PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy czy... (długie)

  • 161. Data: 2002-05-30 20:19:18
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisal:

    > Nie, mam takie samo prawo dyskutować i mieć
    > kiepskie zdanie

    Do tego masz pelne prawo

    > o tym kolesiu,

    Ale prosze nie "kolesiu". Ja Cie nie traktuje jak dresa z pod budki z
    piwem i bylbym wdzieczny gdybys rowniez Ty nie traktowal w ten sposob
    mnie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 162. Data: 2002-05-30 21:17:25
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>

    Użytkownik "wiola" napisała w wiadomości
    > Jeśli chodzi o kodeks pracy zgadzam się że jest zły, ale zatanawiam sie
    > również nad tym na ile cały ten szum wokół niego to zwykłe kosmetyczne
    > poprawki mające poprawić notowania rządu,

    Faktycznie kosmetyczne, zachowawcze i niewiele dadzą.

    >na ile jest to zwykly lobbing
    > prywatnych pracodawców zrzeszonych przez PKPP reprezentujących własne
    > interesy

    Tylko zauważ, że interes pracodawców jest tu wbrew pozorom korzystny dla
    bezrobotnych. Bo jeżeli pracodawca będzie mógł bez przeszkód i odpraw
    zwolnić człowieka z dnia na dzień, to nie będzie bał się go zatrudnić w
    razie potrzeby. Teraz zatrudnienie pracownika to niemal decyzja jak o
    ślubie.

    >a na ile jest to faktyczna praca u podstaw zmierzająca do poprawy
    > sytuacji ogółu.
    > Nie jestem ekonomistą z wykształcenia, ale z tego co sie orientuję kodeks
    > pracy nie rozwiązuje wszystkich problemów związanych z bezrobociem. i nie
    > jest jego jedyną przyczyną.

    Oczywiście, że nie jedyną, natomiast ma w nim bardzo duży udział. Obecny
    kodeks pracy generuje bardzo wysokie koszty utrzymania pracowników, co siłą
    rzeczy stanowi barierę w ich zatrudnianiu.

    > Wpływ na to mają równiez takie czynniki jak spadek tempa wzrostu
    > gospodarczego (podobno wzrost dopiero powyżej 5% sprzyja redukcji
    > bezrobocia),

    W Polsce. W krajach o mniej sztywnych uregulowaniach kodeksowych redukcję
    bezrobocia powoduje już znacznie mniejszy wzrost.

    >niskie i nieadekwatne kwalifikacje zawodowe osób dorosłych
    > (odpowiesz to trzeba było przewidzieć na początku lat 90-tych, ja
    odpowiem:
    > niestety infrastruktura edukacji osób dorosłych w Polsce jest dość marnie
    > rozwinięta,

    Otwórz gazetę. Kursów, szkół wieczorowych, studiów zaocznych bez liku.

    >poza tym jeżeli ktoś pracował na cały etat, miał dom rodzinę
    > raczej nie w glowie mu było chodzić jeszcze na jakieś kursy, szkolenia
    itp.,

    No i właśnie jeżeli ktoś nie miał czegoś w głowie, to niech sam ponosi
    konsekwencje, a nie przerzuca je na innych. Nie ma powodu by osoby, które
    doształciły się mimo etatu, domu i rodziny, finansowały teraz ze swoich
    podatków tych, którym "nie było w głowie".

    > i jeszcze jedno - istnieje cos takiego jak syndrom wyuczonej bezradności,
    > możesz obrażać takich ludzi i nie pochwalać tego typu postawy, ale nna
    twoim
    > miejscu próbowałabym zrozumieć, ze oni dorastali w innej rzeczywistości i
    > bardzo często pewne przyswojone wzorce zachowań są niemodyfikowalne mimo
    > najszczerszych chęci)

    Właśnie o to chodzi, że tych chęci brak albo są czysto deklaratywne. I co
    wynika z tego, co piszesz? Że jak ktoś ma syndrom wyuczonej bezradności, to
    należy go w tym utwierdzać? A może jednak aktywizować?

    > Nastepną rzeczą jest niska mobilność polskiego społeczeństwa, spowodowana
    > np. bardzo drogą ceną mieszkań, a żeby nawet móc wyemigrować za pracą z
    > rejonów najbardziej zagrożonych bezrobociem, trzeba miec pieniązki np. na
    > wynajęcie mieszkanie (będąc bezrobotnym raczej sie ich nie ma).

