PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia

  • 1. Data: 2008-04-08 15:31:41
    Temat: Nowe obowiązki w trakcie okresu wypowiedzenia
    Od: Carrie <c...@g...com>

    Witam,
    jest taka sytuacja: pracownik 1 złożył wypowiedzenie i ono jest już w
    toku. Z pracodawcą uzgodnił, że pomoże przeszkolić osobę, która go
    zastąpi na stanowisku pracy. Mijają tygodnie, ale kandydata na to
    stanowisko jeszcze ciągle nie ma. Tymczasem pracownik 2 również się
    zwalnia, ale odchodzi wcześniej, i pracodawca wymyślił, że pracownik 1
    ma przejąć część obowiązków pracownika 2. Nie wiąże się to z żadną
    gratyfikacją finansową ani innymi korzyściami dla pracownika 1. W
    dodatku pracownicy nigdy nie otrzymali swoich zakresów obowiązków w
    formie pisemnej.
    Czy pracodawca może narzucać pracownikowi zatrudnionemu na określonym
    stanowisku [mimo, że bez zakresu obowiązków] wykonywanie zupełnie
    nowych zadań? Zwłaszcza w okresie wypowiedzenia i bez wcześniejszego
    porozumienia z pracownikiem? Czy pracownik może odmówić wykonywania
    tych zadań lub zażądać dodatkowego wynagrodzenia [i jakie mogą być
    tego konsekwencje, poza rozśmieszeniem szefa? ;>]? Czy ewentualnie
    takie postępowanie pracodawcy może być uzasadnionym powodem do
    skrócenia okresu wypowiedzenia - i jak to wówczas załatwić formalnie?
    Okres wypowiedzenia p. 1 wynosi 3 miesiące i przy podpisywaniu
    wypowiedzenia pracodawca nie zgodził się na wcześniejsze rozwiązanie
    umowy za porozumieniem stron - ale też nie było mowy o tym, że
    pracownik zostanie "uszczęśliwiony" nowymi obowiązkami.
    Będę wdzięczna za każdą radę.

    Pozdrawiam, Carrie

  • 2. Data: 2008-04-08 16:21:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com

> [...]
    > gratyfikacją finansową ani innymi korzyściami dla pracownika 1. W
    > dodatku pracownicy nigdy nie otrzymali swoich zakresów obowiązków w
    Obowiązki pracownika i czas pracy wynikają przede wszystkim z umowy o pracę.

    > Czy pracodawca może narzucać pracownikowi zatrudnionemu na określonym
    > stanowisku [mimo, że bez zakresu obowiązków] wykonywanie zupełnie
    > nowych zadań?
    Po części tak - art. 42 §4.
    Ale jeśli to jest _dodatkowo_ to pewnie będzie to praca w godzinach
    nadliczbowych (to też można).

    > Zwłaszcza w okresie wypowiedzenia i bez wcześniejszego
    > porozumienia z pracownikiem?
    To nie jest konieczne.

    > Czy pracownik może odmówić wykonywania
    > tych zadań lub zażądać dodatkowego wynagrodzenia [i jakie mogą być
    > tego konsekwencje, poza rozśmieszeniem szefa? ;>]?
    Może. Konsekwencje różne, zależy od konkretów sytuacji - może być
    dyscyplinarka, a może być tak, że głąbowi uśmiech szybko z pyska zejdzie.
    Tak czy inaczej należy zacząć od żądania wydania polecenia na piśmie, a
    potem dalej tak samo - wszystko na papierze.

    > Czy ewentualnie
    > takie postępowanie pracodawcy może być uzasadnionym powodem do
    > skrócenia okresu wypowiedzenia - i jak to wówczas załatwić formalnie?
    Skrócenie okresu wypowiedzenia może nastąpić tylko za porozumieniem stron,
    jednostronnie się nie da.
    Można wziąć pod uwagę rozwiązanie bez wypowiedzenia, ale trzeba się dobrze
    rozeznać w sytuacji, bo można umoczyć.

