PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 91. Data: 2009-09-23 06:30:32
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    WAM pisze:

    > Moga mu dac 26 dni nie patrzac na jego dyplom. Droga wolna.

    Mogą, ale nie muszą... Mogą płacić ci za sam fakt chęci zatrudnienia,
    ale mówimy o standardowych sytuacjach, a nie gdy jesteś siostrzencem
    właściciela...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 92. Data: 2009-09-23 06:32:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    jacem pisze:

    > Dobrze, ale nie dla samego sprawdzenia, czy dane z cv są zgodne z prawdą.

    Te dużo lepiej weryfikuje się podczas rozmowy kwalifikacyjnej - prosząc
    o wykonanie drobnych zadań...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 93. Data: 2009-09-23 06:35:09
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-=?UTF-8?Q?podali_zarobki_w_ogloszeniu?=
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl>

    > A czyją ? Można zrozumieć, że jakiś konkretny pracodawca słusznie chce
    > młodego albo starego, ale w ogólności to nieistotne jest

    W ogólności to już wcześniej w wątku padła informacja, że PESEL jest jedną z
    danych, które pracownik podaje w kwestionariuszu osobowym.

  • 94. Data: 2009-09-23 06:38:54
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, ale nie dla samego sprawdzenia, czy dane z cv są zgodne z prawdą.

    Może Ty z zasady wierzysz wszystkim ludziom na słowo, ale wyobraź sobie, że
    nie każdy jest tak naiwny jak Ty.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 95. Data: 2009-09-23 07:31:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, wymiar urlopu zalezy od widzimisie pracodawcy. *Minimalny*
    > wymiar okreslaja przepisy. Pracodawca moze dac dowolnie wiecej. Moze
    > na przyklad dac kazdemu 26 dni bez wnikania w dyplomy.

    I ilu znasz takich pracodawcow, ktorzy za darmo kase rozdaja?

  • 96. Data: 2009-09-23 07:57:52
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    > Może Ty z zasady wierzysz wszystkim ludziom na słowo, ale wyobraź
> [...]

    Bez przesady.
    Jeśli miałbym uzasadnione wątpliwości, poprosiłbym pracownika o stosowne
    uprawnienia.
    Chyba jest dorosły i ma tę świadomosć, że mogę sprawdzić to w każdej
    chwili.
    To nie ma nic wspólnego z naiwnością.

    Zgoda. Są takie zawody i specjalności, które wymagają przedkładania
    stosownych dyplomów, uprawnień i certyfikatów.

    W większości wypadków jednak wystarczy, że ktoś oświadczy w cv np.
    posiadanie wykształcenia wyższego ekonomicznego, poda szkołę i kierunek.
    Nie widzę powodu, żeby mu nie wierzyć na samym wstępie.

    Czy wszystkie banknoty, które wydają tobie w sklepie też zawsze
    skrupulatnie sprawdzasz na codzień, czy nie fałszywe?

    Z kolei ja sprawdzam zawsze datę ważności produktu spozywczego, zanim
    włożę do koszyka. ;-)

    Wszystko zależy od oszacowanego ryzyka.

    J.

  • 97. Data: 2009-09-23 08:37:06
    Od: "Nixe" <n...@c...pl>

    > Chyba jest dorosły i ma tę świadomosć, że mogę sprawdzić to w każdej
    > chwili.

    A Ty chyba z choinki się urwałeś :)
    To skąd się biorą ci wszyscy ludzie, którzy posługują się sfałszowanymi
    dyplomami uczelni i innymi dokumentami?

    > W większości wypadków jednak wystarczy, że ktoś oświadczy w cv np.
    > posiadanie wykształcenia wyższego ekonomicznego, poda szkołę i kierunek.
    > Nie widzę powodu, żeby mu nie wierzyć na samym wstępie.

    Ty nie widzisz, ale ktoś inny może widzieć.
    Może niekoniecznie już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej, ale przy
    podejmowaniu decyzji o przyjęciu pracownika jak najbardziej.

    > Czy wszystkie banknoty, które wydają tobie w sklepie też zawsze
    > skrupulatnie sprawdzasz na codzień, czy nie fałszywe?

    Nie, bo od dawna nie posługuję się gotówką.
    A w miejscach, gdzie nie honorują karty albo nie kupuję albo są to drobiazgi
    do 20 zł.

    > Z kolei ja sprawdzam zawsze datę ważności produktu spozywczego, zanim
    > włożę do koszyka. ;-)

    No co Ty, przecież jak stoi w sklepie, to znaczy, że nadaje się do spożycia
    ;-) A końcu kierownik to dorosły człowiek i wie, że każdy może to sprawdzić
    w każdej chwili ;-)

    > Wszystko zależy od oszacowanego ryzyka.

    Dokładnie, dlatego nie mówię, że zawsze się ten dyplom sprawdza, ale często
    są takie sytuacje.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 98. Data: 2009-09-23 08:49:44
    Od: "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl>

    Nixe pisze:

    > Może Ty z zasady wierzysz wszystkim ludziom na słowo, ale wyobraź
    > sobie, że nie każdy jest tak naiwny jak Ty.

    No, słyszałem też o pracodawcy, który zamontował w kantynie kamery;
    zapomniał też poinformować, że nagrywa też dźwięk.

    Ale zasadniczo ufanie pracownikom (w granicach rozsądku) sprawdza się
    lepiej. To nie jest naiwność, swoją drogą, to jest świadomy wybór.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Lonely is a man without love.

  • 99. Data: 2009-09-23 08:54:09
    Od: "Miroslaw L. Baran" <b...@h...pl>

    Nixe pisze:

    > Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości

    > A Ty chyba z choinki się urwałeś :)
    > To skąd się biorą ci wszyscy ludzie, którzy posługują się sfałszowanymi
    > dyplomami uczelni i innymi dokumentami?

    Najwyraźniej wszyscy trafiają na Kolegę.

    Jak Kolega szacuje, jaki procent zatrudnialnej populacji w kraju
    legitymuje się sfałszowanymi dyplomami ukończenia studiów? Jakie są
    szanse na trafienie na kogoś takiego w trakcie rekrutacji?

    Paranoja paranoją, ale myślenie też nie szkodzi.

    Jubal (jeśli czasem bierze mnie nostalgia za krajem, to ta grupa jest
    jedną z kilku, które skutecznie ją leczą)

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Hummingbirds never remember the words to songs.

  • 100. Data: 2009-09-23 09:05:50
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > I ilu znasz takich pracodawcow, ktorzy za darmo kase rozdaja?

    Nie wiem, jak przedpiśca, ale ja jestem w stanie wyobrazić sobie
    hipotetyczną sytuację, że firma zatrudnia jakiegoś młodego,
    hiper-utalentowanego eksperta i umawia się z nim na warunki
    indywidualne, znacznie lepsze, niż daje KP.

    Trudniej mi natomiast wyobrazić sobie takiego eksperta. Nie wiem, może
    taki Michał "Lcamtuf" Zalewski by się kwalifikował - młody, a ponoć się
    o niego biją.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com