PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy czy... (długie)

  • 171. Data: 2002-05-31 12:15:40
    Temat: Re: Praca w domu
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:ad7ff2$orb$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Mysle ze glowny problem z praca w domu jest brak samodyscypliny u
    pracujacego
    > i brak dystansu do swojej pracy.

    Coś w tym jest.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 172. Data: 2002-06-02 16:54:57
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>

    Użytkownik "wiola" napisała w wiadomości
    > Tu również się zgadzam, aczkolwiek mam wątpliwości czy wszystkie forsowane
    > przez nich zapisy są konieczne i pożyteczne dla rynku pracy.

    Musiałabyś podać, co do których przepisów masz wątpliwości.

> [...]
    > dla bezrobotnego (szczególnie trwale) stanowiłby dość znaczne nadwyrężenie
    > jego budżetu domowego (o ile takowy w ogóle istnieje). Poza tym kursy te
    pod
    > wzgledem merytorycznym bardzo często pozostawiaja wiele do zyczenia i
    > szczerze wątpie czy po ukonczeniu "szkolenia z gazety" kwalifikacje
    > bezrobotnego b6yłyby cos warte. Pisząc o infrastrukturze miałam na mysli
    > przede wszystkim działalnośc urzędów pracy, które by koordynowały ,
    > nadzorowały treść przeprowadzanych szkolen skierowanych do osób

    A na jakiej podstawie opierasz przeświadczenie, że wartość płatnych kursów
    jest niska, a będzie wysoka, gdy będzie je nadzorował urzędnik? Praktyka
    dowodzi czegoś przeciwnego: wolny rynek "pilnuje" lepiej niż urzędnik. Kursy
    nie dające możliwości zatrudnienia nie będą cieszyły się popularnością,
    dopóki bezrobotny sam będzie decydował, na które pójść. Jeżeli będzie
    decydował urzędnik, będzie posyłał na te kursy, których organizatorzy dadzą
    mu łapówkę.

    Co do cen kursów, to powinien częściowo finansować je Urząd Pracy, bo to
    jest aktywna forma zwalczania bezrobocia, niestety u nas przeważają pasywne,
    czyli płacenie za nicnierobienie.

    > To już była nadinterpretacja mojej wypowiedzi. Oczywiście, że
    > aktywizować!!!!!

    Jaka nadinterpretacja? Przecież pytam, czego miał dowodzić Twój argument. A
    jak można aktywizować człowieka dając mu stały zasiłek? Człowiek jest z
    gruntu istotą racjonalną, więc nie będzie się męczył, jeśli niewiele
    mniejsze pieniądze może mieć bez pracy.

    >A jeśli chodzi o podatki, jedną z funkcji budżetu państwa jest
    > funkcja redystrybucyjna.........

    To, jakiej wysokości mają być podatki i jak dzielone, nie jest już takie
    jednoznaczne.

> [...]
    > zamieszkania, że przywiązanie do "gnaizdka domowego"jest bardzo silne.
    > A jeśli chodzi o rodzinę, a co jeżeli taka rodzina mieszka w dwoch
    pokojach
    > z 3 dzieci? Mają przyjąć jeszce jedną osobę pod swój dach na co najmniej
    > miesiąć aż do pensji? co jeśli taka osoba wyemigruje za praca, dostając za
    > nią 800 zl/m-c zostawiając zone i dzieci w domu. Zapłaci za pokój, za
    > wyzywienie, jakieś dojazdy. I co mu zostanie , zeby przesłać małżonce?
    > Moglibyśmy hipotetycznymi sytuacjami zbijac swoje argumenty bez końca, ale

    Mnożysz przeszkody, które w ogóle nie powstają, bo bezrobotni wcale nie chcą
    przeprowadzać się za pracą (z którym to stwierdzeniem się zgodziłaś). Poza
    tym nigdzie nie jest powiedziane, że szukanie pracy ma być łatwe i
    przyjemne. Pewne koszta trzeba ponieść, choćby narazić się na niezadowolenie
    rodziny, której trzeba posiedzieć na głowie. I jeszcze jedno: dlaczego
    człowiek, który zdecydował się wyjechać za pracą, na rozłąkę z rodziną, ma
    być karany haraczem (podatkiem) na rzecz tego, któremu się nie chciało? Bo
    ja uważam, że ten ekstra podatek, który idzie na nieroba, powinien zostać w
    jego kieszeni, by mógł kupić dziecku zabawkę na osłodę.

    > I bardzo się z tego cieszę, gdyż z wypowiedzi innych osób można by wysnuć
    > wniosek, iż bezrobotni w swej oszałamiającej większości to osoby godne
    > pożałowania. Mam jednak poważne wątpliwości czy w Polsce bezrobotny z
    > zamiłowania to faktycznie dobry interes.........

    To nie interes, to mentalność.