    To na pewno jest bariera, ale moim zdaniem większą rolę odgrywa tu niechęć
    Polaków do ruszania się z miejsca, co zresztą widać w badaniach
    statystycznych, gdzie większość Polaków deklaruje, że nie zmieniłaby miejsca
    zamieszkania w zamian za pracę. Polacy wskutek ruchów migracyjnych
    (powojennych i za socjalizmu) mają rodziny rozrzucone po całym kraju. Ile to
    zatrzymać się u rodziny na czas szukania pracy, a mieszkanie (pokój) wynająć
    po jej znalezieniu?

    > Natomiast jeśli chodzi o absolwentów i postawę zerobotnych to zastanawiam
    > się skąd czerpiesz nastepującą wiedzę:
    > Boże,
    > popijać.

    Oj, bardzo nieuczciwy sposób dyskutowania, droga Wiolu. Nie przypisałem
    takiej postawy bezrobotnym, lecz bezrobotnym _z zamiłowania_. Ludziom,
    którzy rzekomo szukają pracy, ale de facto wcale nie chcą pracować.

    > Pracujesz w UP, czy może robiłes jakies badnia ankietowe??? Na podstawie
    > jednostkowych przypadków z Twojego otoczenia formułujesz twierdzenia
    ogólne,
    > sądzę, że jest to swego rodzaju nadużycie.

    A dlaczego ten komentarz pojawia się dopiero teraz? Dlaczego nie zamieściłaś
    go, kiedy co poniektórzy takimi przykładami udowadniali, że pracodawcy to
    banda łobuzów? Może ironia mojej wypowiedzi była mało czytelna, ale po
    prostu pokazałem, że na przykłady są kontrprzykłady i egzemplifikacja nie
    jest żadnym dowodem.

    > Ja mogę ci zagwarantować, jako przedstawicielka Owych abosolwentów, iż
    > nie mają oni bardzo wygórowanych wymagań (np.mój kolega prawnik pracuje na
    > budowie). A jeśli chodzi o ambije nie widzę wtym nic złego, również je mam
    > nie chciałabym pracować jako sprzątaczka (zaraz mi zarzucisz, że mam coś
    > przeciwko sprzątaczkom, nie nic nie mam , ale moim wykształceniem nie jest
    > konserwacja powierzchni płaskich).

    To są wygórowane wymagania. Chęć pracy w wyuczonym zawodzie jest naturalna,
    ale jeśli tej pracy nie ma, trzeba pójść choćby sprzątać i w tym czasie
    dalej szukać. A absolwenci często gęsto wolą pozostać bezrobotni niż przyjąć
    pracę, która nie odpowiada ich ambicjom.

    Paweł

    --
    Czy za książki trzeba przepłacać?
    www.szwedzka.pl

  • 163. Data: 2002-05-31 07:53:32
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Obserwator z ramienia" <o...@h...com> napisał w
    wiadomości news:SeeJ8.108$aI5.57102510@news.nnrp.ca...

    > Mowiac krotko jestes chamem, ktory nie powinien miec kontaktu z
    ludzmi.

    Mówiąc krótko plonk

    Chester EM

  • 164. Data: 2002-05-31 08:04:27
    Temat: Praca w domu (było: Brak pracy czy... (długie))
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ad7a7k$3162$1@news2.ipartners.pl> Chester EM napisał(a):

    > Użytkownik "Obserwator z ramienia" <o...@h...com> napisał w
    > wiadomości news:SeeJ8.108$aI5.57102510@news.nnrp.ca...

    > ludzmi.
    >
    > Mówiąc krótko plonk

    No właśnie - nic nie poradzę na to, że drażni mnie, kiedy ktoś robi sobie
    autoprezentację połączoną z ekstrawertyczną psychoterapią na grupie o pracy.

    A zmieniając temat - jestem ciekaw, ilu z Was pracuje w domu, przy komputerze???
    Problem jest dość poważny, sam tak mam. Kiedyś wydawało mi się, że praca we własnym
    wyrku jest szczytem marzeń - koniec z wstawaniem w środku nocy (tzn rano :) żeby się
    ubrać i jechać do biura, możliwość rozłożenia sobie pracy dowolnie w ciągu dnia (giń
    poczwaro - to jest najgorsze, w co można wpaść!) i tak dalej... Ale już tak nie
    myślę. Niestety, przynajmniej u mnie, zaczynają się rozmywać granice między pracą a
    życiem prywatnym. Jestem ciekaw, jak to jest u innych.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 165. Data: 2002-05-31 08:16:38
    Temat: Re: Praca w domu (było: Brak pracy czy...(długie))
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > A zmieniając temat - jestem ciekaw, ilu z Was pracuje w domu, przy
    komputerze???

