PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 61. Data: 2005-09-08 09:48:21
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-09-08, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Kiedy spotykam nastoletniego dyslektyka, który przekonany jest, że skoro
    > ma zaświadczenie, to wolno mu nie umieć języka polskiego to płakać mi
    > się chce nad jego przyszłością.

    Dlaczego? Mniejsze prawdopodobieństwo, że taki 'as' będzie za kilka lat
    realną konkurencją dla Ciebie albo Twoich dzieci na rynku pracy (to
    tak żeby nie było całkiem NTG ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 62. Data: 2005-09-08 09:58:12
    Temat: Re: Plaga matołów [OT]
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Thu, 08 Sep 2005 10:30:22 +0200, Tomasz Płókarz wrote:

    > Jesteś pewny, jeśli chodzi o masonów? :>

    Ciii, bo wydasz spisek.

    n.
    --
    Great minds think alike.

  • 63. Data: 2005-09-08 10:11:08
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...cut...)
    > W dysleksji nie chodzi li tylko o ortografię...

    To prawda...

    >Po za tym to, że ktoś ma zaświadczenie o dysleksji powinno zobowiązywać
    >szkołeś do zorganizowania temu komuś dodatkowych, nieodpłatnych zajęć z
    >języka polskiego a nie dawać fory - jak to jest obecnie.

    A to akurat bzdura.
    Problem w tym, ze prawdziwemu dyslektykowi "zajęcia wyrównawcze" nie pomogą.
    Pomóc mogą natomiast (ale w niewielkim stopniu) odpowiednie ćwiczenia, które
    na pozór nie mają z pisaniem nic wspólnego ale stymulują odpowiednie części
    mózgu.

    > Żeby się uczyć etyki, matematyki oraz myślenia wcześniej trzeba umiec
    > czytać.
    > Przekonany jestem, że bez znajomości ortografii ma się z tym kłopoty...

    Istnieje poważna różnica pomiędzy "być przekonanym" a "wiedzieć".
    Rzeczywiście generalnie dyslektycy wolniej uczą się pisania i czytania
    (dysleksja to nie tylko problem ortografii), ale nie poza pierwszym - czy
    drugim rokiem nauczania nie ma to wpływu na stopień przyswajania informacji.
    Żeby nie być gołosłownym pozwolę sobie podać nazwiska kilku dyslektyków (tak
    przynjmniej wynika z analizy ich rekopisów), którzy całkiem dobrze sobie z
    tym radzili: Edison, Einstein, Andersen, Churchill, Agata Christi.

    pozdrowienia
    Paweł

    .

  • 64. Data: 2005-09-08 10:17:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    [...]

    > Dlaczego? Mniejsze prawdopodobieństwo, że taki 'as' będzie za kilka lat
    > realną konkurencją dla Ciebie albo Twoich dzieci na rynku pracy (to
    > tak żeby nie było całkiem NTG ;-)

    W bezpośrednim starciu to i owszem ale na dłuższą metę... Jak to mówią,
    lepiej z mądrym stracić niż z głupim zyskać...

    j.

  • 65. Data: 2005-09-08 10:31:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pawel A. napisał(a):

> [...]
    > na pozór nie mają z pisaniem nic wspólnego ale stymulują odpowiednie części

    Oj... Źle mnie zrozumiałeś ;) Osobie bez nóg wozek też nie pomaga bezpośrednio
    tylko ułatwia mu życie. Zajęcia o jakich myslałem nie mają usunąc dysleksji
    tylko pomoć cierpiącym na nią ludziom radzić sobie z problemami jakie ona
    może w ich życiu powodować. Krótmo mówiąc - masz dysleksję, ok, dostajesz
    pewne ułatwienia w szkole ale za to chodzisz, obowiązkowo na specjalne
    zajęcia rehabilitacyjne.

> [...]
    > przynjmniej wynika z analizy ich rekopisów), którzy całkiem dobrze sobie z
    > tym radzili: Edison, Einstein, Andersen, Churchill, Agata Christi.

    Słuszna uwaga - tyle tylko, że to argument na poparcie mojej tezy. Wymienieni
    przez Ciebie ludzie, mimo dysleksji doskonale sobie radzili. Ludzie, których
    teraz produkuje nasz system oświatowy, przez te całe fory nie uczą się tego
    jak radzić sobie z dyslekcją tylko wręcz odwrotnie - uważają, że zasady ich
    nie obowiązują - i w tym widzę problem.

    j.

  • 66. Data: 2005-09-08 10:42:34
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

  • 67. Data: 2005-09-08 10:46:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz 'motto' Motyliński napisał(a):

    > Zanim więc użyjesz w stosunku do dyslektyka słowa matoł dwa razy się
    > zastanów chłopczyku, bo w porównaniu z niektórymi sam jesteś matołem.

    Nikt nie używa słowa 'matoł' wobec dyslektyków tylko wobec matołów
    starających się swoje matolstwo zamaskować właśnie dysleksją.
    Przynajmniej jak tak to określenie w tych dyskusjach odbieram.

    j.

  • 68. Data: 2005-09-08 10:48:26
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Bartek\ [Thu, 8 Sep 2005 11:44:53 +0200]:

    > Taka mala dygresja Einstein tez byl "dys".

    I reforme ortografii i gramatyki chcial robic? ;)

    Kira

  • 69. Data: 2005-09-08 11:05:31
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@p...adres.w.sigu.invalid>

    "stokrotka" <p...@o...pl> wrote:

    > Są tu jacyś prawnicy ?

    A po cóż Ci prawnicy, słonko... Oj, przepraszam, strokrotko?

    --
    Jacek Wojaczyński

    Mój adres: kocurek(%)post.pl - odpisując prywatnie zamień (%) na @.

  • 70. Data: 2005-09-08 11:10:20