    > Pytałeś w poprzednim poscie jak kształtują się proporcje pomiędzy wolnymi
    > miejscami pracy a iloscia bezrobotnych. Nie mam danych aktualnych,
    > dotyczących calej Polski, ale z tego co znalazłam na śląsku w 1997 roku na
    > jedną ofertę pracy przypadało 37 bezrobotnych (w 95 r. 42 os.)
    podejrzewam,
    > iż w tej chwili relacje te wyglądają, jeszcze gorzej i to na terenie
    całego
    > kraju.
    > :

    Oferty w Urzędzie Pracy a liczba wolnych miejsc pracy to są dwie różne
    rzeczy. Znaczna wolna liczba miejsc pracy z różnych względów nie jest
    zgłaszana do Urzędu Pracy.

    > Zgadzam się, egzemplifikacja nie jest żadnym dowodem, co również
    sugerowałam
    > w swoich postach, ednakże cala dyskusja zaczęła się właśnie od przykładów
    > dotyczących pracowników oraz tez, ze bezrobocia nie ma........Była to dośc
    > jednostronna opinia dlatego wywołała taką burzę od osób pokrzywdzonych
    przez
    > "chlebodawców".
    > Prawda pewnie jak zwykle leży po obu stronach.

    Ta odpowiedź nie wyjaśnia, dlaczego dopiero moje przykłady uznałaś za
    nadużycie i dlaczego wcześniej taki sposób dyskutowania nie wywoływał
    Twojego oburzenia.

    > moim celem było natomiast zwrócenie uwagi na pewne patologie rodzące się
    na
    > rynku pracy właśnie wynikające z obecnie dominującej sytuacji pracodawców.
    > Podejrzewam, że gdyby było na odwrót dużo miejsc pracy mało pracowników,
    > wtedy także sytuacja byłaby niezdrowa (a kto wie czy w wyniku starzenia
    sie
    > społeczęństw takiej sytuacji nie doczekamy)

    Pewna nierównowaga związana, czy to z nadmiarem czy niedoborem pracowników
    będzie zawsze. Ale nie jest to główna przyczyna patologii w Polsce.
    Przyczyną jest socjalistyczny kodeks. Weźmy choćby np. taki mobbing.
    Pracodawca nie może zwolnić pracownika albo go na takie zwolnienie nie stać,
    więc zaczyna szykanować pracownika, żeby ten sam odszedł. Pracownik z kolei
    cierpi z powodu mobbingu, ale nie odejdzie, bo wie, że nowej pracy łatwo nie
    znajdzie. Gdyby pracodawca mógł po prostu powiedzieć "panu dziękuję, proszę
    od jutra szukać sobie nowej pracy", a pracownik wiedział, że w ciągu trzech
    miesięcy znajdzie pracę (a w ciągu tych trzech miesięcy żył z ubezpieczenia
    od bezrobocia - zasiłek jest anachronizmem), problem mobbingu znikłby
    samoistnie. Podobnie, gdy przyczyną mobbingu byłaby nie chęć zwolnienia
    pracownika, lecz skrzywiona osobowość pracodawcy. Pracownik mówiłby
    "dziękuję, rezygnuję" i odchodziłby do innej pracy, teraz może odejść tylko
    na bezrobocie.

    > naturalna,
    > przyjąć
    > A tu już drogi Pawle najwyraźniej chciałes mi dopiec, nieladnie,
    nieładnie.

    Dlaczego? Przecież cały czas prezentuję stanowisko, że u nas wcale nie ma
    18-procentowego bezrobocia, tylko wielu bezrobotnym (w tym i absolwentom)
    nie odpowiada oferowana praca czy pensja. No i okazuje się, że mam rację.

    Paweł

  • 173. Data: 2002-06-02 18:29:31
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <p...@m...ic.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopóki bezrobotny sam będzie decydował, na które pójść. Jeżeli będzie
    > decydował urzędnik, będzie posyłał na te kursy, których organizatorzy

    Masz i nie masz racji. Ja tez nie twierdze, ze urzednik bedzie jakos
    nadzspodziewanie dobrze "nadzorowal" kursy.
    Jednak Twoja wiara w sensownosc wyboru kursu przez ludzi jest iluzja -
    popatrz ilu chetnych mja rozne oszukancze oferty pracy,
    ilu ludzi glosuje na Leppera ? Dobry oszust bedzie zbieral kokosy.
    Zwlaszcza, jezeli kursy beda prowadzone za pieniadze podatnika - nadzor
    jakis musi byc.

    > Co do cen kursów, to powinien częściowo finansować je Urząd Pracy, bo to
    > jest aktywna forma zwalczania bezrobocia, niestety u nas przeważają
    pasywne,
    > czyli płacenie za nicnierobienie.

