co z mniejszoscia?

    > więc po co dwie różne notacje ?
    zeby nauczyciele mieli za co jedynki stawiac w szkole :)

    > Może kiedyś , ale na razie była by to zbyt wielka rewolucja.
    > Dlaczego nie uprościć tego co oczywiste?
    bo dla wiekszosci nie jest to tak oczywiste :)

    > Wirzę , że są prostrze i tańsze sposoby uchwalnia ustaw, zwłaszcza tych
    > apolitycznych.
    mysle, ze tanszego nie znajdziesz. przy odpowiedniej oprawie medialnej
    bedzie to prosty sposob.

    > ja chcę:
    > 1. dopuszczenia podwójnej notacji,
    to zacznij oto walczyc a nie tylko mowic

    > 2. Zmiany elementarzy w miejscach dotyczących tych liter,
    a kto pokryje koszta tej operacji?
    wspominalas cos o tanich sposobach ;)

    > 3 likwidacji starego sposobu notacji za 100lat.
    dodaj jeszcze pare setek

  • 55. Data: 2005-09-08 09:22:23
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a):

    > Zrob mi laske i nie wypisuj wiecej takich dyrdymalow ;P

    Dobre!!!

  • 56. Data: 2005-09-08 09:23:26
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    stokrotka <p...@o...pl> napisał(a):

    > Ortografia jest dla mnie idiotyzmem, od którego uwolnił mnie komputer.

    obawiam sie, ze nie doceniasz polskiej ortografii.
    Nie wiem czego uzywasz do sprawdzania pisowni, ale nie sadze zeby
    Cie uwolnil. Byc moze troche ograniczyl liczbe bledow.

  • 57. Data: 2005-09-08 09:25:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Stachu [Thu, 08 Sep 2005 11:06:57 +0200]:

    > Moim zdaniem jest inaczej: w czasach ułatwionego dostępu
    > do mediów każdy może się wypowiedzieć, a kiedyś tak nie było.

    Ale wiesz, tu nie chodzi o to ze glaby dorwaly sie do mediow.
    Tu chodzi o to, ze ci normalni machneli reka, bo zalew glabow
    jest za duzy zeby cos z nim sensownego zrobic...

    Kira

  • 58. Data: 2005-09-08 09:26:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Thu, 8 Sep 2005 09:16:43 +0000 (UTC)]:

    > Chodziło raczej o poziom kultury.

    Taka dygresja: paaare lat temu przeczytalam po raz pierwszy
    cytat z Einsteina, ten co to "suma inteligencji na ziemi jest
    stala, a ludzi przybywa".

    Wtedy mnie to smieszylo.

    Teraz juz nie.

    Kira

  • 59. Data: 2005-09-08 09:42:48
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-09-08, b.marcin <b.marcin@WYTNIJ_TOwp.pl> wrote:
    > Nauki ortografii nie i innych takich nie uczy sie na wykucie tylko
    > raczej intuicyjnie + do tego jeszcze kolka zasad pisowni. Oczywiscie do
    > tego wyjatki, ktorych jesli nie znasz to siegasz po slownik.

    "Nauka ortografii"? Ja się w życiu nie nauczyłem nawet najprostszej
    regułki typu "nie z przymiotnikiem piszemy tak a tak" - co więcej,
    nie miałem ochoty się ich uczyć - i wolałem trójki na klasówkach niż
    wkuwanie "uje się nie kreskuje" :-). Co wcale nie przeszkadza mi błędów
    po prostu nie robić...

    > Kiedys slyszalem, ze ludzie maja wiecej problemow z ortografia jesli
    > mniej czytaja.

    ... właśnie dlatego. Za moich czasów (hehe śmiesznie brzmi ;-) nie było
    GG, forum Onetu, newsów i trzeba było dużo czytać - chociazby z nudów.
    I IMHO jedyny sensowny sposób na "naukę" ortografii jest właśnie taki.
    Niestety dziś czytanie książek stało się jakieś takie mało "trendy"...

    > I to sie chyba sprawdza, bo ostatnio bardzo malo czytam
    > po polsku i troszke sie gubie czasem ;).

    Oj prawda.. myślałem że da się przed tym obronić, ale po dwóch latach
    zaczynam się łapać na tym, że piszę jakieś słowo niepoprawnie, a po
    chwili ze wstydem wciskam backspace i poprawiam...

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH

  • 60. Data: 2005-09-08 09:44:53
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    > Taka dygresja: paaare lat temu przeczytalam po raz pierwszy
    > cytat z Einsteina, ten co to "suma inteligencji na ziemi jest
    > stala, a ludzi przybywa".

    Taka mala dygresja Einstein tez byl "dys".