PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porozumienie stron a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2005-09-06 21:19:48
    Temat: Porozumienie stron a wypowiedzenie
    Od: "Marian" <c...@W...pl>

    Stan faktyczny - pracuje od miesiaca na 3 miesieczny okres probny; okres
    wypowiedzenia - 1 tydzien;

    Zalozmy ze dostalem lepsza propozycje - jak najlepiej rozwiklac ta
    sytuacje - wiadomo najlepiej za porozumieniem stron. Ale jesli pracodawca
    sie nie zgodzi i wreczy mi wypowiedzenie? Czy lepiej zebym ja najpierw
    zlozyl wypowiedzenie? Jak to wyglada od strony formalnej i jakie rodzi
    konsekwencje?

  • 2. Data: 2005-09-07 17:29:02
    Temat: Re: Porozumienie stron a wypowiedzenie
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marian" <c...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie nie zgodzi i wreczy mi wypowiedzenie? Czy lepiej zebym ja najpierw
    > zlozyl wypowiedzenie? Jak to wyglada od strony formalnej i jakie rodzi

    Spróbuj porozumienie stron. Jeśli się nie uda to złóż wypowiedzenie.

    Jeśli się boisz, że pracodawca będzie bruździł to przygotuj dwa dokumenty -
    prośbę rozwiązanie za porozumieniem, lub wypowiedzenie. Nie zgodzi się na
    pierwsze, to daj do podpisania drugie.

    Wypowiedzenia ze strony pracodawcy bym się nie bał - skoro masz pewną nową
    pracę.

    Gorzej, jeżeli boisz się, że zwolni Ciebie dyscyplinarnie lub/i nie będzie
    chciał zapłacić. Dlatego dobrze, żebyś to Ty pierwszy złożył wypowiedzenie.
    Jeśli będzie bruździł, to może się skończyć w Sądzie Pracy. Pracodawca może
    jeszcze próbować zwolnić Ciebie dyscyplinarnie (inaczej, rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia) w trakcie okresu wypowiedzenia. Więc uważaj szczególnie w tym
    okresie.

    Nie wiem, co zrobić, jeśli nie podpisze na miejscu wypowiedzenia (tzn. nie
    będzie potwierdzenia, że Ty pierwszy złożyłeś wypowiedzenia, a on będzie
    bruździł). Bo jeżeli to Ty złożyłeś wypowiedzenie, a potem pracodawca
    bruździ to w każdym Sądzie masz wygrane. A jeśli nie, to... pracodawca na
    pewno będzie miał prawnika, a Ty nie (lub gorszego). Wracając do wątku,
    wtedy chyba szybko na pocztę i polecony (chyba, że jest lepszy sposób).

    pozdr. B

    PS: a może zgodzi się na porozumienie, wtedy nie musisz się przejmować
    akapitami od drugiego w dół :-)

  • 3. Data: 2005-09-07 17:49:47
    Od: "Marian" <c...@W...pl>

    Wielkie dzieki za info - wyglada na to ze nie powinno byc problemow. Poza
    dylematami czy podjac spontaniczne wyzwanie i przyjac nowa atrakcyjna
    przyszlosciowo oferte czy trzymac sie wcale nie najgorzej platnej
    pracy...Ale to juz odrebny temat z ktorym sam sie musze uporac...