    IMHO to te kusry maja bardzo ograniczone znaczenie i sens. Dlaczego ? Przy
    obecnej sytuacji na rynku pracy, gdy tylu jest ludzi
    doswiadczonych w danej dziedzinie, z kierunkowym wyksztalceniem, dlaczego
    ktos mialby zatrudniac ludzi po krotkim kursie ?
    A gdy ludzie nie maja na chleb - to to jest rzecz daleko waznmiejsze nioz
    jakies kursy. Nie rozumiem stwierdzenia "płacenie za nicnierobienie" -
    przeciez
    za kazdego z nas jest placona skladak na wypadek bezrobocia, wiec to nie
    jest jalmuzna, tylko wypelnienie zobowiazan.

> [...]
    > jak można aktywizować człowieka dając mu stały zasiłek? Człowiek jest z
    > gruntu istotą racjonalną, więc nie będzie się męczył, jeśli niewiele

    Te pieniadze ledwo starczaja na przezycie. Jesli to nie jest
    degenerat/pijak, to bedzie szukla pracy. A przezyc za cos musi.

> [...]
    > ja uważam, że ten ekstra podatek, który idzie na nieroba, powinien zostać
    > jego kieszeni, by mógł kupić dziecku zabawkę na osłodę.

    1. Jest mnostwo ludzi, ktorzy sie "przeprowadzja", czesto koczuja w
    warunkach uragajacych ludzkiej godnosci.
    Jak Ty sobie wyobrazasz przeprowadzke, gdy ceny mieszkan sa tak horendalne,
    gdy nie ma zadnej pewnosci,z e w nowym miescie uda sie znalezc prac.
    To wszystko tak lawo sie mowi, ale to ejst wmiare proste ( i tez nei tak
    znowu ) w przypadku spercjalistow, ktorzy niezle zarabiaja.
    A gdy kto pracuje za minimalna pensje i ma rodzine - to taka przprowadzka
    bez pomocy z zewnatrz jest IMHO prawie niewykonalna.
    Zauwaz, ze w swoim miejscu zamieszkanai ma sie rodzine, wsparcie - w nowym
    miejscu jest sie bez tego.
    Jak sie moga konczyc takie masowe przprowadzki widac na przykladzie Am. Pld
    i faveli, ktore wyrastaja wokol wiekszych miast.

> [...]
    > pracownika, lecz skrzywiona osobowość pracodawcy. Pracownik mówiłby
    > "dziękuję, rezygnuję" i odchodziłby do innej pracy, teraz może odejść

    1. To cos co nazywasz zasilkiem jest finasowane ze skladki na FP
    2. Umowa o prace jest umowa i dlatego, jak kazda umowa nie mzoe byc tak
    sobie zerwana, tylko
    pod pewnymi warunkami - to jest to co stanowi jedna z podpor kapitalizmu -
    pewnosc umow.
    Jezeli ktos ja chce zerwac musi zaplacic odszkodowanie i to normalne w
    cywilizowanych krajach.
    Oczywiste jest tez, ze strona slabsza jest chronbiona przez panstwo -
    pracownik, konsument itd.
    3. Jest mnostwo krajow, gdzie nie ma takiej ochrony, za zalozenei zw. zawod.
    mozna dostac kulke w leb,
    a dreczenie pracownikow przybiera ogromne rozmiary.

    --
    Jacek

  • 174. Data: 2002-06-02 22:48:43
    Od: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>

    Użytkownik "Jacuo" napisał w wiadomości
> [...]
    > ilu ludzi glosuje na Leppera ? Dobry oszust bedzie zbieral kokosy.
    > Zwlaszcza, jezeli kursy beda prowadzone za pieniadze podatnika - nadzor

    Zdiagnozowałeś grypę i postanowiłeś ją wyleczyć zarazkami cholery. Im
    człowiek bardziej wykształcony, tym dokonuje trafniejszych wyborów. Należy
    więc przeznaczać pieniądze na edukację, a nie na finansowanie urzędników,
    których nadzór jest najczęściej pozorny i korupcjogenny.

    Od ścigania oszustów jest prokurator, a nie urzędnik. A co do Leppera to
    zawsze byłem przeciwnikiem demokracji w obecnym kształcie. Uważam, że głosy
    ludzi wykształconych (co najmniej z maturą, ale tą prawdziwą, a nie po
    ośmiomiesięcznym liceum) powinny liczyć się podwójnie.

> [...]
    > doswiadczonych w danej dziedzinie, z kierunkowym wyksztalceniem, dlaczego
    > ktos mialby zatrudniac ludzi po krotkim kursie ?

    Kursy nie mają zastępować wykształcenia, lecz stanowić protezę dla tych,
    którzy z jakichś powodów wykształcenia nie zdobyli. A z protezą da się
    chodzić. Jest wystarczająco dużo prac, które można wykonywać po
    przeszkoleniu na kursie, nie trzeba do nich wyższego wykształcenia.

