PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej

  • 21. Data: 2002-12-01 01:33:33
    Temat: Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Interesował. ZZ dostały propozycję obniżki płac.

    Nie wiedzialem. Ale i tak bylo to podejscie po najmniejszej linii oporu
    - czytaj: bez potrzeby rozgrzewania szarych komorek.

    Flyer

  • 22. Data: 2002-12-01 02:55:15
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    > A co do inwestowania - faktem jest rowniez, ze zaklad w Ozarowie WYMAGAL
    > redukcji kosztow. Jezeli zaklad utrzymuje rowniez przedszkole, szkole i
    > osiedle pracownicze, to zawsze bedzie mniej konkurencyjny. Tyle tylko,
    > ze nowy wlasciciel nie byl nawet zainteresowany zmniejszeniem tych
    > kosztow. Interesowal go tylko zbyt jego wlasnych fabryk.

    a zdziwiony jestes?

    ja gdybym kupila ta fabryke tez w pierwszym rzedzie bym zredukowala
    koszty stale.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 23. Data: 2002-12-01 09:50:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Nie wiedzialem. Ale i tak bylo to podejscie po najmniejszej linii oporu
    > - czytaj: bez potrzeby rozgrzewania szarych komorek.

    Podejście ZZ? Istotnie. Powiedziec nie, oflagować się i tak dalej.
    Zresztą ZZ i szare komórki.. No comments.

    --
    ___________ (R)

  • 24. Data: 2002-12-01 10:40:59
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Nov 2002 19:40:04 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    napisał(a):

    >Ursus - dopóki ZZ były mocna - było źle. Przestały - zakład stanął na
    >nogi

    Te rewelacje to pewnie z wywiadu z Kaczmarkiem. ;-))

    To co próbuje się uruchomić
    (wcale nie jest pewne że sie uda),
    to mały kawałek.
    Reszty dawno nie ma,

    BAH
    PS.
    W ramach tego wstawania
    zafundowano np spalarnię trującą okolicę.

  • 25. Data: 2002-12-01 18:13:31
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > a zdziwiony jestes?
    >
    > ja gdybym kupila ta fabryke tez w pierwszym rzedzie bym zredukowala
    > koszty stale.

    Pytanie - po co facet majacy wlasne zaklady o odpowiedniej mocy
    produkcyjnej kupuje jeszcze trzy inne zaklady biorac na to kredyt
    komercyjny w wysokosci 600 mln zl?. Przeciez nie po to, zeby redukowac w
    nich koszty. Zgadzam sie z tym, ze Ozarow mial za duze koszty - ale tam
    pospiech z jakim zakonczono proby ich redukcji i sposob ich redukcji (po
    najmniejszej linii oporu) wskazuje, ze ten zaklad tylko przeszkadzal
    nabywcy.

    Flyer

  • 26. Data: 2002-12-01 21:29:03
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    >Polacy powinni wreszcie
    > przejrzeć na oczy co nam przyniosła Solidarność i co niesie nam Unia. Bo
    jak
    > narazie to tylko samo bezrobocie, wyniszczenie polskiej gospodarki,
    > sprzedanie zachodowi najważniejszych polskich gałęzi przemysłowych,
    powolne
    > acz skuteczne pozbywanie sie polskiego rolnictwa. Wzrośnie bezrobocie,
    > zmniejszą sie warunki bytowe i zobaczymy co wtedy takie osoby jak ty bedą
    > mówić. Ożarowa nie wolno omijać, po tym wszystkim tym bardziej trzeba
    > wspomagać to miasto i inne mu podobne.

    To samo próbuję wszystki uświadamiać co będzie niebawem, nawet po
    przystąpięniu do Unii.
    Bezrobocie będzie rosło, zachód będzie pchał swoje towary na nasz rynek, oni
    sami będą
    dawać pracę swoim a nasi pracownicy i inżynierowie będą żebrać na ulicach
    !!!
    Już to kiedyś przerabialiśmy i jak jeden topodsumował ... historia lubi sie
    powtarzać !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 27. Data: 2002-12-01 21:45:36
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    > Pytanie - po co facet majacy wlasne zaklady o odpowiedniej mocy
    > produkcyjnej kupuje jeszcze trzy inne zaklady biorac na to kredyt
    > komercyjny w wysokosci 600 mln zl?. Przeciez nie po to, zeby redukowac w

    po co? no az sie dziwie, ze pytasz. po to zeby na tym zarobic, to
    chyba jasne?

    a ciezko zarobic pieniadze na fabryce kabli, w ramach ktorej trzeba
    utrzymywac zakladowe przedszkole, kotlownie i osiedle blokow, nie
    sadzisz?
    i jeszcze gdzie jest przerost stalego zatrudnienia.

> [...]
    > pospiech z jakim zakonczono proby ich redukcji i sposob ich redukcji (po
    > najmniejszej linii oporu) wskazuje, ze ten zaklad tylko przeszkadzal

    wiesz, zaklady sie kupuje dla zysku. i tym zyskiem niekoniecznie musi
    byc produkcja. mozna chciec zaklad kupic dlatego, ze znajduje sie w
    atrakcyjnym polozeniu i ze wzgledu na nieruchomosc. mozna go kupic ze
    wzgledu na patenty, innowacyjnosc i sile ludzka (co tutaj zdaje sie
    nie mialo miejsca). mozna juz po zakupie zmienic profil dzialania o
    180% - jesli wlasciciel uzna, ze to wlasnie bedzie mu sie oplacalo.

    od tego jest wlascicielem.
    panstwa nie powinno to obchodzic, o ile wlasciciel dziala zgodnie z
    prawem. a robotnicy najemni - co oni maja tutaj do gadania? zamiast
    glupawo robic strajki i okupowac nie ich wlasnosc powinni sie zwrocic
    do rzadu z postulatami obnizenia podatkow, uproszczenia i ograniczenia
    biurokracji, ujednolicenia prawa i naprawienia sadownictwa. i paru
    jeszcze innych rzeczy - bo to jest prawdziwa przycyzna, ze nie moga
    znalezc nowej pracy.

    slepy upor i okupowanie nie swoich zakladow nic na dluzsza mete im nie
    da - bo w koncu taki zaklad upadnie i wtedy nie dostana NIC.

  • 28. Data: 2002-12-01 22:35:17
    Od: "Rybinka" <T...@p...fm>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > a zdziwiony jestes?
    >
    > ja gdybym kupila ta fabryke tez w pierwszym rzedzie bym zredukowala
> [...]

    To ty juz lepiej zostań tam gdzie jesteś i nie wracaj nigdy.........

    --------Pierdol Ninke-------

  • 29. Data: 2002-12-01 23:17:27
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Iwona <2...@w...pl> wrote:
    > były najlepsz kable w Europie. I to od nas kupowała je cała Europa. Czy ty

    Racja, już przestała kupować, bo lepsze i tańsze można kupić gdzie
    indziej.

    --

  • 30. Data: 2002-12-01 23:18:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wrangler <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > sami będą
    > dawać pracę swoim a nasi pracownicy i inżynierowie będą żebrać na ulicach

    O tym, że można będzie pracować poza granicami kraju nie słyszałes...

    --