PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plaga matołów

  • 41. Data: 2005-09-08 08:53:28
    Temat: Re: Plaga matołów
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    Kira napisał(a):

    > Wiekszosc polakow nie odrozni tez Picassa od Van Gogha

    Van... czego? Chyba van Klompa...

    Hint: to był żart.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 42. Data: 2005-09-08 08:54:49
    Od: "biedronka" <b...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Paweł 'Styx' Chuchmała" <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.dhvta8.rn8.styx___@hades.t15.ds.pwr.wro
    c.pl...

    > A gramtykę też wywalmy i interpunkcję.
    >
    > f koniec jak nie bedzie gramatyka i interpunkcja my i tak sie zrozumiec
    > moze bardziej trudniej ale moja i twoja dzieci i nastepny pokolenie juz
    > byc bardziej przyzwyczajone byc nauczyc od male wiec nie miec takich
    > trudnosci

    O i w końcu mielibyśmy drugą Amerykę w Polsce, a Polonia amerykańska gadałaby
    lepiej od prof. Miodka i Bralczyka razem wziętych.

    b.

    PS Apropos większość wypowiada się za polskimi literami to czemu Internautów to
    nie obowiązuje?
    I kto tu jest leniwy?

  • 43. Data: 2005-09-08 08:55:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Stachu [Thu, 08 Sep 2005 10:53:28 +0200]:

    > Van... czego? Chyba van Klompa...
    >
    > Hint: to był żart.

    Wiesz, jakbys to powiedzial na ulicy to pewnie to by przestal
    byc zart ;) I powiem Ci, ze mnie to prywatnie drazni. Poziom
    spoleczenstwa leci na leb na szyje, a zamiast cos robic zeby
    to powstrzymac, wynajduje sie od cholery powodow dla ktorych
    to wlasnie mialoby byc dobre. Paranoja jakas...

    Kira

  • 44. Data: 2005-09-08 08:55:54
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Dlatego przez cały czas mojej edukacji, na wsztkich egzaminach pisemnych -w
    > tym maturze -po prostu musiałem być szybki: najpierw pisałem tekst, a potem
    > czytałem każdy wyraz osobno.
    Stosowałam te same metody.

    Tylko po co to marnotrastwo czasu?
    Ale popatrz: ci co kuli ten słownik na pamięc stracili dużo więcej czasu niż
    my - dyslektycy, którzy pogodzili sie ze swoją przypadłością.

    Powstał nowy wątek o reformie ortografii,
    w odpowiedzi na próbę zaszekania mnie,
    przez wszystkie zakute łby które myślą:
    "Ja musiałem kuć, to niech przyszłe pokolenia, do końca świata, też wkuwają"

    stokrotka

  • 45. Data: 2005-09-08 08:59:30
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dfou6k$6dn$1@news.interia.pl>
    biedronka napisał(a):

    > PS Apropos większość wypowiada się za polskimi literami to czemu Internautów to
    > nie obowiązuje?
    > I kto tu jest leniwy?

    Ja akurat staram się uświadamiać swoich znajomych, że w internecie też
    wypada pisać po ludzku. A leniwy też jestem. :)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 46. Data: 2005-09-08 09:01:40
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: stokrotka [8 Sep 2005 10:55:54 +0200]:

    > w odpowiedzi na próbę zaszekania mnie,
    > przez wszystkie zakute łby które myślą:
    > "Ja musiałem kuć, to niech przyszłe pokolenia, do końca
    > świata, też wkuwają"

    Ja tam nie musialam kuc. A jak ktos ksiazki widuje tylko na
    wystawach, to juz ze tak powiem jego problem...

    Kira

  • 47. Data: 2005-09-08 09:06:57
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    Kira napisał(a):

> [...]
    > to powstrzymac, wynajduje sie od cholery powodow dla ktorych
    > to wlasnie mialoby byc dobre. Paranoja jakas...

    Nie wiem, czy teza iż poziom społeczeństwa spada, jest prawdziwa.

    Moim zdaniem jest inaczej: w czasach ułatwionego dostępu do mediów każdy
    może się wypowiedzieć, a kiedyś tak nie było. Znało się ludzi ze swojego
    kręgu, a w mediach nie występowały (chyba) matoły, chociażby takie jak w
    TVN, które nie potrafią mówić. Być może ten fakt powoduje, że sądzisz
    tak a nie inaczej.

    Zaznaczam, że ja to raczej młody jestem:-), a na socjologii się nie
    znam, więc wyraziłem tylko swoje zdanie, ale jak jest naprawdę - nie wiem.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 48. Data: 2005-09-08 09:08:01
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    > Dlaczegio by nie zlikwidować "ó" ?
    > Dlaczego by nie zlikwidować "ch" ?
    > To jest proste.
    >
    > Wątpliwości pozostają jak zlikwidować "rz",
    > bo zaraz się pojawi mnustwo głosów za likwidacją "ż".
    > A ja wolę "ż".
    >
    > itd.

    Tez jestem za likwidacja polskich znakow,ale wszystkich ktorych nie ma na
    klawiaturze po co nam te ogonki i kreseczki? Wiekszosc ludzi nie uzywa
    polskich znakow na grupach i jakos sie dobrze rozczytujemy...
    Jarod

  • 49. Data: 2005-09-08 09:11:58
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    Jarod napisał(a):

    > Tez jestem za likwidacja polskich znakow,ale wszystkich ktorych nie ma na
    > klawiaturze po co nam te ogonki i kreseczki? Wiekszosc ludzi nie uzywa
    > polskich znakow na grupach i jakos sie dobrze rozczytujemy...

    Sprawdź znaczenie słowa "rozczytać". Potem napisz posta jeszcze raz -
    tak, abyśmy zrozumieli o co Ci chodzi.

    Michał

  • 50. Data: 2005-09-08 09:13:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Po tym właśnie można poznać 'prawdziwego "dys"' - błędy w mailach,
    > postach itp. zdarzają mu się bardzo rzadko, bo stara się z tym walczyć.
    > Natomiast moim zdaniem 100% (nie, nie 99%, tylko właśnie 100) piszących
    > "ortograficznie" na newsy i zasłaniających się papierkiem to właśnie
    > wspomniane wcześniej dysmózgi.

    Dokładnie tak jest. Znam paru dyslektyków w wieku 30-40 lat i jest to
    dla nich dramat życiowy. Praktycznie, po za wyjątkami, którzy wykonują
    jakąś twórczą pracę i co za tym idzie od papierków mają asystentów są
    defacto zawodowo ograniczeni do pracy fizycznych (a i tu nie do
    wszystkich).

    Dlatego uważam, że to co się dzieje - dawanie forów dzieciakom w szkole
    jest na dłuższą metę robieniem im krzywdy - dlatego, że potem w życiu
    nikt im tych forów nie będzie już dawał.

    Kiedy spotykam nastoletniego dyslektyka, który przekonany jest, że skoro
    ma zaświadczenie, to wolno mu nie umieć języka polskiego to płakać mi
    się chce nad jego przyszłością. Z drugiej strony kiedy widzę rodzica
    załatwiającego dzieciakowi takie zaświadczenie to... Szkoda słów...

    j.