PracaGrupypl.praca.dyskusje › KP a palarnia w miejscu pracy ?

  • 1. Data: 2009-09-09 09:46:34
    Temat: KP a palarnia w miejscu pracy ?
    Od: "tgtrg grtgtg" <m...@g...pl>

    Czy KP reguluje jakos obowiazek wyznaczenia miejsca dla palaczy (palarnia)
    przez pracodawce lub administratora budynku ? Tak chyba kiedys bylo ale jak
    jest teraz ? Jesli tak to jaki ustep/punkt o tym mowi ?

  • 2. Data: 2009-09-09 12:18:13
    Temat: Re: KP a palarnia w miejscu pracy ?
    Od: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>

    "Pracodawcy, którzy zatrudniają minimum 20 osób, muszą wydzielić im palarnię,
    bez względu na to, czy którykolwiek z pracowników pali papierosy. Wynika to
    wprost z przepisów prawa pracy - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2
    kwietnia 2007 r. (sygn. akt I OSK892/06)."

    źródło:
    http://iskb.infor.pl/prawo-pracy-i-ubezpieczenia/orz
    ecznictwo/64809,Kiedy-pracodawca-musi-zapewnic-palar
    nie.html

    Z ciekawostek: miejsce wyznaczone do palenia nie może znajdować się na
    zewnątrz ani na klatce schodowej.

  • 3. Data: 2009-09-09 16:42:27
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 9, 2:18 pm, "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wprost z przepisów prawa pracy - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2
    > kwietnia 2007 r. (sygn. akt I OSK892/06)."

    Ciekawe kiedy trzeba będzie wyznaczyć pijalnię i gabinet do ładowania
    sobie w żyłę? Wszystko, oczywiście, dla dobra pracowników.

    > Z ciekawostek: miejsce wyznaczone do palenia nie może znajdować się na
    > zewnątrz ani na klatce schodowej.

    Pijalnia zaś będzie obowiązkowo wyposażona w korkociąg i kieliszki,
    zaś gabinet w wygodne leżanki i 50" plazmę ;)

    --
    mihau

  • 4. Data: 2009-09-09 17:40:59
    Od: "4przemo77" <p...@e...com.pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On Sep 9, 2:18 pm, "Łukasz" > Z ciekawostek: miejsce wyznaczone do palenia
    nie może znajdować się na
    > zewnątrz ani na klatce schodowej.
    ciach

    Qrcze, z tymi palarniami nie jest tak do konca oczywiste. Faktycznie
    najlepiej byloby wprowadzic zakaz palenia na terenie firm i teoretycznie
    problem z glowy. Z mojej praktyki natomiast wynika ze w tym momencie problem
    sie dopiero zacznie, bo ludzie zaczna palic po klatkach schodowych,
    ubikacjach itp... Wzrosnie oczywiscie zagrozenie pozarowe i liczba
    potencjalnych problemow. Dlatego najlepiej wyznaczyc palarnie i problem z
    glowy. Palarnie natomiast niech se bedzie klitka metr na metr i nie sie
    ludzie dusza w tych smrodach. To chyba najskuteczniej wyleczy z checi
    palenia w pracy.
    --
    mihau

  • 5. Data: 2009-09-09 18:06:49
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    4przemo77 pisze:
    > Palarnie natomiast niech se bedzie klitka metr na metr i nie sie
    > ludzie dusza w tych smrodach. To chyba najskuteczniej wyleczy z checi
    > palenia w pracy.

    Nie wyleczy, będą palić. A dodatkowo taki palacz po wizycie w klitce ze
    smrodami przyjdzie z capiącymi ciuchami i będzie smrodzić wszsytkim
    niepalącym wokół.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 6. Data: 2009-09-09 18:44:42
    Od: "puciaewcia" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tgtrg grtgtg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak
    > jest teraz ? Jesli tak to jaki ustep/punkt o tym mowi ?