> [...]
    > umowy za porozumieniem stron - ale też nie było mowy o tym, że
    > pracownik zostanie "uszczęśliwiony" nowymi obowiązkami.
    Nie szkodzi. Czego nie ma piśmie (albo na nagraniu ;)), tego nie ma.
    Na ewentualnych świadków bym nie liczył.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-04-08 17:28:26
    Od: Carrie <c...@g...com>

    On 8 Kwi, 18:21, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Obowiązki pracownika i czas pracy wynikają przede wszystkim z umowy o pracę.

    Ale w umowie jest tylko nazwa stanowiska i działu, w jakim pracownik
    jest zatrudniony. Czas pracy jest również. Skoro do umowy nie
    załączono zakresu obowiązków, to w jaki sposób ktokolwiek może ocenić,
    jakie zajęcie należy do obowiązków pracownika, a jakie nie?
    ZTCW [ale może nie wiem dokładnie] umowa o pracę powinna uwzględniać
    zadania dla pracownika [w postaci załącznika wyszczególniającego
    zakres obowiązków], inaczej dochodziłoby do kuriozalnych sytuacji typu
    "podstawowym zadaniem przedstawiciela handlowego jest przynoszenie
    kawy dyrektorowi i wożenie żony dyrektora do kosmetyczki" ;) Ja w
    każdym razie nie przyjęłabym oferty pracy, nie wiedząc uprzednio, _co_
    będę robić i jakie obowiązki będę miała. Pewne odstępstwa dopuszczam,
    ale bez przesady; bardziej mnie interesują moje zajęcia niż to, jak
    się oficjalnie nazywa stanowisko, które obejmę.

    > Po części tak - art. 42 §4.
    > Ale jeśli to jest _dodatkowo_ to pewnie będzie to praca w godzinach
    > nadliczbowych (to też można).

    Nadliczbowe są dodatkowo płatne...
    Natomiast paragraf, który podałeś, można rozumieć dwojako: że
    pracownikowi można zmienić zakres wykonywanych przez niego zadań bez
    konieczności zmiany umowy, o ile czas trwania tegoż nie przekracza 3
    miesięcy. Ale też z wcześniejszego paragrafu rozumiem, że jeśli
    pracownikowi proponuje się nowe warunki - IMO zmiana zakresu
    obowiązków może być do tego zaliczona - a on odmówi, to jest to
    jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Tylko że nie wynika mi z
    tego jasno, czy pracownik może się nie zgodzić na te nowe warunki i do
    końca okresu wypowiedzenia pracować dokładnie według wcześniej
    ustalonych zasad. Mnie się wydaje, że każdą znaczącą zmianę w pracy
    należałoby negocjować - skoro pracownik nie może ot tak sobie
    lekceważyć obowiązków lub ich zaniedbywać, to pracodawca nie powinien
    ot tak sobie dorzucać podwładnym nowych obowiązków, nie wnikając, czy
    oni sobie z tym poradzą, czy są odpowiednio przygotowani, czy będą w
    stanie pogodzić nowe obowiązki z istniejącymi itd. Ale to tylko moje
    przypuszczenia, nie wiem, co na to prawo.

    > To nie jest konieczne.

    Hm. Znaczy, w razie potrzeby pracodawca może oddelegować sekretarkę na
    stanowisko stróża nocnego, który akurat uległ wypadkowi i jest na
    zwolnieniu? I ona nie ma nic do gadania? 8-) Przesadzam, oczywiście,
    ale trudno mi to sobie wyobrazić - umowa to umowa, skoro zatrudniono
    osobę do prowadzenia sekretariatu, to trochę dziwne byłoby, gdyby
    można było jej kazać wykonywać zupełnie inną pracę.

    > Może. Konsekwencje różne, zależy od konkretów sytuacji - może być
    > dyscyplinarka,

    Również w okresie wypowiedzenia?
    Dyscyplinarka byłaby strzałem w stopę pracodawcy, bo to zdaje się jest
    zwolnienie ze skutkiem natychmiastowym [?], a skoro on się nie chce
    zgodzić na wcześniejsze rozwiązanie umowy o pracę...

    > a może być tak, że głąbowi uśmiech szybko z pyska zejdzie.
    > Tak czy inaczej należy zacząć od żądania wydania polecenia na piśmie, a
    > potem dalej tak samo - wszystko na papierze.