    > A gdy ludzie nie maja na chleb - to to jest rzecz daleko waznmiejsze nioz
    > jakies kursy.

    Piękne. Kolejny socjalista. Klimat jakiś w tym kraju odpowiedni czy co?

    >Nie rozumiem stwierdzenia "płacenie za nicnierobienie" -
    > przeciez
    > za kazdego z nas jest placona skladak na wypadek bezrobocia, wiec to nie
    > jest jalmuzna, tylko wypelnienie zobowiazan.

    _Za_ nas płacona jest składka. No właśnie za nas, a nie przez nas. I nie
    jest płacona, tylko pracodawcy płacą.

    > Te pieniadze ledwo starczaja na przezycie. Jesli to nie jest
    > degenerat/pijak, to bedzie szukla pracy. A przezyc za cos musi.

    Wiele etatów ma tak niską pensję, że z punktu widzenia bezrobotnego nie ma
    sensu podejmować pracy. Jeżeli zasiłek wynosi 300 zł, a pensja 500, to
    zarobek w stosunku do wysiłku jaki trzeba włożyć, jest dla bezrobotnego
    nieopłacalny. I nie można mieć do niego o to pretensji, bo on postępuje
    racjonalnie. Błąd tkwi w systemie. Widać to wyraźnie w krajach Europy
    Zachodniej, gdzie rośnie całe pokolenie ludzi nienawykłych pracować,
    zdziwionych, że to może być sposób na życie. Po co, skoro państwo płaci na
    utrzymanie.

    > 1. Jest mnostwo ludzi, ktorzy sie "przeprowadzja", czesto koczuja w
    > warunkach uragajacych ludzkiej godnosci.

    Co to znaczy mnóstwo? I dlaczego - po raz trzeci zadaję to pytanie, może
    któryś z socjałów zechce mi w końcu odpowiedzieć - ci ludzie mają dodatkowo
    być karani podatkiem na rzecz tych, którzy żyją sobie w warunkach
    nieurągających ludzkiej godności?

    > Jak Ty sobie wyobrazasz przeprowadzke, gdy ceny mieszkan sa tak
    horendalne,
    > gdy nie ma zadnej pewnosci,z e w nowym miescie uda sie znalezc prac.

    Już pisałem, jak sobie wyobrażam. Przeczytaj najpierw z łaski swojej głosy w
    dyskusji, zanim do niej przystąpisz. Wiedziałbyś wtedy, że szczegóły
    praktyczne są tu nieistotne, bo bezrobotni nawet deklaratywnie nie chcą się
    przeprowadzać.

> [...]
    > bez pomocy z zewnatrz jest IMHO prawie niewykonalna.
    > Zauwaz, ze w swoim miejscu zamieszkanai ma sie rodzine, wsparcie - w nowym

    A Ty zauważ, co ja wcześniej pisałem.

    > 1. To cos co nazywasz zasilkiem jest finasowane ze skladki na FP

    Płaconym przez pracodawców. Ergo: zasiłek.

> [...]
    > sobie zerwana, tylko
    > pod pewnymi warunkami - to jest to co stanowi jedna z podpor kapitalizmu -

    A drugą jest swoboda zawierania umów.

    > Jezeli ktos ja chce zerwac musi zaplacic odszkodowanie i to normalne w
    > cywilizowanych krajach.

    Pracobiorcy płacą odszkodowania za porzucenie pracy? Nie słyszałem.

    > Oczywiste jest tez, ze strona slabsza jest chronbiona przez panstwo -
    > pracownik, konsument itd.

    Tylko że przypomina to zamykanie dziecka w klatce, bo jak będzie biegało po
    podwórku, to krzywdę sobie zrobi. Ta ochrona obraca się przeciwko
    pracownikom.

    > 3. Jest mnostwo krajow, gdzie nie ma takiej ochrony, za zalozenei zw.
    zawod.
    > mozna dostac kulke w leb,
    > a dreczenie pracownikow przybiera ogromne rozmiary.

    Są takie kraje, gdzie ochrona jest umiarkowana, związki zawodowe niemile
    widziane, bezrobocie wynosi kilka procent, a pracownicy są zadowoleni. Nie
    wiem wprawdzie, o których krajach piszesz, ale te, które ja mam na myśli,
    muszą się bronić przed napływem imigrantów.

