PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej

  • 11. Data: 2002-11-30 19:07:22
    Temat: Re: Ozarow-totalna porazka spolecznosci lokalnej
    Od: Wojciech Wojnowski <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-11-30 14:56, Obywatel (ka) Zuku napisał (a):
    > Użytkownik "Wojciech Wojnowski" <w...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomo?ci news:3DE8BE20.5090502@poczta.onet.pl...

    > o wypraszam to sobie. JA MIESZKAM NA WSI PAJACU (chociaz tego nie chce).
    > _______________________________________
    > Grzegorz "Żuku" Żukowski
    > emalia: gzuk[at]o2[dot]pl
    > www: http://cpe1-102.dtvk.tpnet.pl/lanzuk

    Przepraszam.
    Nie to mialem na mysli. Zapomnialem dac w cudzyslow.

    --
    "Mało jest uczciwych kobiet, które nie byłyby zmęczone swoją cnotą."
    (Francois de la Rochefoucauld)

  • 12. Data: 2002-11-30 19:34:02
    Od: Wojciech Wojnowski <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-11-30 19:32, Obywatel (ka) Leszek Wilczek napisał (a):
    > Bez obrazy, ale nie wiesz o czym piszesz. Tak sie sklada ze Polska ma
    > zobowiazania wobec zachodnich kol finansowych. Jesli chodzi o te tiry to

    Nie mowmy Polska, bo to ojczyzna, a ona zobowiazan nie ma. My wobe niej
    mamy zobowiazania. Nie brukajmy dobrego imienia naszej mateczki.

    Rzad RP jest odpowiedzialny za cala sytuacje i niech sie tym zajmie.
    Nie jest wazne jaki co zawalil, ale niech obecny ratuje to co mozna !
    Rzad RP zapomina, ze ma zobowiazania wobec NAS POLAKOW !
    Jak krzywda sie dzieje obywatelom ma w obowiazku natychmiast im pomoc.
    Wszyscy skladamy przysiege, ze bedziemy pracowac dla dobra ojczyzny i
    obywateli tylko niektorzy zapomnieli jaki kraj jest ich ojczyzna.
    Obce panstwa dbaja o interesy swoich wyborcow to najwyzszy czas, aby u
    nas to weszlo w zycie.

    > zdaje sie ze firma telefonica zaplacila za to co tam wywiozla. Z tego co
    > wiem ta firma przedstawila bardzo dobre warunki zwolnien, do tego
    > zaproponowala nieacalej polowie pracownikow prace w innych swoich zakladach.

    Uszanujmy pokolenie PRL-u, Ci ludzie zyli w komunie. Ludzie w tamtych
    czasach pracowali przez cale zycie w jednym zakladzie. Byl dla nich
    wszystkim, ciezko pracowali na swoj chleb. Nie spieprzyli niczego, a tu
    pyk --> "do Zyda" i na bruk. Ale to jest w porzadku, bo to zachodnie
    kola finansowe. Poniewaz pewna grupa finansowa sobie zyczy to wolno
    ludzi tak ponizac ? A kim my jestesmy ? Malpami na targu twoim zdaniem ?
    Dziekuje - postoje.

    > Jezeli taki sytuacje beda sie powtarzac to Polska moze sie znalezc z reka w
    > nocniku, gdzie sytuacja w ktorej sa niekotre kraje afyrkanskie lub republiki
    > bylej Jugoslawi to po prostu marzenie.

    My juz jestesmy z reka w nocniku, a teraz nam nocnik zabiora!
    Nie czuje sie w zadnym stopniu gorszy od Zachodnich specjalistow.
    W swoim zawodzie moge smialo konkurowac z kazdym na padole ziemskim.
    Ale to nie oznacza, ze wszyscy juz to potrafia. Od 1989 roku malo wody
    uplynelo i pokaz mi inny kraj, ktory tak wiele sie nauczyl.
    Nasze zycie zmienilo sie diametralnie. Z komuny siup w krwiorzerczy
    kapitalizm. Wyzysk jest u nas codziennoscia !
    Nikt sie glosno nie skarzy, ale dniowka 10 godzinna to juz standard.
    Nadgodziny wszystkie gratis dla pryncypala.
    I wiele innych niespodzianek, o ktorych sie nie mowi, ale ktore sa dla
    wszystkich oczywiste.