    Czyli sprowadza się to niejako do spisania zakresu obowiązków ;) Ale w
    rezultacie nie ma opcji, że pracownik się nie zgadza na te nowe
    obowiązki, tak? Pisemne polecenie jest bezdyskusyjnym nakazem?

    > Skrócenie okresu wypowiedzenia może nastąpić tylko za porozumieniem stron,
    > jednostronnie się nie da.

    Mhm. Nieco irytujące jest, gdy pracownik jest przez szefa "proszony" o
    wykonywanie dodatkowej pracy, a nie jest to w żaden widoczny sposób
    docenione :/

    > Nie szkodzi. Czego nie ma piśmie (albo na nagraniu ;)), tego nie ma.
    > Na ewentualnych świadków bym nie liczył.

    No trudno, w ostateczności będzie musiał jakoś wytrzymać te 3
    miesiące. Najwyżej opuści firmę z dużo mniejszą sympatią, niż się
    pierwotnie wydawało ;)

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam, Carrie

  • 4. Data: 2008-04-08 17:59:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    Carrie <c...@g...com> pisze:

> [...]
    > załączono zakresu obowiązków, to w jaki sposób ktokolwiek może ocenić,
    > jakie zajęcie należy do obowiązków pracownika, a jakie nie?
    Cóż, pracownik sam sobie winien, że podpisał wadliwie skonstruowaną umowę
    (wystarczyło przeczytać art. 29 KP). No i jest art. 94 ust. 1 KP.

    > Nadliczbowe są dodatkowo płatne...
    Poważnie? ;)))

> [...]
    > pracownikowi można zmienić zakres wykonywanych przez niego zadań bez
    > konieczności zmiany umowy, o ile czas trwania tegoż nie przekracza 3
    Owszem. Jednak trzeba pamiętać, że musi być to praca zgodna z jego
    kwalifikacjami oraz - co niezmiernie istotne - musi być on zdolny do jej
    wykonywania pod względem zdrowotnym.
    Dlatego najpierw należy zażądać wydania polecenia na piśmie. Następnie w
    zależności od sytuacji można:
    - zgodzić się,
    - odmówić z powodu niezgodności kwalifikacyjnych (nie można grafikowi zlecić
    sprzątania biura),
    - zarządać badań lekarskich pod kątem zdolności do wykonywania danej pracy.

> [...]
    > tego jasno, czy pracownik może się nie zgodzić na te nowe warunki i do
    > końca okresu wypowiedzenia pracować dokładnie według wcześniej
    Artykuł jest jasny i generalnie dotyczy tzw. wypowiedzenia zmieniającego.
    Treść §4 to po prostu wyjątek w tej regule.

> [...]
    > stanie pogodzić nowe obowiązki z istniejącymi itd. Ale to tylko moje
    > przypuszczenia, nie wiem, co na to prawo.
    Przecież właśnie ten artykuł daje na ten temat podstawy.

    > Hm. Znaczy, w razie potrzeby pracodawca może oddelegować sekretarkę na
    > stanowisko stróża nocnego, który akurat uległ wypadkowi i jest na
    > zwolnieniu?
    Nie, przepis podałem.

    > trudno mi to sobie wyobrazić - umowa to umowa, skoro zatrudniono
    > osobę do prowadzenia sekretariatu, to trochę dziwne byłoby, gdyby
    > można było jej kazać wykonywać zupełnie inną pracę.
    Dlatego trzeba dbać o dokument pn. zakres obowiązków. Jak nie dają - żądać
    pisemnie, będzie dowód w razie sporu.

    > Również w okresie wypowiedzenia?
    Tak. Pracownik w okresie wypowiedzenia jest nadal pracownikiem, a pracodawca
    pracodawcą. Na dotychczasowych zasadach jeśli nie uzgodniono inaczej.

    > Dyscyplinarka byłaby strzałem w stopę pracodawcy, bo to zdaje się jest
    > zwolnienie ze skutkiem natychmiastowym [?], a skoro on się nie chce
    > zgodzić na wcześniejsze rozwiązanie umowy o pracę...
    Jego sprawa. W każdym razie może takie coś wykonać.
    Pracownik zresztą też.