    Paweł

  • 175. Data: 2002-06-03 18:19:44
    Temat: Re: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 3 Jun 2002 00:48:43 +0200, =?iso-8859-2?Q?Pawe=B3_Pollak?=

    >Uważam, że głosy
    >ludzi wykształconych (co najmniej z maturą, ale tą prawdziwą, a nie po
    >ośmiomiesięcznym liceum) powinny liczyć się podwójnie.
    W sumie jestem za tym pomyslem pachnacy rozwiazaniem Obywatelskim z
    Zolnierzy Kosmosu Roberta Heinleina (tylko po sluzbie woj. mozna bylo
    dostac prawo glosu) ale to rodzi nastepne klopoty - po pierwsze wielu
    proletariuszy na sile bedzie chcialo skonczyc szkole srednia i skonczy
    sie egzaminem ktorego nie da sie niezdac. Przeciez z roku na rok z
    pokolenia na pokolenie sa stale twierdzenia ze matura robi sie za
    prosta.
> [...]
    >chodzić. Jest wystarczająco dużo prac, które można wykonywać po
    >przeszkoleniu na kursie, nie trzeba do nich wyższego wykształcenia.
    Klopot w tym ze czesto znajomi zalatwiaja znajomym prowadzenie takich
    kursow (np. komputerowy z Office'a i np Symfonii) znajomy zadowolony
    bo ma latwa (boli go gardlo i nabawia sie strasznie niskiego zdania o
    spoleczenstwie) i dobrze platna prace a urzednik z UP zadowolony bo
    wykonal plan (wydal pieniadze z budzetu i wykonal plan). Urzednicy z
    UP powinni byc premiowani za znalezienie pracy (akwizycja ???) a nie
    za wydawanie nie swoich pieniedzy. Z drugiej strony to z proznego i
    Salomon...
    >Piękne. Kolejny socjalista. Klimat jakiś w tym kraju odpowiedni czy co?
    Masz racje tylko przyjmujac twoj punkt widzenia za chwile bedziesz
    wydawal wiecej pieniedzy na prad do ogrodzenia pod wysokim napieciem
    niz na ta czesc podatku co idzie na tzw. zasilki. Inna sprawa jak
    faktycznie zmusic niektore jednostki do pracy ktorym wygodnie zyc na
    bezrobociu i zasilku od pomocy spol. na wszystko biadolic i czekac na
    cud z niebios. Moze wysmiane "prace spoleczne" chocby mieliby
    przesypywac z piasek z wiaderka do wiaderka?
    >_Za_ nas płacona jest składka. No właśnie za nas, a nie przez nas. I nie
    >jest płacona, tylko pracodawcy płacą.
    Hmm czy to wazne wlasciwie z ktorej to kieszeni idzie? Ja bym nazwal
    to tak to sa te pieniadze co pracownik ich nie dostal do lapy za to
    przelano je od razu do budzetu (po cholere mialyby jeszcze przechodzic
    przez moje lapy? Nie dosc sie denerwujesz widzac sumy na pasku co
    poszly na chorobowe i emerytalne?)
    [ciach...bo sie zgadzam co tu komentowac :) ]
> [...]
    >któryś z socjałów zechce mi w końcu odpowiedzieć - ci ludzie mają dodatkowo
    >być karani podatkiem na rzecz tych, którzy żyją sobie w warunkach
    Chocby dlatego zeby ci bogatsi nie musieli spac na lufach karabinow
    maszynowych. Wiem ze to ekstremalny przyklad ale mozna przeciez
    wymyslic cos pomiedzy??? Takie pomysly puszczenia wszystkiego na
    zywiol koncza sie rewolucjami a ostatnia trwala 80 lat.
> [...]
    >dyskusji, zanim do niej przystąpisz. Wiedziałbyś wtedy, że szczegóły
    >praktyczne są tu nieistotne, bo bezrobotni nawet deklaratywnie nie chcą się
    To dotyczy dosyc duzej czesci bezrobotnych, wrosli w miejsce i boja
    sie je zmienic, no ale jesli ma mieszkanie w spoldzielni ktore dostal
    po 15 letnim stazu to chyba w jego opinii ma co stracic?
    Obecnie trwamy w klinczu nie przeprowadzamy sie bo koszty zamieszkania
    sa wysokie i mieszkan nie ma, wiecej mieszkan mogloby zapewnic wiecej
    pracy i nizsze ceny zycia co daloby wieksza ruchliwosc a to daloby
    mniejsze bezrobocie. Co by nie bylo IMHO zamyka sie w mieszkaniach. No
    to budujmy tylko ba za czyje pieniadze? (Osobiscie wolalbym zeby za
    zasilek choc na pol-etatu drogi latali albo co innego niech cegly
    lepia :)) )
    >A Ty zauważ, co ja wcześniej pisałem.
    j.w.
    >Płaconym przez pracodawców. Ergo: zasiłek.
    j.w.
    >A drugą jest swoboda zawierania umów.
    A jasne ze masz racje tyle ze w ten sposob nie jestes w stanie niczego
    kupic zeby cie nie wydutkano, chocby te wszystkie tvshopy widzisz
    zlote a to tylko podobne do zlota. Albo 0700 praca itd itp. Jak ze
    wszystkim swoboda ale do pewnej granicy. Jedyny sposob zabezpieczenia
    to pala, daj znac jak wejdziesz do parlamentu zaczne chodzic na
    silownie i stawiac piwo dresiarzom - takie znajomosci sie przydadza.
    >Pracobiorcy płacą odszkodowania za porzucenie pracy? Nie słyszałem.
    Do wysokosci 3 wyplat jakie pracownik otrzymywal na pismie
    >Tylko że przypomina to zamykanie dziecka w klatce, bo jak będzie biegało po
    >podwórku, to krzywdę sobie zrobi. Ta ochrona obraca się przeciwko
    >pracownikom.
    A mnie to przypomina to zabezpieczenia gniazdek, nozy, kantow mebli
    czyli wszystkiego o co sie dzieciak moglby rozbic skaleczyc zabic.
    Uwazasz zeby lepiej pchal rece do gniazdka ? Albo wytlumaczysz mu ze
    nie wolno bo prad elektryczny? Ochrona panstwa jest po to zeby
    wyrownac szanse w starciu pracodawca-pracownik jak sie przesadzi z
    ochrona w jedna lub druga strone to mamy kapitalizm lub socjalizm.
> [...]
    >wiem wprawdzie, o których krajach piszesz, ale te, które ja mam na myśli,
    >muszą się bronić przed napływem imigrantów.
    Wiadomo ze piszesz o USA - kraju bogato wyposazonym w surowce
    naturalne, bez wiekszej wojny na swoim terytorium od 150 lat
    (pomijajac epizody), ktore zarobilo (np. lend lease) na dwoch wojnach
    swiatowych dosyc srodkow zeby zniszczyc gospodarke
    swiatowa(przynajmniej jej zaszkodzic). Kraju w ktorego dobrobyt buduje
    glownie pierwsze lub drugie pokolenie emigrantow skadkolwiek. Uff nic
    to Polska miala taki okres w XVII wieku i patrz co z nas zostalo.

