PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca przed studiami a urlop po obronie

  • 1. Data: 2004-10-04 11:29:05
    Temat: praca przed studiami a urlop po obronie
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Mam pytanie. Przed podjeciem studiow mialam przepracowane 2 pelne lata. W maju
    tego roku obronilam dyplom i uzyskalam wyzsze wyksztalcenie.

    W firmie, gdzie pracuje dowiedzialam sie, ze te 2 lata nie wliczaja mi sie do
    wymiaru urlopu, bo graniczna jest data uzyskania wyksztalcenia wyzszego i
    trzeba wybrac, co korzystniejsze do tej daty lata pracy czy studia.

    Poradzcie, bo wyglada na to, ze jeszcze przez 2 lata bedzie mi przyslugiowac
    tylko 20 dni urlopu...

    Kiedys chyba bylo tak, ze sumowalo sie lata pracy nie nakladajace sie na okres
    studiow i ukonczone studia... nie?

    Kania, nieco zalamana

  • 2. Data: 2004-10-04 12:05:45
    Temat: Re: praca przed studiami a urlop po obronie
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

> [...]
    >
    > Kiedys chyba bylo tak, ze sumowalo sie lata pracy nie nakladajace sie na
    > okres studiow i ukonczone studia... nie?

    odkąd pamiętam, to było albo - albo. wybierało się dla pracownika
    korzystniejszą opcję.
    Spójż na to z pozytywnej strony - w końcu masz doświadczenie tak potrzebne..

    a tak poza tym, to jeżeli w czasie studiów wogóle nie pracowałaś, to lepiej
    brać okres nauki a nie pracy (2 jest mniejsze niż 4), ale jeżeli przez
    okres studiów pracowałaś, choćby na pół etatu to bardziej ci się opłaca
    brać okres pracy. ze szkoły średniej masz 4 lata podstawy (lub 5 jeśli
    technikum), ze studiów 4, a do stawki urlopowej 26 dni trzeba mieć podstawę
    10 lat pracy/nauki a okresy te się nie sumują

  • 3. Data: 2004-10-04 12:24:32
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4247.00000138.41613400@newsgate.onet.pl...
> [...]
    przyslugiowac
    > tylko 20 dni urlopu...
    >
    > Kiedys chyba bylo tak, ze sumowalo sie lata pracy nie nakladajace sie na

    To fragment Kodeksu Pracy:
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się
    z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    Paragraf drugi mowi tylko o sytuacji, w ktorej pracownik pracowal i uczyl
    sie jednoczesnie. Wtedy wybiera sie dla niego korzystniejszy wariant. W
    sytuacji, gdy okresy pracy i studiow sa rozlaczne(np. praca przed studiami),
    do stazu urlopowego wlicza sie jeden i drugi okres, takie jest przynajmniej
    moje zdanie na ten temat.
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2004-10-04 12:49:36
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > odkąd pamiętam, to było albo - albo. wybierało się dla pracownika
    > korzystniejszą opcję.

    Zgadza sie. Tyle, ze ja miedzy matura a studiami pracowalam. czyli ZANIM
    poszlam na studia a po zakonczeniu matury.

    Koniec koncow wyszlo na moje, czyli 2 lata pracy PRZED rozpoczeciem studiow +
    studia daje 26 dni urlopu.

    Kania