PracaGrupypl.praca.dyskusje › Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu

  • 131. Data: 2009-10-07 19:35:00
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-podali zarobki w ogloszeniu
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl>

    > Zadaję przecież pytanie, czy konkretna osoba, której dane posiadam,
    > zrobiła konkretny dyplom o takich a takich cechach, a nie proszę o podanie
    > nieznanych mi informacji o tej osobie.
    > Jeśli dana osoba jest na liście, to kobieta z dziekanatu to potwierdza i
    > koniec. Jakie nowe dane, poza tymi, które już znam, zostały mi
    > udostępnione? Żadne.

    Nie wiadomo co Ty znasz. Wiadomo tylko, że chcesz się czegoś dowiedzieć.
    Równie dobrze możesz być pracodawcą jak wścibskim sąsiadem.

    > Jeśli nie ma, to trudno - spytałabym wówczas w jaki inny sposób mogę
    > zweryfikować dyplom, ponieważ mam pewne podejrzenia co do jego
    > wiarygodności.

    Oj chłopie, zgłoś to na policję.

    > Dokładnie tak samo dzwoni się do firmy, z której kandydat przyniósł
    > referencje i po prostu pyta, czy są prawdziwe. Chcesz powiedzieć, że takie
    > informacje też podlegają ochronie danych?

    To jasne jak 2+2=4. Referencje nie są obowiązkowe. Masz prawo do nich dostęp
    tylko jak się na to kandydat zgodzi. Tak samo może udzielić Ci jeszcze
    innych informacji o sobie co bynajmniej nie daje prawa informowania o tym
    wśbiskiego sąsiada którego już podawałem za przykład.

  • 132. Data: 2009-10-08 10:02:38
    Temat: Re: Patrzę i oczom nie wierzę-=?UTF-8?Q?podali_zarobki_w_ogloszeniu?=
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@c...pl>

    > W ogólności to już wcześniej w wątku padła informacja, że PESEL jest jedną
    > z danych, które pracownik podaje w kwestionariuszu osobowym.

    W ogólności to przed zatrudnieniem pracownik nie musi wypełniać żadnego
    kwestionariusza. Nie musi także umieszczać PESEL'a w życiorysie czy liście
    motywacyjnym. Kwestia czy konkretny pracodawca prowadzi konkurs młodości czy
    umiejętności.

  • 133. Data: 2009-10-08 10:05:42
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl>

    > Jeśli miałbym uzasadnione wątpliwości, poprosiłbym pracownika o stosowne
    > uprawnienia.
    > Chyba jest dorosły i ma tę świadomosć, że mogę sprawdzić to w każdej
    > chwili.
    > To nie ma nic wspólnego z naiwnością.
    >
    > Zgoda. Są takie zawody i specjalności, które wymagają przedkładania
    > stosownych dyplomów, uprawnień i certyfikatów.
    >
    > W większości wypadków jednak wystarczy, że ktoś oświadczy w cv np.
    > posiadanie wykształcenia wyższego ekonomicznego, poda szkołę i kierunek.
    > Nie widzę powodu, żeby mu nie wierzyć na samym wstępie.

> [...]

    Od dokumentu zależy. Dokument poświadcza określony stan a nie odwrotnie.