PracaGrupypl.praca.dyskusje › premie a podatki

  • 1. Data: 2009-09-09 18:03:41
    Temat: premie a podatki
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    czy premie i tym podobne wynagrodzenia są opodatkowane i jak?
    przykład: płaca brutto plus premia, wiadomo jak jest opodatkowana ta płaca,
    ale co z tą premią?
    ktoś wie jakie w tym są haczyki (plusy/minusy?:O)

  • 2. Data: 2009-09-09 18:09:33
    Temat: Re: premie a podatki
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 9/9/2009 8:03 PM, Papa Smerf wrote:
    > czy premie i tym podobne wynagrodzenia są opodatkowane i jak?
    > przykład: płaca brutto plus premia, wiadomo jak jest opodatkowana ta
    > płaca, ale co z tą premią?
    > ktoś wie jakie w tym są haczyki (plusy/minusy?:O)

    Dokładnie tak samo jak płaca brutto, czyli odejmij ZUS i PIT. Żadnych
    haczyków w żadną stronę, chyba że pracodawca wypłaci Ci tę premię na
    czarno lub nazwie umową o dzieło/zleceniem lub delegacją.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "U nas się na wszelki wypadek jednemu i drugiemu odrąbuje głowę. Nuż

  • 3. Data: 2009-09-09 19:02:30
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" napisał:
    > Dokładnie tak samo jak płaca brutto, czyli odejmij ZUS i PIT.

    skoro tak, to ta premia też jest brutto?:O)
    a skoro tak to kto odprowadza z niej podatki, pracownik czy pracodawca?

    > Żadnych haczyków w żadną stronę, chyba że pracodawca wypłaci Ci tę premię
    > na czarno lub nazwie umową o dzieło/zleceniem lub delegacją.

    coś musi być skoro taki system wynagrodzeń się stosuje, dlatego pytam:O)

  • 4. Data: 2009-09-09 19:26:51
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 9/9/2009 9:02 PM, Papa Smerf wrote:

    > skoro tak, to ta premia też jest brutto?:O)
    > a skoro tak to kto odprowadza z niej podatki, pracownik czy pracodawca?

    tak. Opodatkowana/ozusowana tak samo jak każda inna kwota na pasku.

    > coś musi być skoro taki system wynagrodzeń się stosuje, dlatego pytam:O)

    Nie wiem, jaki system, ale niezależnie, czy na umowie masz napisane 5000
    brutto zasadniczej, czy 3000 zasadniczej plus 2000 premii, do ręki
    dostaniesz tyle samo i dokładnie takie same podatki zapłacicie i Ty i
    pracodawca.
    A różnica jest taka, że premii możesz w danym miesiącu/kwartale/roku nie
    dostać, a pensję musisz. Przy czym w zależnosci od nazwy premii na
    umowie, premii regulaminowej możesz nie dostać, jak coś przeskrobiesz, a
    premii uznaniowej możesz nie dostać, "bo nie", bez powodu.

  • 5. Data: 2009-09-09 19:32:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-09, Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> wrote:

    > Dokładnie tak samo jak płaca brutto, czyli odejmij ZUS i PIT. Żadnych
    > haczyków w żadną stronę, chyba że pracodawca wypłaci Ci tę premię na
    > czarno lub nazwie umową o dzieło/zleceniem lub delegacją.

    Umowa o dzieło jest tak samo opodatkowana/oZUSowana w przypadku
    gdy masz do czynienia z pracownikiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-09-09 19:34:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-09, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > skoro tak, to ta premia też jest brutto?:O)
    > a skoro tak to kto odprowadza z niej podatki, pracownik czy pracodawca?

    A kto by więcej zarobił gdyby nie podatki?

    > coś musi być skoro taki system wynagrodzeń się stosuje, dlatego pytam:O)

    Tak. Aby zmienić wysokość stawki zasadniczej potrzebne jest wypowiedzenie
    zmieniające. Aby zmienić wysokość premii uznaniowej wystarczy widzieć misia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-09-10 07:15:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

    > skoro tak, to ta premia też jest brutto?:O)
    > a skoro tak to kto odprowadza z niej podatki, pracownik czy pracodawca?

    > coś musi być skoro taki system wynagrodzeń się stosuje, dlatego pytam:O)

    Bo premii możesz nie otrzymać, płacę podstawową musisz otrzymać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2009-09-10 12:17:28
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał:
    > Bo premii możesz nie otrzymać, płacę podstawową musisz otrzymać.

    no fakt, ale jak jej nie otrzymam to sie zwalniam, ja pitole taką robotę!:O)

  • 9. Data: 2009-09-10 12:30:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 14:17:28 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > no fakt, ale jak jej nie otrzymam to sie zwalniam, ja pitole taką robotę!:O)

    Żadna strata :)
    Wypowiedz umowę, co za problem. Ale licz się z wszelkimi konsekwencjami
    wynikającymi z tego :)

  • 10. Data: 2009-09-10 21:33:52
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 10, 2:17 pm, "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    wrote:

    > no fakt, ale jak jej nie otrzymam to sie zwalniam, ja pitole taką robotę!:O)

    I do końca okresu wypowiedzenia dostajesz tylko płacę podstawową.

    --
    mihau