    > Czyli sprowadza się to niejako do spisania zakresu obowiązków ;) Ale w
    > rezultacie nie ma opcji, że pracownik się nie zgadza na te nowe
    > obowiązki, tak? Pisemne polecenie jest bezdyskusyjnym nakazem?
    Nie. KP art. 100 §1.

    > Mhm. Nieco irytujące jest, gdy pracownik jest przez szefa "proszony" o
    > wykonywanie dodatkowej pracy, a nie jest to w żaden widoczny sposób
    > docenione :/
    Należy się upomnieć zamiast irytować.

    > No trudno, w ostateczności będzie musiał jakoś wytrzymać te 3
    > miesiące. Najwyżej opuści firmę z dużo mniejszą sympatią, niż się
    > pierwotnie wydawało ;)
    Najwyżej.
    Ja bym najpierw pokombinował.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-04-09 17:54:49
    Od: Carrie <carrie.mn@!gmail.com!>

    W dniu Tue, 8 Apr 2008 19:59:38 +0200, Jotte wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

    > Cóż, pracownik sam sobie winien, że podpisał wadliwie skonstruowaną umowę
    > (wystarczyło przeczytać art. 29 KP). No i jest art. 94 ust. 1 KP.

    Pracownik był zielony, niedoświadczony i pozwolił sobie wmówić różne
    rzeczy, ale teraz już będzie mądrzejszy i nie pozwoli się tak wrobić.
    Dzięki za paragrafy :)

    > Poważnie? ;)))

    Poważnie, wobec czego pracodawca wcale się z tego nie cieszy i robi,
    co może, żeby ich nie było :] Rozumiesz, za nadgodziny musiałby
    zapłacić, a za dodatkowe obowiązki wykonywane w zwykłym czasie pracy
    nie musi :> I nic go nie obchodzi, że dla pracownika to większe
    obciążenie i stres.

    > Owszem. Jednak trzeba pamiętać, że musi być to praca zgodna z jego
    > kwalifikacjami oraz - co niezmiernie istotne - musi być on zdolny do jej
    > wykonywania pod względem zdrowotnym.

    A co w sytuacji, gdy pracownik uważa, że jego kwalifikacje nie są
    wystarczające, a pracodawca uważa, że są? Coś w rodzaju: "Pani Zosiu,
    pani umie pisać na komputerze, to niech pani do piątku zrobi nową
    stronę internetową dla firmy." [tylko mi nie mów, że to absurd, bo
    spotykałam już szefów o takim podejściu... ;>]

> [...]
    > - zgodzić się,
    > - odmówić z powodu niezgodności kwalifikacyjnych (nie można grafikowi zlecić

    A niech to, a mi każą sprzątać miejsce pracy przed każdą wizytacją, za
    to sprzątaczka ma zakaz dotykania rzeczy na biurkach :]

    > - zarządać badań lekarskich pod kątem zdolności do wykonywania danej pracy.

    To się wydaje oczywiste i wybacz, że drążę, ale widzę rozmaite
    niuanse... Powiedzmy, wiadomo, że pracownik ma odpowiednią wiedzę i
    brak przeciwwskazań zdrowotnych, bo kiedyś pracował na stanowisku X. A
    potem awansował na stanowisko Y, gdzie obowiązki ma już inne. I nagle
    znów mu każą zajmować się zadaniami X, chociaż on bardzo, bardzo nie
    chce, bo specjalnie starał się o awans i dokształcał, żeby już nie
    musieć zajmować się X. To co, mimo wszystko nie ma nic do gadania i ma
    robić, co każe szef?

    > Dlatego trzeba dbać o dokument pn. zakres obowiązków. Jak nie dają - żądać
    > pisemnie, będzie dowód w razie sporu.

    A powiedz jeszcze, czy zakres obowiązków w formie pisemnej to jest
    bezwzględnie konieczny dodatek do umowy? Bo nie całkiem rozumiem, czy
    to pracownik ma nalegać, żeby go otrzymać, czy jednak obowiązkiem
    pracodawcy jest ten dokument przygotować i przekazać pracownikowi.
    Wydawało mi się, że to obowiązkowe, ale w takim razie nie rozumiem
    podejścia pracodawcy, który tego nie dopełnił. Naruszył przepisy czy
    nie? Jeżeli naruszył, to raczej on będzie miał problem, bo jak
    udowodni, że przekazał pracownikowi ten dokument, skoro dokumentu
    nigdzie nie ma? ;>

    > Jego sprawa. W każdym razie może takie coś wykonać.
    > Pracownik zresztą też.