    Pzdr
    Limfo
    ps. sorry ze miedzy wodke a zakaske ale macie opinie godne prawdziwego
    Polaka albo skrajnie prawicowe albo lewicowe a tu trzeba srodeczkiem.

  • 176. Data: 2002-06-03 20:59:17
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > więc przeznaczać pieniądze na edukację, a nie na finansowanie urzędników,
    > których nadzór jest najczęściej pozorny i korupcjogenny.

    Przypadki, kiedy ludzie wyksztalceni padaja ofiara oszustow mozna cytowac
    bez konca. Po to mamy panstwo, aby pewne sprawy kontrolowalo.
    A to jest wrazliwa dziedzina - ludzie bez pracy latwo wpadna w sidla roznej
    masci naciagaczy. Oczywista jest kontrola, gdy chodzi o wydawania pieniaedzu
    np. z FP
    Mozna wymyslic system jak najmniej korupcjogenny, nie dlawiacy konkurencji,
    a jednoczesnie pozwalajacy klientowi takich uslug na ich rzeczowa ocecne.

    > Od ścigania oszustów jest prokurator, a nie urzędnik. A co do Leppera to

    Prokurator jest tez urzednikiem. Nie mozna wsadzac za chec popelnienia
    oszustwa, ale mozna powiedziec ludzion - cos tu nie jest OK - zastanowcie
    sie.
    Mozna wprowadzic pewne wymogi formalne, ktore oczyszcza rynek z najbardziej
    jaskrawych przypadkow.

> [...]
    > chodzić. Jest wystarczająco dużo prac, które można wykonywać po
    > przeszkoleniu na kursie, nie trzeba do nich wyższego wykształcenia.

    Jak ktos ma do wyboru czlowieka z wyksztalceniem i duza praktyka oraz
    swiezego kursanta nawet do najprostszych prac -
    to kogo zatrudni ? Kto zatridni np. glazurnika po kursie, jezeli szukajacy
    pracy fachowcy z wieloletnia praktyka.

    > Piękne. Kolejny socjalista. Klimat jakiś w tym kraju odpowiedni czy co?

    A co to ma wspolnego z socjalizmem ? To p prostu sumienie. Panstwo ma pewnme
    obowiazaki podstawowe i do
    nich nalezy zapewnienie kazdemu np. zeby nei umarl z glodu , mial jakis dach
    nad glowa itd.

    > Wiele etatów ma tak niską pensję, że z punktu widzenia bezrobotnego nie ma
    > sensu podejmować pracy. Jeżeli zasiłek wynosi 300 zł, a pensja 500, to
    > zarobek w stosunku do wysiłku jaki trzeba włożyć, jest dla bezrobotnego

    Jezeli nie ma pewnosci, zna jak dlugo bedzie ta praca ( a zapewne na 2-3
    miesiace ),
    na dojazd wyda 100 zl it, itd to oczywiscie mu sie nie opalca.

