PracaGrupypl.praca.dyskusjeile zarabiaja polacy › Re: ile zarabiaja polacy
    From: Srokus <s...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile zarabiaja polacy
    Date: Tue, 05 Oct 2004 01:03:28 +0200

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Kiedys czytalem, ze prawidlowe wyliczanie sredniej zarobkow krajowych
    > polega na odjeciu po kilka % z obu stron proby, zeby odciac ekstremalne
    > kominy i wyjatkowo niskie pensje, a dopiero z pozostalych wylicza sie
    > srednia.
    > Nie wiem, czy skurat wylicznie "sredniej krajowej" odbywa sie w tem
    > sposob? Moze ktos wie?

    Za dzisiejszą (w zasadzie wczorajszą) "Gazetą Wyborczą":
    "Jak oblicza się średnią krajową ? Fachowo średnia pensja nazywa się
    wynagrodzeniem brutto w gospodarce narodowej. Jak GUS ją oblicza ?
    Wszystkie firmy i instytucje - państwowe i prywatne - przesyłają do
    urzędów statystycznych dane o zatrudnieniu i wypłaconych
    wynagrodzeniach. GUS dzieli sumę wynagrodzeń przez przeciętną liczbę
    zatrudnionych w danym czasie (w przeliczeniu na pełne etaty). Statystyki
    pomijają osoby pracujące legalnie za granicą lub chałupniczo. Nie
    obejmują również zarobków na czarno.
    Co wlicza się do wynagrodzenia ? Pensje, premie, honoraria, dodatkowe
    wynagrodzenia roczne w sferze budżetowej, wypłaty z tytułu udziału w
    zyskach lub nadwyżce bilansowej firmy.
    Nie wlicza się m.in. odpraw wynikających z ustaw, wypłat pracowniczych
    przy zwolnieniach grupowych lub świadczeń z zakładowych funduszów
    świadczeń socjkalnych."

    --
    Srokus
    gg: 2373877