PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca-urlop

  • 1. Data: 2008-11-23 17:42:59
    Temat: Pierwsza praca-urlop
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chciałbym podpytać się w kwestii liczenia urlopu za pierwszą w życiu pracę.
    Jasne jest dla mnie, że liczymy 1/12 za każdy przepracowany miesiac,
    wszystko fajnie jak umowa zaczyna się z pierwszym dniem miesiąca. Nieestety
    trochę się gubię jak jest inaczej. Podaję konkretny przykład.

    Pracownik został zatrudniony od 14 lipca 2008. Ile należy mu się dni urlopu
    za ten rok? Po konsultacji z kadrową dostałem takie wyliczenia:

    1/12 z 20 dni = 1,66

    1,66 x 6 (dodała lipiec)= 9,96 tj. 10 dni

    Ja czytając przepisy zrobiłbym tak

    1,66 x 5 = 8,3 tj. 8 dni.

    Jak powinno być prawidłowo.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-23 18:58:32
    Temat: Re: Pierwsza praca-urlop
    Od: "fafik" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1/12 z 20 dni = 1,66
    >
    > 1,66 x 6 (dodała lipiec)= 9,96 tj. 10 dni

    (1,66 x 5) - tj. sierpień do grudzień
    plus (31-13) x (1,66/30) - za lipiec
    zaokrągla się do pełnych dni "w górę", czyli 8,3+1,0=9,3 (powinieneś
    dostać 10 dni urlopu).
    Miłego urlopu :)

  • 3. Data: 2008-11-23 19:11:51
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    fafik pisze:
> [...]
    >
    > (1,66 x 5) - tj. sierpień do grudzień
    > plus (31-13) x (1,66/30) - za lipiec
    > zaokrągla się do pełnych dni "w górę", czyli 8,3+1,0=9,3 (powinieneś

    Tylko 5 miesięcy wchodzi pod uwagę:
    tj.
    13 sierpnia nabył prawa do 1,66 dnia urlopu
    13 września w sumie 3,33
    13 października w sumie 5
    13 listopada w sumie 6,67
    13 grudnia = w sumie 8,33

    Czyli za 5 miesięcy. I tego 8,33 nie zaokrągla się w górę /bo to ma
    miejsce tylko przy kolejnych urlopach - a do takiego jeszcze nie nabyłeś
    prawa./ Oczywiście pracodawca _może_ zaokrąglić, ale to już jego dobra wola.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 4. Data: 2008-11-23 20:23:52
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    No właśnie, problem w tym, że co osoba to wyliczenie. Ja też skłaniam się
    przy 8 dniach urlopu przysługującego za ten czas pracy.

  • 5. Data: 2008-11-23 22:45:12
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Łukasz Krawczyk pisze:
    > No właśnie, problem w tym, że co osoba to wyliczenie. Ja też skłaniam się
    > przy 8 dniach urlopu przysługującego za ten czas pracy.

    8 z hakiem ;)
    Moje prawidłowe, przetestowane przez kontrolę ;)

    --
    Nikiel ;)
    od niklu