> [...]
    > Zachodniej, gdzie rośnie całe pokolenie ludzi nienawykłych pracować,
    > zdziwionych, że to może być sposób na życie. Po co, skoro państwo płaci na

    Po to mamy panstwo, aby ludziom, ktorzy nie moga znalezc pracy pomagac.
    Trzeba znalzesc rownowage miedzy tym, aby nie wytworzyla sie grupa ludzi
    zyjacych "z socjalu", a
    wilczym kapitalizmem.

    > Co to znaczy mnóstwo? I dlaczego - po raz trzeci zadaję to pytanie, może

    Skoro w moim otoczeniu jest takich ludzi sporo, to znaczy ze sa ich
    dzisiatki tysiecy.

    > któryś z socjałów zechce mi w końcu odpowiedzieć - ci ludzie mają
    dodatkowo
    > być karani podatkiem na rzecz tych, którzy żyją sobie w warunkach
    > nieurągających ludzkiej godności?

    Ci ludzi najczescie pracuja na czarno , wiec akurat podatkow nie placa, ale
    i tak nie bardzo rozumiem o co ci chodzi ...

> [...]
    > dyskusji, zanim do niej przystąpisz. Wiedziałbyś wtedy, że szczegóły
    > praktyczne są tu nieistotne, bo bezrobotni nawet deklaratywnie nie chcą

    Ci ludzi nie odpowiadaja na jakies abstrakcyjne pytania w abstrakcyjnej
    rzeczywistosc, tylko w naszej konkretnej - nie chca sie przeprowadzic , bo
    to jest niewykonalne.

    > Płaconym przez pracodawców. Ergo: zasiłek.

    Nie widze roznicy czy skladkae placi pracodawca, czy pracownik - skladka, to
    skladka.

    > A drugą jest swoboda zawierania umów.

    Ktora moze byc ograniczana, aby wlasnie chronic slabszych przed wyzyskiem.

    > Pracobiorcy płacą odszkodowania za porzucenie pracy? Nie słyszałem.

    Poczytaj sobie Kodeks Pracy.

    > Tylko że przypomina to zamykanie dziecka w klatce, bo jak będzie biegało
    po
    > podwórku, to krzywdę sobie zrobi. Ta ochrona obraca się przeciwko
    > pracownikom.

    Nie jestesmy stadem wilkow i tyle.

> [...]
    > wiem wprawdzie, o których krajach piszesz, ale te, które ja mam na myśli,
    > muszą się bronić przed napływem imigrantów.

    Znam biedne kraj, gdzie ochrona pracownika jest duza - Szwecja, Szwjcaria,
    Francja
    Znam tytch bogaczy, gdzie takiej ochrony nie ma - Boliwia, Bangladesz,
    Etiopia

    Co z tego wynika - ze poziom zycia, bogactwo ma sie nijak do ochrony
    pracownikow.
    Zwykle jednak tak jest, ze tam gdzie taka ochrona jest ludziom zyje sie
    bardziej komfortowo ( w sensie komfortu psychicznego , jakosc zycia ) niz
    w krajach o tym samym poziomie gospodarczym bez tej ochrony.

    --
    Jacek

  • 177. Data: 2002-06-03 21:38:02
    Temat: Odp: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Pawe=B3_Pollak?=

    Ty półgłówku a ile zapłaciłeś za swoje wykształcenie ??????
    podejrzewam ze jak by cie zostawić na kilka godzin
    to zdech byś z głodu i z zimna.
    To dzięki takim bezmózgim baranom jak tY jesteśmy tu
    gdzie jesteśmy(nie ubliżając tym drugim)

    Ps.Limfo ma nadzieje że to żart albo byłeś pijany.

  • 178. Data: 2002-06-03 22:29:56
    Od: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>

    Użytkownik "Józek" napisał w wiadomości
> [...]
    > To dzięki takim bezmózgim baranom jak tY jesteśmy tu
    > gdzie jesteśmy(nie ubliżając tym drugim)
    >
    > Ps.Limfo ma nadzieje że to żart albo byłeś pijany.

    No i właśnie dlatego tacy ludzie nie powinni mieć za dużo do powiedzenia.
    Nie umie przeczytać, kto co napisał, ale na równi ze mną ma prawo wybierania
    parlamentu. Zgroza.