    Kilka lat temu dałem się nabrać na taki pomysł - wydał mi się
    rewelacyjny.
    Sam ustalasz kiedy pracujesz, kiedy jesz sniadanie, ile siedzisz w
    wannie,
    ile poświęcasz bliskim itp. Do tego wygoda - biuro przy tyłku - laptop,
    komórka.
    Po 2 miesiącach okazało się, że jestem niewolnikiem własnych ambicji.
    Do tej pory tak czy siak pracowałem często w domu, jednak tym razem
    okazało się, że zanikła granica pomiędzy pracą, którą powinienem/mógłbym
    wykonać w domu a oraniem bez wytchnienia.
    Była juz tylko praca.
    Znam ludzi, którzy potrafią mimo wszystko oddzielić jedno od drugiego,
    jednak typowi pracoholicy IMO powinni unikać tego typu zajęć.
    Chyba, że to czyjś sposób na samorealizację.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 166. Data: 2002-05-31 08:28:59
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ad7biu$df$1@news2.ipartners.pl> Chester EM napisał(a):
> [...]
    > okazało się, że zanikła granica pomiędzy pracą, którą powinienem/mógłbym
    > wykonać w domu a oraniem bez wytchnienia.

    No właśnie. Klaptop, komórka, stały dostęp do sieci, śniadanko o jedenastej albo o
    dwunastej, w międzyczasie jakiś odcinek SouthParku, przejść się do sklepu po
    bułeczki... A około szesnastej dochodzisz do wniosku, że za mało jednak pracowałeś w
    ciągu dnia i pracujesz dalej. A potem już ci się nic nie chce, bo cały dzień
    pracowałeś, co rózniło się od wieczornego odpoczynku tylko tym, że częściej
    podchodziłeś do komputera. Nienienienie, to nieporozumienie.

    A teraz kolejny krok - jak to zmienić, przy założeniu, że samej pracy nie chce się z
    mieniać? :) Praca jest super, tylko siedzenie w domu jest do niczego. Szukałem już
    ludzi z podobnym problemem na regionalnej grupie, żeby wynająć razem jakieś lokum i
    tam pracować, ale jak widać we Wrocławiu wszyscy siedzą w biurach. :P

  • 167. Data: 2002-05-31 09:23:46
    Temat: Re: Praca w domu
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A zmieniając temat - jestem ciekaw, ilu z Was pracuje w domu, przy komputerze???

    mi sie to czasem zdarza (jak mam pilne prace a w firmie zawsze polowe czasu
    mitrezy sie na glupoty tzn. rozmowy z zarzadem ;-), przelozonymi
    i wspolpracownikami). I w krotkich dobrze okreslonych zadaniach sprawdza sie.
    Na dluzsza mete jest bez sensu, bo ta polowa czasu zmarnowana na rozmowy roznego
    typu jest bardzo wazna (nie tylko dla samopoczucia ale i dla prawdziwej pracy).

    Osobiscie uwazam sie za bardzo uporzadkowana osobe i czy to w biurze, czy
    w domu pracuje 8 godzin od ... do ... (7:30 - 15:30), zadnych SouthParkow,
    sniadanek, zakupow czy newsow (w tym tygodniu mam urlop co widac az
    za wyraznie ;-)). Jesli pilnosc i termin przycisnal, to potrafie 5 dni
    popracowac po 10-12 godzin (wiecej nie, zeby nie wiem co, praca to nie wyscig)
    ale potem te nadgodziny natychmiast odbieram (i tu tez nie ma zmiluj, nie chce
    umzac na zawal w wieku 35 lat ;->).
    Mysle, ze gdybym musial, to moglbym pracowac w domu przez nawet lata,
    ale lubie sie przewietrzyc w porannym korku ;-).
    Miewam tez czasem servisy o 2-3 w nocy :-) ale po tym sie wysypiam i pracuje
    mniej o tyle, ile sie spoznie (co moze byc zupelnie niewspolmierne do czas
    trwania interwencji, ale tak do tego podchodze).
    Mam bardzo dobrego pracodawce bo potrafil zrozumiec i docenic moje podejscie
    (pozdrowienia dla zarzadu i szefa :-)) co mozna uznac za CUD czytajac ta grupe.
    Ale to nie jest cud... po prostu sporo rzeczy mi sie udaje zrobic jako tako
    dobrze i jako tako terminowo mimo moich 'ograniczen'.

