PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile zarabiaja polacy

  • 1. Data: 2004-10-04 18:53:13
    Temat: ile zarabiaja polacy
    Od: "Wojtek" <w...@p...wp.pl>

    Mam pytanie, na portalu money.pl przeczytalem artykul, w którym napisano że
    katowice są na 1 miejscu w średniej krajowej. Nie wiem skąd się bierze że w
    kato wynosi ona 3tyś z użym hakiem nie pamiętam. To jest przecież wypłata
    jaką dostaje ważny pracownik w niezłej firmie, wiec skad taka średnia w
    katowicach. Pytam bo moze moglbym wyciagnac od pracodawcy wiecej ale nie
    wiem jak :)

  • 2. Data: 2004-10-04 19:54:33
    Temat: Re: ile zarabiaja polacy
    Od: Sikoriusz I Wielki <m...@n...neostrada.pl>

    Wojtek napisal dnia 2004-10-04 20:53:
> [...]
    > jaką dostaje ważny pracownik w niezłej firmie, wiec skad taka średnia w
    > katowicach. Pytam bo moze moglbym wyciagnac od pracodawcy wiecej ale nie

    Zostań prezesem Kompanii Węglowej, zawyżysz średnią.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2004-10-04 19:56:33
    Od: "Wojtek" <w...@p...wp.pl>

    > Zostań prezesem Kompanii Węglowej, zawyżysz średnią.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Michał

    No bardzo mądre :) wyjaśniło mi wszystkie wątpliwości

  • 4. Data: 2004-10-04 20:10:09
    Temat: Odp: ile zarabiaja polacy
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    zarabiają marnie..... a średnie krajowe zawyżają właśnie prezesi,
    dyrektorzy, w końcu posłowie i senatorowie:) w sumie wskaźnikowi
    ekonomicznemu nie robi różnicy kogo się wlicza no ale przeciętnemu
    Kowlskiemu z jego niską pensją różnicę robić może. Tak zwana średnia krajowa
    ( nieosiągalna dla większości szarczków) bardziej fałszuje niż obrazuje
    rzeczywisty poziom zarobków.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-04 20:48:23
    Od: "Wojtek" <w...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krajowa
    > ( nieosiągalna dla większości szarczków) bardziej fałszuje niż obrazuje

    Ok, ale zalozmy ze prezes w firmie zarobi 20 tyś (nie mowie o orlenie
    millenium czy ING) to na nigo przypada 10 kowalskich, a kowalskich jest na
    peno o wiele więcej niż prezesów. Wiem że obliczenia nie są ok, zastanawia
    mnie tylko wysoka tzn najwyzsa pozycja katowic. Bo w katowicach nie ma chzba
    az tylu firm co np w warszawie.

  • 6. Data: 2004-10-04 22:08:22
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2004 22:48:23 +0200, Wojtek <w...@p...wp.pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ok, ale zalozmy ze prezes w firmie zarobi 20 ty? (nie mowie o orlenie
    > millenium czy ING) to na nigo przypada 10 kowalskich, a kowalskich jest
    > na
    > peno o wiele wi?cej ni? prezesów. Wiem ?e obliczenia nie s? ok,
    > zastanawia
    > mnie tylko wysoka tzn najwyzsa pozycja katowic. Bo w katowicach nie ma
    > chzba
    > az tylu firm co np w warszawie.

    Kiedys czytalem, ze prawidlowe wyliczanie sredniej zarobkow krajowych
    polega na odjeciu po kilka % z obu stron proby, zeby odciac ekstremalne
    kominy i wyjatkowo niskie pensje, a dopiero z pozostalych wylicza sie
    srednia.
    Nie wiem, czy skurat wylicznie "sredniej krajowej" odbywa sie w tem
    sposob? Moze ktos wie?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 7. Data: 2004-10-04 23:03:28
    Od: Srokus <s...@N...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    > srednia.
    > Nie wiem, czy skurat wylicznie "sredniej krajowej" odbywa sie w tem

    Za dzisiejszą (w zasadzie wczorajszą) "Gazetą Wyborczą":
    "Jak oblicza się średnią krajową ? Fachowo średnia pensja nazywa się
    wynagrodzeniem brutto w gospodarce narodowej. Jak GUS ją oblicza ?
    Wszystkie firmy i instytucje - państwowe i prywatne - przesyłają do
    urzędów statystycznych dane o zatrudnieniu i wypłaconych
    wynagrodzeniach. GUS dzieli sumę wynagrodzeń przez przeciętną liczbę
    zatrudnionych w danym czasie (w przeliczeniu na pełne etaty). Statystyki
    pomijają osoby pracujące legalnie za granicą lub chałupniczo. Nie
    obejmują również zarobków na czarno.
    Co wlicza się do wynagrodzenia ? Pensje, premie, honoraria, dodatkowe
    wynagrodzenia roczne w sferze budżetowej, wypłaty z tytułu udziału w
    zyskach lub nadwyżce bilansowej firmy.
    Nie wlicza się m.in. odpraw wynikających z ustaw, wypłat pracowniczych
    przy zwolnieniach grupowych lub świadczeń z zakładowych funduszów
    świadczeń socjkalnych."

    --
    Srokus
    gg: 2373877

  • 8. Data: 2004-10-05 06:46:59
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 01:03:28 +0200, Srokus <s...@N...pl>
    napisał:

> [...]

    > wynagrodzeniach. GUS dzieli sumę wynagrodzeń przez przeciętną liczbę
    > zatrudnionych w danym czasie (w przeliczeniu na pełne etaty).

    Dziekuje - z tego wynika, ze srednia krajowa faktycznie jest wielkim
    oszustwem.
    Podany przyklad wyliczen byl przy jakims artykule, dotyczacym porownywania
    realnego poziomu zycia w roznych krajach.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-10-05 10:25:02
    Od: Katowiczanin <k...@o...pl>

    "Wojtek" <w...@p...wp.pl> wrote in

    > Mam pytanie, na portalu money.pl przeczytalem artykul, w którym
    > napisano ze katowice są na 1 miejscu w średniej krajowej. Nie wiem
    > skąd sie bierze ze w kato wynosi ona 3tyś z uzym hakiem nie pamietam.
    > To jest przeciez wyplata jaką dostaje wazny pracownik w niezlej
    > firmie, wiec skad taka średnia w katowicach. Pytam bo moze moglbym
    > wyciagnac od pracodawcy wiecej ale nie wiem jak :)

    Widocznie nie wzieli pod uwage bezrobotnych

  • 10. Data: 2004-10-05 13:50:11
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    >Dziekuje - z tego wynika, ze srednia krajowa faktycznie jest wielkim
    >oszustwem.
    Może nie oszustem ale na pewno błędem - nie powinno się jej używać w
    prtzypadku rozkładów odbiegających od normalnego. Zresztą z pół roku temu
    był ten problem dyskutowany na tej grupie.
    Pozdrawiam
    Paweł