    Ty moze masz wiecej szczescia, ale pomysl o tych ktorzy go nie maja.
    Wyscig szczurow juz sie zaczal, a to dopiero poczatek.
    Do czego dojdziemy w ten sposob ?
    Wiem, ze tak sie dobrobytu nie buduje !

    Kiedys ludzie utkali sobie sztandar: " BOG HONOR OJCZYZNA - ZYWIA I
    BRONIA " Jestesmy winni im wszystkim szacunek i nie zaprzepascic tej
    krwi, ktora inni za nas przelali.
    Jestem za przystapieniem do Unii na zasadzie rownosci i wzajemnej
    wspolpracy, a nie na zasadzie poddanstwa.

    Nie zakladajmy sobie sami kajdan, jak 250 lat temu ?
    Myslisz, ze to nie jest mozliwe dzisiaj ?

    Z calym szacunkiem, ale ja juz nie wiem o co chodzi Zachodowi.
    I nie wiem jak innym, ale naprawde ciezko pracuje na kromke chleba.
    I wiem ile moja firma na mnie zarabia.
    Ja musze pracowac za trzech, a Ty za ilu pracujesz ?

    Z pozdrowieniami.

  • 13. Data: 2002-11-30 19:35:29
    Od: Wojciech Wojnowski <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-11-30 19:43, Obywatel (ka) Adam Płaszczyca napisał (a):

    > Przeprowadzka tam, gdzie im proponowano pracę albo 15 tysięcy do ręki i
    > szukanie pracy/otwieranie własnych interesów.

    > To nie był Śląsk. Ożarów to podwarszawa.

    Chodzi o fakt, dzisiaj Ozarow jutro Zabrze, az do konca...

    > I dlatego przez Ożarów ma pójśc na dno i Bydgoszcz, i Szczecin?
    >
    > Związki zawodowe to organizacje przestępcze.

    Kupiles propagane i oto chodzi. Gratuluje

  • 14. Data: 2002-11-30 19:35:44
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przeprowadzka tam, gdzie im proponowano pracę albo 15 tysięcy do ręki i
    > szukanie pracy/otwieranie własnych interesów.

    No wlasnie malo pieniedzy?? Fakt jest faktem na miejscu w poprzenim roku
    zarabiali po 4tys. brutto, problemy sie zaczeli kiedy ZZ nie chcialy sie
    zgodzic na obnizke pensji.

    > To nie był Śląsk. Ożarów to podwarszawa.

    > I dlatego przez Ożarów ma pójśc na dno i Bydgoszcz, i Szczecin?
    >
    > Związki zawodowe to organizacje przestępcze.

    Jestem tego samego zdania.

  • 15. Data: 2002-11-30 19:40:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojciech Wojnowski <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodzi o fakt, dzisiaj Ozarow jutro Zabrze, az do konca...

    Lepiej tak jak kppalnie - ssajmy innych razem, na dno tez pójdźmy razem?

    > Kupiles propagane i oto chodzi. Gratuluje
    NIe. Nie kupiłem. Jak to wnioski z obserwacji.

    Ursus - dopóki ZZ były mocna - było źle. Przestały - zakład stanął na
    nogi

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2002-11-30 19:41:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> wrote:

    > No wlasnie malo pieniedzy?? Fakt jest faktem na miejscu w poprzenim roku
    > zarabiali po 4tys. brutto, problemy sie zaczeli kiedy ZZ nie chcialy sie
    > zgodzic na obnizke pensji.