    Paweł

  • 179. Data: 2002-06-04 10:35:04
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Post ten jest napisany w tonie złośliwym do Pana Pollaka, przykro mi ale nie
    mogłam sie powstrzymać..........
    Nie bede sie juz odnosiła do twoich cytatów po kolei, gdyż szkoda mi na to
    prądu i klawiatury. Sprostuję, tylko parę reczy.
    1. do poglądów socjlistycznych jest mi tak daleko jak Lepperowi do
    kulturalnego zachowania. Dziwię sie w ogóle że na podstawie, tych paru
    postów mogłeś wyciagnąc taki wniosek. Świadczy to tylko o tym jak łatwo
    klasyfikujesz ludzi i wrzucasz ich do jednego worka. Weź encyklopedie i
    przeczytaj co znaczy słowo socjalista.
    2. odnosnie szkoleń nie jest to moje przeswiadczenie, tylko wiedza
    zweryfikowana empirycznie. A twoja niezlomna wiara w rynek jest bardzo
    naiwna. W polsce niewidzialna ręka rynku, jest jeszcze zwichnieta. a rynek
    szkoleń wyglada jak rynek ochroniarzy. Może je przeprowadzać praktycznie
    każdy bez żadnych kwalifikacji, co tylko zechcesz sekretarki, ksiegowi,
    liczy sie cena nie jakośc, to w Polsce jest nadal głównym czynnikiem
    decydującym o zakupie większości produktów.
    3. co do racjonalności działań człowieka również bym polecała poczytać
    lekturę, np. z zakresu psychologii.
    4. nie mnożę przeszkód, tylko je wymieniam, takie, które obiektywnie
    istnieją. a tak w ogóle zawiodłes mnie sądziłam, że dasz jakąs radę biednym
    bezrobotnym (w końcu według ciebie wszystko jest czarne albo białe), np,
    powiesz że z 800 zł pensji ma wziąć100zł i jechać do warszawy i zagrać na
    giełdzie, w ten sposób mnożąc pieniązki. A ty ograniczyłes sie tylko do
    ataku na wstrętne podatki.
    5.dane o ofertach pracy, które podałam nie pochodziły z UP, tylko dotyczyły
    wsyzstkich wolnych miejsc na terenie śląska.
    6. Bardzo mnie rożsmieszyło twój sposób rowiązania problemu mobbingu.
    zastanwaiam sie tylko dlaczego w USA jest to tak olbrzymi problem społeczny,
    widocznie głupi amerykanie nie mieli takiego doradcy jak ty.
    7. Moim celem, było za pomocą rzeczowych argumentów, pokazać Ci, iż nic jest
    takie proste jak by ci sie mogło wydawać. Pracowałam z osobami bezdomnymi
    oraz bezrobotnym i śmiem twierdzić, iż orientuje się w tym temacie.
    Natomiast ty jesteś fanatykiem, ślepo wierzącym we własne i tylko własne
    racje.
    8. jesli chodzi o bezrobocie, NIE MASZ RACji, wydaje ci się, że masz rację,
    Lepperowi równiez się wydawoło, iż w Klewkach talibowie produkują
    wąglika.............................................
    Moja serdeczna prośba nie odpisuj już na mojego posta.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 180. Data: 2002-06-04 18:42:35
    Temat: Re: Odp: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 3 Jun 2002 23:38:02 +0200, "Józek" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >to zdech byś z głodu i z zimna.
    >To dzięki takim bezmózgim baranom jak tY jesteśmy tu
    >gdzie jesteśmy(nie ubliżając tym drugim)
    No coz sam sobie wystawiles laurke. Dajesz w ten sposob argumenty
    ludziom ktorzy tak mysla. Taka "okaleczona" demokracja nie jest
    sposobem nowym wszakze demokracja atenska tez dotyczyla wybranej grupy
    ludzi. Pierwsza Rzeczpospolita tez stanowila tego przyklad. Zauwaz ze
    czesci spoleczenstwa (zwlaszcza tej nieuczestniczacej w wyborach) to
    prawo jakby doskwiera i wrecz jest przykrym obowiazkiem zmuszajacym do
    myslenia. Przykre to ale jestesmy krajem zacofanym kulturowo i
    komunistyczne knajpy do ktorych dalo sie wejsc tylko w krawatach
    (pozyczonych oczywiscie od sztniarza :) ) stanowily jakis tam element
    edukujacy tzw. "ciemny" narod. Naprawde niektorym ludziom wokol ciebie
    logiczne myslenie sprawia bol a ich wyszukane opinie czesto sa
    zaslyszane od innych
    >Ps.Limfo ma nadzieje że to żart albo byłeś pijany.
    Jesli chodzi o moj stan fizyczny to ciagle jestem chory (ale nie na
    glowe :) ). Jesli chodzi o moje zdanie to naprawde sam bylem w szoku
    jak zauwazylem ze sa ludzie ktorzy przez rok nie wezma gazety do reki,
    na rachunku widza tylko cyferki do zaplacenia a podsuniety pod nos
    tekst jest niezrozumialy (inna sprawa ze urzedasy chcac zeby ich
    wypociny brzmialy bardziej oficjalnie to tworza kwiatki wymagajace
    glebszego zastanowienia).

    Na koniec nie twierdze ze trzeba zabrac tym ludziom prawa wyborcze,
    wiem ze takie posuniecie zlikwiduje niektore klopoty a stworzy inne.
    Czy od tego bedzie lepiej ? Nie wiem.

    Pzde
    Limfo