PracaGrupypl.praca.dyskusjePlaga matołów › Re: Plaga matołów
    From: "mhl999 " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Plaga matołów
    Date: Thu, 8 Sep 2005 09:17:34 +0000 (UTC)

    stokrotka <p...@o...pl> napisał(a):

    >> satysfakcja?
    > MOże pycha ?
    satysfakcja, ze umie cos co jest powszechnie przyjetym kanonem

    > A co na mecie ?
    znajomosc tego co spelnia wymog: nic co ludzkie nie jest mi obce

    > Słownik, jest po to by sie przydał, a nie po to by uczyć się go na pamięć.
    wez pod uwage przypadek, ze osoba sprawdzala pisownie w slowniku
    w sytuacji, ktorej nie byla pewna jej pisowni.
    w efekcie jakos samo sie wykulo.

    > Na pewno zmęczenie.
    oprocz ortografii powinnas sie nauczyc rowniez kuc w taki sposob abys nie
    odczuwala zmeczenia :)

    > Jeśli jest to wymóg bezsensowny to takie wymaganie jest zwyczajnym
    > nieposzanowaniem wolności drugiego człowieka
    wyjatkowo pusty argument. jak to sie mowi punkt widzenia zalezy od punktu
    siedzenia

    > Jakim klubie? obrońców ortografii? NIGDY!!!!!!! :))))))))
    czytaj dokladnie

    > Dyslektyka. Błedy też robię. :)))))))))
    ja tez robie bledy, ale za dyslektyka sie nie uwazam
    co gorsza nie mam papierka na to :(

    > Razem likwidujemy szkołę ? :)))))))))
    dziekuje, mimo wszystko twierdze, ze to przydatna instytucja
    poza tym likwidacja to najprostsza metoda. pomysl czym to lepiej zastapic.
    wtedy bedziesz wielka jesli ludzie cie w tym popra.

    > MOże, ze względu na naszą nieporadność TYLKO CZĘŚĆ ortografii jest
    > potrzebna.
    a po co ma byc potrzebna? nie prosciej zlikwidowac?

    > NA PEWNO większość ortografii można by śmiało i prosto zlikwidować.
    oczywiscie;) to moze jeszcze zniesmy ograniczenia predkosci w ruchu
    drogowym wprowadzajac zapis "bezpieczna predkosc". zaoszczedze tym sposobem
    na mandatach :D

    > Wierzę , ze w tej kwestii coś wymyśli następne pokolenie.
    > Ja chcę uproszczenia, tam, gdzie jest to oczywiste.("ó" i "ch")
    w epoce kamienia lupanego to ludzie mieli bardzo proste zycie
    i nie potrzebowali tyle do szczescia co niektorzy teraz.
    moze warto nad tym pomyslec?

    > Zdecydowanie mnie znie zrozumiałeś.
    ale ja CHCE i koniec ! :D

    > NIe jestem za likwidacją "polskich liter".
    > "ą" to symbol zapisujący konkretny dźwięk,
    > tego dźwięku nie zapisuje się inaczej.
    tak. tyle, ze to zalezy co stoi przed nia lub za nia
    trzeba patrzec calosciowo na problem:)

    > Natonmiast "u" i "ó" brzmią tak samo. Dlatego wystarczył by jeden symbol.
    > Podobnie z "h" i "ch".
    > Te głoski dla większości polaków brzmią identycznie,
    a co z mniejszoscia?

    > więc po co dwie różne notacje ?
    zeby nauczyciele mieli za co jedynki stawiac w szkole :)

    > Może kiedyś , ale na razie była by to zbyt wielka rewolucja.
    > Dlaczego nie uprościć tego co oczywiste?
    bo dla wiekszosci nie jest to tak oczywiste :)

    > Wirzę , że są prostrze i tańsze sposoby uchwalnia ustaw, zwłaszcza tych
    > apolitycznych.
    mysle, ze tanszego nie znajdziesz. przy odpowiedniej oprawie medialnej
    bedzie to prosty sposob.

    > ja chcę:
    > 1. dopuszczenia podwójnej notacji,
    to zacznij oto walczyc a nie tylko mowic

    > 2. Zmiany elementarzy w miejscach dotyczących tych liter,
    a kto pokryje koszta tej operacji?
    wspominalas cos o tanich sposobach ;)

    > 3 likwidacji starego sposobu notacji za 100lat.
    dodaj jeszcze pare setek