    Dużo, I ja bym się nei zastanawiał. ALbo przeprowadzka, albo kasa i
    tyle. I cieszyłbym sie jak dziecko z protewstów - mneijsza konkurencja.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-11-30 22:04:29
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Wojciech Wojnowski wrote:

    > Dobry człowieku Ty chyba nie wiesz gdzie żyjesz i co już się wyprawia w
    > Polsce. Ludzie głodem przymierają, a Zachodni inwestorzy zachowują się,
    > jak w państwie kolonialnym. Jestem ciekaw, jak Ty byś reagował, kiedy to
    > twój majątek wywoziliby tirami.
    > Zachód ma inwestować, a nie kraść i niszczyć !!!

    Dobry czlowieku, Ty chyba nie wiesz o czym mowisz - Ozarow wykupil w
    ramach tzw. wrogiego przejecia jeden czlowiek, obywatel polski i to za
    kredyt. Zycze mu, zeby sie na tym niezle przejechal, bo zamykajac
    konkurencyjne zaklady nie ograniczy rynku kabli (chyba, ze ma chody
    takiej jak Grabek od zelatyny).

    > I popieram tych ludzi, bo już najwyższy czas wziąść siekiery, sztyle od
    > kilofów i zacząć się bronić przed sprzedawaniem nas w niewolę !
    > Dość już ustępstw! Do niczego nie prowadzą te negocjacje.

    A co do inwestowania - faktem jest rowniez, ze zaklad w Ozarowie WYMAGAL
    redukcji kosztow. Jezeli zaklad utrzymuje rowniez przedszkole, szkole i
    osiedle pracownicze, to zawsze bedzie mniej konkurencyjny. Tyle tylko,
    ze nowy wlasciciel nie byl nawet zainteresowany zmniejszeniem tych
    kosztow. Interesowal go tylko zbyt jego wlasnych fabryk.

    > Najlepiej, jak Ty będziesz omijał Polskę szerokim łukiem.
    > Nie potrzeba nam śmieci z Zachodu !

    Faktem jest rowniez, ze do zastosowania nowoczesnych technik potrzebne
    sa pieniadze i wiedza, ktorej Polska nie ma. W zwiazku z powyzszym
    bezrozumne wyrzucanie smieci z Zachodu nie jest dobrym rozwiazaniem.
    Natomiast pozbycie sie inwestorow, ktorzy uwazaja ten kraj za kraj
    kolonialny i dzialaja na zasadzie - eksploatowac i wysylac zyski do
    siebie - tych tez bym chetnie wywalil.

    Flyer

  • 18. Data: 2002-11-30 22:10:21
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Leszek Wilczek wrote:

> [...]
    > nocniku, gdzie sytuacja w ktorej sa niekotre kraje afyrkanskie lub republiki

    Przesadzasz. Nie popieram formy protestu, jak rowniez nie popieram
    wrogich przejec, bo jest to postawa bierna przedsiebiorcy, ktory nie
    liczy sie z realiami rynku.

    Ale nie popieram rowniez az takiego biadolenia - Francja, Niemcy, Wielka
    Brytania to chyba najwieksi zadymiarze w Europie, a jakos im to nie
    przeszkadza w rozwoju.

    Flyer

  • 19. Data: 2002-11-30 23:52:38
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Natomiast pozbycie sie inwestorow, ktorzy uwazaja ten kraj za kraj
    > kolonialny i dzialaja na zasadzie - eksploatowac i wysylac zyski do

    A nie lepiej pomyslec, zeby te zyski zostawiali u nas?? Spojrzmy na to co
    sie dzieje, na naszych oczach rozpada sie XIXw twor, panstwa narodowe. Latwy
    przeplyw kapitalu powoduje ze panstwo nie jest tak silne wobec kapitalu jak
    na poczatku wieku i to mi sie podoba. Panstwo musi sie przeksztalcic by byc
    konkurencyjnym wobec kapitalu(uogulniajac), ci ktorzy tego nie rozumieja
    marnie skoncza

  • 20. Data: 2002-11-30 23:54:31
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > ze nowy wlasciciel nie byl nawet zainteresowany zmniejszeniem tych
    > kosztow. Interesowal go tylko zbyt jego wlasnych fabryk.

    Interesował. ZZ dostały propozycję obniżki płac.

    --