PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odmowa nadgodzin w niedziele?

  • 11. Data: 2010-10-10 19:56:08
    Temat: Re: Odmowa nadgodzin w niedziele?
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    Piotrek wrote:

    > Pytanie tylko co to znaczy wazna sprawa?
    >
    > Bo zazwyczaj w biurach sporadycznie robi sie cos waznego co absolutnie
    > musi byc wykonane w niedziele i nie moze poczekac do poniedzialku.
    > Rozumiem ze astronomowie wyliczyli ze misja na marsa musi odbyc sie w
    > niedziele o tej i o tej sekundzie i nie da rady przelozyc bo nastepna
    > szansa bedzie za kilka miesiecy. Wtedy bym w niedziele przyszedl do
    > pracy. A ogolnie to niedziela jest do odpoczynku i juz.

    To raczej misja apollo 13, startuje w sobote a w niedziele wszyscy
    zauwaza ze cos nie dziala.

  • 12. Data: 2010-10-10 19:57:48
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    Piotr M wrote:

    > Zapytaj przełożonego to Ci powie, kto ma to wiedzieć jak nie on.

    No wlasnie w tej firmie stosuje sie dosc specyficzna polityke - wiem ale
    nie powiem...

  • 13. Data: 2010-10-10 20:00:12
    Od: rpc5jhg <g...@y...co.uk>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Na czym opierasz swoje twierdzenie, że ma do tego prawo?

    Na podstawie tego co mi babka z hr zacytowala z kodeksu ale ona sama nie
    wiedziala. Dlatego pytam tutaj, zeby uzyskac bardziej wiarygodne informacje.

  • 14. Data: 2010-10-10 20:06:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:i8t5kq$97l$1@inews.gazeta.pl rpc5jhg
    <g...@y...co.uk> pisze:

> [...]
    > poniedzialku do piatku. Sytuacja wyglada tak ze szef zaplanowal upgrade
    > systemu pomijajac kilka istotnych testow. Dlatego bedzie chcial zeby ktos
    > przyszedl w niedziele i sprawdzil czy wszystko jest ok. W tej chwili juz
    > wiadomo ze dobrze to nie bedzie wygladalo. I teraz chodzi o to co moze sie
    > stac kiedy na pytanie "czy mozesz przyjsc w niedziele?" odpowiedz bedzie -
    > nie.
    > Babka z hr nie byla w stanie mi udzielic odpowiedzi. Z tego co mi
    > zacytowala z kodeksu wynika ze to pytanie jest raczej stwierdzeniem
    Godziny pracy 6-22 sa niemozliwe prawnie. Nalezy doczytac o systemach i
    rozkladach czasu pracy w KP i w umowie (regulamin ma znaczenie wtórne). Moze
    tu kryje sie niezrozumienie kwestii.
    Polecenie swiadczenia pracy w niedziele nie jest niedozwolone, bedzie za to
    wolny inny dzien.
    Osobiscie zazadal bym tego polecenia na pismie (samo zadanie takze pisemnie,
    potwierdzenie na kopii itd.) oraz dopilnowal ewidencji czasu pracy. Co na
    gebe to sie nie liczy, chyba ze chodzisz z wiecznie wlaczonym dyktafonem, bo
    ew. swiadkowie maja strasznie ulomna pamiec. ;)
    Na kodeksowy casus "szczególnych potrzeb pracodawcy" IMO nie licz.
    Jak bardzo nie chcesz tych nadgodzin to dostan masywnego rozstroju zoladka,
    kolki nerkowej, ataku korzonków czy cos tam równie nie do sprawdzenia i do
    lekarza. :)))

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-10-10 20:56:38
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-10-2010 o 21:53:58 rpc5jhg <g...@y...co.uk>
    napisał(a):

> [...]
    > chwili juz wiadomo ze dobrze to nie bedzie wygladalo. I teraz chodzi o
    > to co moze sie stac kiedy na pytanie "czy mozesz przyjsc w niedziele?"

    No ale co Ci tu prawo do tego, wyskoczysz z kodeksem do przełożonego?
    Gdzie negocjacje, rozmowy, argumenty, itd itd. Albo akceptujesz taką
    pracę, co w niedziele trzeba przyjść, albo nie.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 16. Data: 2010-10-10 20:59:06
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-10-2010 o 21:57:48 rpc5jhg <g...@y...co.uk>
    napisał(a):

    > No wlasnie w tej firmie stosuje sie dosc specyficzna polityke - wiem ale
    > nie powiem...

    No, to masz sprawę załatwioną kiedy jest taka polityka, jak dostaniesz
    polecenie przyjśca w niedziele to odpowiesz - może przyjdę może nie, wiem
    ale nie powiem.

    Nie wiem o co Ci chodzi..

  • 17. Data: 2010-10-10 21:07:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vkdogohe13q3bq@piotr-komputer Piotr M <x...@x...xx>
    pisze:

    > No ale co Ci tu prawo do tego, wyskoczysz z kodeksem do przełożonego?
    Może wyskoczy.
    Nie każdy jest p***ą.
    Czego i tobie życzę.

    > Gdzie negocjacje, rozmowy, argumenty, itd itd.
    Argumenty znajdzie w prawie pracy.

    > Albo akceptujesz taką pracę, co w niedziele trzeba przyjść, albo nie.
    Nie każdy jest p***ą.
    Paru mężczyzn jeszcze chyba na świecie jest.
    Czego i tobie życzę.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-10-10 21:11:34
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "rpc5jhg" <g...@y...co.uk> napisał

    > No wlasnie w tej firmie stosuje sie dosc specyficzna polityke - wiem ale
    > nie powiem...

    Znaczy się masz przyjść, ale nie wiadomo w jakim celu??

    K.

  • 19. Data: 2010-10-10 21:14:46
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 10 Paź, 21:53, rpc5jhg <g...@y...co.uk> wrote:
    > Sytuacja wyglada tak ze szef zaplanowal
    > upgrade systemu pomijajac kilka istotnych testow. Dlatego bedzie chcial
    > zeby ktos przyszedl w niedziele i sprawdzil czy wszystko jest ok.

    Zly pomysl. Nie powinno sie robic takich rzeczy przed weekendem, ani
    niczego pomijac.
    Jak to wazny system i sa to poprawki bezpieczenstwa to lepiej wylaczyc
    dostep. W weekend pewnie i tak nikt nie bedzie go potrzebowac.

    > Babka z hr nie byla w stanie mi udzielic odpowiedzi. Z tego co mi
    > zacytowala z kodeksu wynika ze to pytanie jest raczej stwierdzeniem
    > "przyjdziesz w niedziele".

    A jak pracownik sie schleje jak wieprz, lezy gdzies w rowie w swoich
    wymiocinach i kontakt jest utrudniony to co wtedy?
    Moze 10 minutowa metoda trzezwiaca tak jak w "Powrot do przyszlosci cz.
    3"?
    :)

  • 20. Data: 2010-10-10 21:33:28
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-10-2010 o 23:07:42 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > W wiadomości news:op.vkdogohe13q3bq@piotr-komputer Piotr M <x...@x...xx>

    > Może wyskoczy.
    > Nie każdy jest p***ą.
    > Czego i tobie życzę.

    No, można pogratulować.. wyskoków. Bo inaczej, normalnie, to się rozmawia
    na takie tematy.

    > Argumenty znajdzie w prawie pracy.

    Rozumiem, że argumenty typu zakres obowiązków i wynagrodzenie tez znajdzie
    w prawie pracy, dobre podejście.