    Mysle ze glowny problem z praca w domu jest brak samodyscypliny u pracujacego
    i brak dystansu do swojej pracy. W wpadku programistow dochodzi standartowy
    zdecydowanie zbyt optymistyczny sposob wyznaczania terminow i potem usilowanie
    utrzymania sie w nich kosztem czasu wolnego.
    a ten nadmierny optymizm wynika zwykle z nieumiejetnosci
    projektowania/planowania swoich dzialan (nie chodzi tu o sformalizowane,
    ustandaryzowane metody projektowania tylko o _jakiekolwiek_ metody)
    ludzie nie wiedza dobrze co/jak maja zrobic a podaja jakies terminy.
    i o ile w firmie mozna zawsze powiedziec ze przeciez pracowalem co kazdy
    widzial, to w domu jest gorzej - nie wyrobie sie to powiedza, ze sie opier*,
    do tego rzeczywiscie sporo gapilem sie w TV, lazilem po miescie, no moze
    rzeczywiscie jeszcze nie przepracowalem tych 8 godzin, choc zaczalem o 9:00
    a jest 23..., no to trzeba zasowac. a nastepny termin znowu podaja za szybko
    i z ksiezyca.

    pozdrawiam

    romekk

  • 168. Data: 2002-05-31 09:32:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 28 May 2002 20:14:49 +0200), "konopia"
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >A moze po prostu wyrzucili? Po co zbierac skoro teraz tylu bezrobotnych
    >zawsze sie ktos znajdzie :)

    A wiesz co ja myślę o takim pracodawcy? Faktycznie -- znaleźli, ale co
    im z tego przyszło?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 169. Data: 2002-05-31 10:50:17
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <p...@m...ic.com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "wiola" napisała w wiadomości
    > Faktycznie kosmetyczne, zachowawcze i niewiele dadzą.

    Cieszę się, że chociaż w jednym punkcie sie zgadzamy.

> [...]
    > zwolnić człowieka z dnia na dzień, to nie będzie bał się go zatrudnić w
    > razie potrzeby. Teraz zatrudnienie pracownika to niemal decyzja jak o

    Tu również się zgadzam, aczkolwiek mam wątpliwości czy wszystkie forsowane
    przez nich zapisy są konieczne i pożyteczne dla rynku pracy.

    > odpowiem:
    > Otwórz gazetę. Kursów, szkół wieczorowych, studiów zaocznych bez liku.

    Problem polega na tym , iż tego typu szkolenia są z reguły dość drogie i
    dla bezrobotnego (szczególnie trwale) stanowiłby dość znaczne nadwyrężenie
    jego budżetu domowego (o ile takowy w ogóle istnieje). Poza tym kursy te pod
    wzgledem merytorycznym bardzo często pozostawiaja wiele do zyczenia i
    szczerze wątpie czy po ukonczeniu "szkolenia z gazety" kwalifikacje
    bezrobotnego b6yłyby cos warte. Pisząc o infrastrukturze miałam na mysli
    przede wszystkim działalnośc urzędów pracy, które by koordynowały ,
    nadzorowały treść przeprowadzanych szkolen skierowanych do osób
    bezrobotnych..

> [...]
    > wynika z tego, co piszesz? Że jak ktoś ma syndrom wyuczonej bezradności,
    > należy go w tym utwierdzać? A może jednak aktywizować?

    To już była nadinterpretacja mojej wypowiedzi. Oczywiście, że
    aktywizować!!!!! Moim celem było zwrócenie ci uwagi, na fakt, iż nie wszyscy
    mają taka mentalność jak ty, że ludzie ci bardzo często nie
    zdają sobie z tego sprawy (tak jak np kobiety w krajach arabskich nie
    uważają za nic złego bycie w sytuacji podrzędnej wobec mężczyzn, mimo tego,
    że np mi się to nie podoba, odbiegający od tematu przykład, ale chyba
    obrazujący moje intencje), że owe wzorce zachowań są tak głęboko
    zakorzenione, iż bez zewnetrznej pomocy, w postaci właśnie up, różnych
    organizacji wspierających przedsiębiorczość itp. nic sie w tej kwestii nie
    zmieni. A jeśli chodzi o podatki, jedną z funkcji budżetu państwa jest
    funkcja redystrybucyjna.........