    "Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że zgodnie z obowiązującymi przepisami
    firmy zatrudniające co najmniej 20 osób muszą wyznaczyć pomieszczenie na
    palarnię.

    Obowiązek ten wynika z rozporządzenia z 26.9.1997 r. w sprawie ogólnych
    przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.jedn.: Dz.U. z 2003 r. Nr 169,
    poz. 1650) oraz dodatkowo z ustawy z 9.11.1995 r. o ochronie zdrowia przed
    następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz.U. z 1996 r. Nr 10,
    poz. 55 ze zm.). W szczególności te ostatnie przepisy wprowadzają zakaz
    palenia na terenie firmy poza odpowiednio wyodrębnionymi i przygotowanymi
    pomieszczeniami. Natomiast te parametry techniczne określa wspomniane
    rozporządzenie.

    A zatem po stronie pracodawcy powstaje konieczność wyznaczenia palarni,
    jeżeli zatrudnia on co najmniej 20 pracowników. Obowiązek ten jest
    niezależny od tego, czy zatrudnia się pracowników palących czy niepalących.
    Wystarczy więc, że zostanie spełnione kryterium liczby zatrudnionych i firma
    będzie objęta tym obowiązkiem, nawet w sytuacji gdy żaden z pracowników nie
    pali. Wyrok NSA jest brzemienny w skutkach - wynika z niego jednoznacznie
    obowiązek pracodawcy przygotowania pomieszczenia na palarnię. To z kolei
    jest związane z ogromnymi kosztami, bo palarnie muszą spełniać wysokie
    wymagania techniczne, np. powietrze ma być wymienianie dziesięciokrotnie w
    ciągu godziny, a na powierzchni minimum 4 mkw. musi znaleźć się odpowiednia
    liczba popielniczek.

    Wyrok NSA z 4.4.2007 r., I OSK 892/06 "

  • 7. Data: 2009-09-10 12:27:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 19:40:59 +0200, 4przemo77 napisał(a):

    > Palarnie natomiast niech se bedzie klitka metr na metr i nie sie
    > ludzie dusza w tych smrodach.

    A to se ne da pane hawranek :)

  • 8. Data: 2009-09-10 17:46:47
    Od: "null null" <m...@W...gazeta.pl>

    Dziekuje, chodzilo mi o wykladnie prawna wlasnie ...

    A co jak pracuje w wynajmowany przez moja firme (>20 ludzi) biurowcu ? Taki
    sam spoczynek spoczywa na administratorze/wlascicielu budynku (pewnie tez >20
    ludzi) ?

  • 9. Data: 2009-09-10 22:34:28
    Od: "Jacenty" <j...@o...eu>

> [...]
    > 2
    > kwietnia 2007 r. (sygn. akt I OSK892/06)."

    Ja bedac pracodawca, bede sprawdzal skutecznosc sadow, w zyciu bym zadnej
    palarni nie udostepnil a za lamanie zakazu palenia na klatce schodowej lub
    przed wejsciem do firmy (jezeli wchodza tamtedy klienci) wywalabym
    dyscyplinarnie.

    Za to utworze osobne pomieszczenia do pierdzenia. a co? na bogato, pierdzacy
    musza miec takie same prawa, plazmy tez bym tam ustawil i uruchomil
    rejestracje opuszczania miejsca pracy po czym, wydluzal dzien pracy albo
    cial pensje (inaczej to nie fair w stos do nie palacych)

    Swoja droga ciekawe czemu akurat > 20?

  • 10. Data: 2009-09-10 22:43:33
    Od: "Jacenty" <j...@o...eu>

    "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > źródło:
    > http://iskb.infor.pl/prawo-pracy-i-ubezpieczenia/orz
    ecznictwo/64809,Kiedy-pracodawca-musi-zapewnic-palar

    No dobra, ale czy nie wystarczy, ze zatrudnie 19 os w warszawie, 1 w
    szczecinie to palarnie wynajme im w polowie drogi, moze w Pozaniu? Fajne
    miejsce....