PracaGrupypl.praca.dyskusje › Audyt oprogramowania

  • 1. Data: 2005-09-07 06:35:50
    Temat: Re: Audyt oprogramowania
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    multilicencję mogą sprzedawać tylko wybrani z autoryzowanych. wic się nie
    dziw ze sprzedawca cię do nich nie zachęcał :)

  • 2. Data: 2005-09-08 02:10:59
    Temat: Audyt oprogramowania
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    Witam,

    chcialem sie dowiedziec jaka przyszlosc w naszym kraju ma osoba parajaca sie
    Audytem Oprogramowania i zarzadzaniem licencjami w firmie. Piszac o audycie
    nie mam na mysli bojowek Policji i BSA, tylko firmy/osoby sprawdzajace soft
    na zycznie firmy zamawiajacej (czyli: chcemy wiedziec co mamy na naszych
    desktopach i serwerach, jak to wykozystac w 110% (tak jest zawsze ;-) ) oraz
    kto jakie ma potrzeby).

    Jak jest szansa na prace z odpowiednimi umiejetnosciami: wykonane 2-3
    audyty, tytyl MLS (M$ spec. od licencjonowania)...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-08 04:10:41
    Od: b...@o...pl

> [...]
    >
    > Jak jest szansa na prace z odpowiednimi umiejetnosciami: wykonane 2-3
    > audyty, tytyl MLS (M$ spec. od licencjonowania)...

    a czym ma się to różnić od standardowej działalności każdej firmy
    informatycznej???

  • 4. Data: 2005-09-08 05:34:59
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    > a czym ma się to różnić od standardowej działalności każdej firmy
    > informatycznej???

    Glownie wiedza na temat licencji grupowych i o zgrozo na temat OEMow i
    BOXow.
    Kiedys (jakis rok temu) w przyplywie checi eksperymentatorskich
    przeprowadzilem swoje male badanie na pieciu, raczej wiekszych sklepach
    komputerowych. Wiekszych, tzn, takich w ktorych byl wiecej niz jeden
    sprzedawca.
    Wiedza na temat licencjonowania raczej mierna: Office OEMa chcieli mi
    sprzedac z myszka, Windowsy i Offisy OEMoew chcieli przenosic z komputera
    starego na nowy....
    Miesiac pozniej zadzwonilem do trzech* firm informatycznych z zapytaniem o
    licencje na 20 komputerow (chodzilo o MSO i licencje dostepowe do serwera).
    W jednej chciano mi sprzedac OEMy, w drugiej BOXy (nawet zgodne z licencja,
    tylko malo oplacalne), w trzeciej nic mi nie odpowiedziano - dalej czekam na
    oferte. Na moje stwierdzenie, ze slyszalem cos o licencjach grupowych, byla
    zmiana tematu, mowienie, ze sie nie znam lub ze musial bym miec kilkaset
    komputerow LOL.

    Moze mialem pecha, moze cos sie od tego czasu zmienilo. Nie bede twierdzil,
    ze tak jest zawsze. Niestety nie mam czasu przeprowadzic badania na wiekszej
    probce...

    * wytrzymalem tylko trzy rozmowy.....

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-09-08 06:30:33
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

> [...]
    > sprzedawca.
    > Wiedza na temat licencjonowania raczej mierna: Office OEMa chcieli mi

    heh.... Windows mozna kupic z myszka (!) Info ze szkolenia w MS z
    licencjonowania.

> [...]
    > zmiana tematu, mowienie, ze sie nie znam lub ze musial bym miec kilkaset

    bo i tak zazwyczaj bardziej sie oplaca kupic OEMy - niz OLPa na 5 stanowsik.

    Pozatym Licencjonowanie to powazny temat, az po reprezentowanie spolek w
    sadach. Bo z jednej strony producent wymysla warunki licencji (w ktorych
    sam sie gubi) a z drugiej strony musisz wziasc pod uwage prawa
    obowiazujace w danym kraju. Te 2 rzeczy sa zazwyczaj sprzeczne.
    Dodatkowo jestesmy w EU, wiec i prawa UE.

  • 6. Data: 2005-09-08 07:59:05
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > heh.... Windows mozna kupic z myszka (!) Info ze szkolenia w MS z
    > licencjonowania.

    To ja wiem, zreszta pisalem o MSO...
    > Windowsy i Offisy OEMoew chcieli przenosic z komputera
    >
    > bo i tak zazwyczaj bardziej sie oplaca kupic OEMy - niz OLPa na 5
    > stanowsik.

    Ale juz przy 20 licencjach, jak pisalem wyzej....

> [...]
    > sam sie gubi) a z drugiej strony musisz wziasc pod uwage prawa
    > obowiazujace w danym kraju. Te 2 rzeczy sa zazwyczaj sprzeczne. Dodatkowo

    To, ze sami sie gubia to juz inna sprawa. Jest tylko jeden motyw - trzeba
    wiedziec od kogo miec potwierdzenie warunkow i jak naciskac by je otrzymac.

  • 7. Data: 2005-09-08 08:02:50
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    > multilicencję mogą sprzedawać tylko wybrani z autoryzowanych. wic się nie
    > dziw ze sprzedawca cię do nich nie zachęcał :)

    Tak i nawet maja tytul Partnera Handlowego MS i chwala sie tym...
    Zreszta o licencjach grupowych rozmawialem z _firmami informatycznymi_ a nie
    sklepami... sklepy wylozyly sie na czym innym...

    Przyznam, ze zaczynamy odbiegac od tematy dyskusji (patrz moj pierwszy post)
    i zaczynamy bawic sie to co ja potrafi i jak mozna obejsc licencje (a mozna
    ;-) ).

  • 8. Data: 2005-09-08 22:46:16
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    > Przyznam, ze zaczynamy odbiegac od tematy dyskusji (patrz moj pierwszy post)
    > i zaczynamy bawic sie to co ja potrafi i jak mozna obejsc licencje (a mozna

    to ja sie zapytam - JAK?

  • 9. Data: 2005-09-11 01:01:09
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "fReLuZ" <f...@i...com.pl> ...

    > Windows mozna kupic z myszka (!) Info ze szkolenia w MS z licencjonowania.

    A kiedy bylo to szkolenie "w MS" ???
    Bo na przestrzeni kilku ostatnich lat warunki licencjonowania
    zmienialy sie i to BARDZO !!!

    Tak wiec trzeba byc czujnym...

    > producent wymysla warunki licencji (w ktorych sam sie gubi)

    Swieta prawda !!

    --
    T.F.

  • 10. Data: 2005-09-11 20:52:52
    Od: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>

    > A kiedy bylo to szkolenie "w MS" ???
    > Bo na przestrzeni kilku ostatnich lat warunki licencjonowania
    > zmienialy sie i to BARDZO !!!
    >
    > Tak wiec trzeba byc czujnym...

    Wystarczy wpisac sie na odpowiednia liste i sami przysylaja wiadomosci o
    zmianach w licencjach.