> [...]
    > (powojennych i za socjalizmu) mają rodziny rozrzucone po całym kraju. Ile
    > zatrzymać się u rodziny na czas szukania pracy, a mieszkanie (pokój)
    Zgadzam sie, iż Polacy ze swej natury barzdo nie lubią zmieniac miejsca
    zamieszkania, że przywiązanie do "gnaizdka domowego"jest bardzo silne.
    A jeśli chodzi o rodzinę, a co jeżeli taka rodzina mieszka w dwoch pokojach
    z 3 dzieci? Mają przyjąć jeszce jedną osobę pod swój dach na co najmniej
    miesiąć aż do pensji? co jeśli taka osoba wyemigruje za praca, dostając za
    nią 800 zl/m-c zostawiając zone i dzieci w domu. Zapłaci za pokój, za
    wyzywienie, jakieś dojazdy. I co mu zostanie , zeby przesłać małżonce?
    Moglibyśmy hipotetycznymi sytuacjami zbijac swoje argumenty bez końca, ale
    chyba nie o to chodzi

    > Oj, bardzo nieuczciwy sposób dyskutowania, droga Wiolu. Nie przypisałem
    > takiej postawy bezrobotnym, lecz bezrobotnym _z zamiłowania_. Ludziom,
    > którzy rzekomo szukają pracy, ale de facto wcale nie chcą pracować.

    I bardzo się z tego cieszę, gdyż z wypowiedzi innych osób można by wysnuć
    wniosek, iż bezrobotni w swej oszałamiającej większości to osoby godne
    pożałowania. Mam jednak poważne wątpliwości czy w Polsce bezrobotny z
    zamiłowania to faktycznie dobry interes.........
    Pytałeś w poprzednim poscie jak kształtują się proporcje pomiędzy wolnymi
    miejscami pracy a iloscia bezrobotnych. Nie mam danych aktualnych,
    dotyczących calej Polski, ale z tego co znalazłam na śląsku w 1997 roku na
    jedną ofertę pracy przypadało 37 bezrobotnych (w 95 r. 42 os.) podejrzewam,
    iż w tej chwili relacje te wyglądają, jeszcze gorzej i to na terenie całego
    kraju.
    :
> [...]
    > banda łobuzów? Może ironia mojej wypowiedzi była mało czytelna, ale po
    > prostu pokazałem, że na przykłady są kontrprzykłady i egzemplifikacja nie

    Zgadzam się, egzemplifikacja nie jest żadnym dowodem, co również sugerowałam
    w swoich postach, ednakże cala dyskusja zaczęła się właśnie od przykładów
    dotyczących pracowników oraz tez, ze bezrobocia nie ma........Była to dośc
    jednostronna opinia dlatego wywołała taką burzę od osób pokrzywdzonych przez
    "chlebodawców".
    Prawda pewnie jak zwykle leży po obu stronach.
    moim celem było natomiast zwrócenie uwagi na pewne patologie rodzące się na
    rynku pracy właśnie wynikające z obecnie dominującej sytuacji pracodawców.
    Podejrzewam, że gdyby było na odwrót dużo miejsc pracy mało pracowników,
    wtedy także sytuacja byłaby niezdrowa (a kto wie czy w wyniku starzenia sie
    społeczęństw takiej sytuacji nie doczekamy)

> [...]
    > dalej szukać. A absolwenci często gęsto wolą pozostać bezrobotni niż
    przyjąć
    > pracę, która nie odpowiada ich ambicjom.
    A tu już drogi Pawle najwyraźniej chciałes mi dopiec, nieladnie, nieładnie.
    pozdrawiam
    Wiola
    p.s ewentulanie mogłabym sie zgodzić na szefową sprzątaczek z perspektywami
    awansu na inspektora czystości:)))))

  • 170. Data: 2002-05-31 11:02:29
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > p.s ewentulanie mogłabym sie zgodzić na szefową sprzątaczek z perspektywami
    > awansu na inspektora czystości:)))))

    co za wybredna baba!

    ;-)

    pozdrawiam