PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie-czy przysluguje mi odprawa

  • 1. Data: 2003-07-01 08:50:15
    Temat: wypowiedzenie-czy przysluguje mi odprawa
    Od: "Wiktor" <w...@y...com>

    Czesc,

    Dostalem wczoraj rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem z zachowaniem
    1-miesiecznego okresu wypowiedzenia z dniem 31 lipca 2003.
    Przyczyna wypowiedzenia umowy o prace jest reogranizacja firmy.

    Aha, zatrudniony bylem od pazdziernika 2001-umowa na czas nieokreslony

    Pytanie: czy przysluguje mi odprawa i dwa dni na poszukiwanie pracy.

    Firma proponowala mi rozwiazanie za porozumieniem stron, ale to chyba nie
    jest dla mnie korzystnie. Wtedy strace odprawe-mam racje?

    Pozdrawiam

    Wiktor

  • 2. Data: 2003-07-01 09:36:16
    Temat: Re: wypowiedzenie-czy przysluguje mi odprawa
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Firma proponowala mi rozwiazanie za porozumieniem stron, ale to chyba nie
    > jest dla mnie korzystnie. Wtedy strace odprawe-mam racje?

    Od dziś obowiązuje znowelizowana ustaw o tzw zolnieniach grupowych dot. ona
    zakładów które zatrudniają co najmniej 20 pracowników.Jeżeli chodzi o odprawę
    Od 1 lipca br. przy wyliczeniu odprawy uwzględnia się tylko tzw. staż
    zakładowy, czyli u tego pracodawcy, który redukuje załogę, a nie łączny wymiar
    pracy zatrudnionego. Pamiętać jednak należy, że wlicza się wszystkie
    wcześniejsze okresy zatrudnienia w tej firmie, nawet jeśli przerwa trwała kilka
    lat. Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w uchwale z 15 stycznia 2003 r. (III
    PZP 20/02 OSNAP 3/2003).
    Od dziś jednomiesięczne wynagrodzenie otrzyma pracownik, który u danego
    pracodawcy przepracował mniej niż dwa lata. Prawo do pensji za dwa miesiące ma
    ten, kto w redukującej firmie przepracował dwa i więcej lat, ale mniej niż 8
    lat, a do trzymiesięcznego wynagrodzenia - ten, kto w zakładzie tym był
    zatrudniony dłużej niż 8 lat .
    Art. 37. § 1. kp W okresie wypowiedzenia umowy o pracę dokonanego przez
    pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 miesiąca,
    2) 3 dni robocze - w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia, także w przypadku
    jego skrócenia na podstawie art. 361 § 1.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-01 11:03:38
    Od: "Wiktor" <w...@y...com>

    Czesc,

> [...]
    8
    > lat, a do trzymiesięcznego wynagrodzenia - ten, kto w zakładzie tym był

    No dobra, ale ja wypowiedzenie dostalem wczoraj, tzn 30 czerwca. Ogolnie w
    roznych firmach pracuje juz 7 lat. W obecnej niecale dwa lata. Czyli
    przysluguje mi miesiac odprawy, czy wiecej?

    Pozdrawiam

    Wiktor

  • 4. Data: 2003-07-01 11:14:40
    Temat: Odp: wypowiedzenie-czy przysluguje mi odprawa
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik Wiktor <w...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdrhqf$r34$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Aha, zatrudniony bylem od pazdziernika 2001-umowa na czas nieokreslony
    >
    > Pytanie: czy przysluguje mi odprawa i dwa dni na poszukiwanie pracy.
    Tak.

    > Firma proponowala mi rozwiazanie za porozumieniem stron, ale to chyba nie
    > jest dla mnie korzystnie. Wtedy strace odprawe-mam racje?
    Nie zgadzaj się na to, bo stracisz np. możliwość pobierania zasiłku od razu,
    jeśli nie znajdziesz pracy.
    Ja jestem w identycznej sytuacji, jak Ty - też pracuję do końca lipca
    (likwidacja stanowiska) i też od października 2001....

    Iza

  • 5. Data: 2003-07-01 12:26:30
    Od: "Wiktor" <w...@y...com>

> [...]
    > Ja jestem w identycznej sytuacji, jak Ty - też pracuję do końca lipca
    > (likwidacja stanowiska) i też od października 2001....

    Czesc Iza,

    Mhmm, to moze jestes moim klonem? :))))
    Mowiac na serio nie zgodzilem sie na porozumienie stron, bo wtedy wedlug
    mojej wiedzy nie dostane odprawy.

    Pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia przy poszukiwaniu pracy

    Wiktor

  • 6. Data: 2003-07-01 18:39:16
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > roznych firmach pracuje juz 7 lat. W obecnej niecale dwa lata. Czyli
    > przysluguje mi miesiac odprawy, czy wiecej?

    Nic nie poradzisz,że z dniem dzisiejszym weszły nowe przepisy. Nie ma tutaj nic
    do rzeczy dzień wypowiedzenia , ma znaczenie dzień rozwiązania stosunku pracy.
    Pozdrawiam,