    Tzn. pracownik może się zwolnić dyscyplinarnie? Wiem, że w jakimś
    szczególnym przypadku pracownik może rozwiązać umowę lub przerwać
    pracę w trybie natychmiastowym, ale nie wiem, jak to się dokładnie
    nazywa i które to są przypadki. Poszukam w kodeksie, pewnie coś
    będzie.

    > Należy się upomnieć zamiast irytować.

    A szef powie: nie. No to pracownik: to sam sobie to zrób. ;)

    > Najwyżej.
    > Ja bym najpierw pokombinował.

    Toteż dlatego zapytałam tutaj, kombinacje są mi obce i nie wiem
    zupełnie, co poradzić temu pracownikowi. Szczególnie że jego
    pracodawca nie wyraził chęci dyskutowania, tylko stawia ludzi przed
    faktem dokonanym, o którym sam zadecydował.

    Pozdrawiam, Carrie

  • 6. Data: 2008-04-09 18:24:24
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    >załączono zakresu obowiązków, to w jaki sposób ktokolwiek może ocenić,
    >jakie zajęcie należy do obowiązków pracownika, a jakie nie?

    jeśli do umowy o pracę nie ma dołączonego zakresu obowiązków to tylko twoją
    dobrą wolą jest wykonywanie w niej czegokolwiek, czyli tak naprawdę nic w
    pracy nie jesteś zobowiązany wykonywać, a swoją drogą ciekawy jestem na
    jakiej podstawie w tej sytuacji wykonano ci badania lekarskie? bo skoro nie
    wiadomo jaką pracę pracownik będzie wykonywał?

    radził bym tą sytuację zgłosić do inspektora pracy!!!!

    a co do tego porozumienia o szkoleniu to została w tej sprawie podpisana
    jakaś umowa? (godziny pracy, wynagrodzenie itd), bo jak nie, to szkolenie
    pracowników zostaw szefowi firmy a ty po prostu przepracuj okres
    wypowiedzenia i z głowy:O)

  • 7. Data: 2008-04-09 20:38:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1zrpp7h8ntin$.dlg@carrie.pl Carrie
    <carrie.mn@!gmail.com!> pisze:

    > Pracownik był zielony, niedoświadczony i pozwolił sobie wmówić różne
    > rzeczy, ale teraz już będzie mądrzejszy i nie pozwoli się tak wrobić.
    I o to chodzi. A frycowe - cóż, każdy jakieśtam kiedyś płaci, nie martwić
    się za bardzo. :)

    > Poważnie, wobec czego pracodawca wcale się z tego nie cieszy i robi,
    > co może, żeby ich nie było :]
    Coś podobnego!!

> [...]
    > obciążenie i stres.
    > A co w sytuacji, gdy pracownik uważa, że jego kwalifikacje nie są
    > wystarczające, a pracodawca uważa, że są?
    To nie tak, pisałem przecież. Nie napisałem, że kwalifikacje muszą być
    wystarczajace, tylko że praca ma być z nimi zgodna.
    Oznacza to, że np. księgowej nie można zlecić pozmywania podłogi, choć z
    pewnością to potrafi.

    > Coś w rodzaju: "Pani Zosiu,
    > pani umie pisać na komputerze, to niech pani do piątku zrobi nową
    > stronę internetową dla firmy." [tylko mi nie mów, że to absurd, bo
    > spotykałam już szefów o takim podejściu... ;>]
    To nie musi być absurd (choć z pewnością świadczy o niepowalającym
    "intelekcie" tzw. szefa).
    Zależy jednak, co będzie dalej.

    > A niech to, a mi każą sprzątać miejsce pracy przed każdą wizytacją, za
    > to sprzątaczka ma zakaz dotykania rzeczy na biurkach :]
    SWOJE miejsce pracy. To jest OK, choćby z racji BHP.

> [...]
    > chce, bo specjalnie starał się o awans i dokształcał, żeby już nie
    > musieć zajmować się X. To co, mimo wszystko nie ma nic do gadania i ma
    Po pierwsze to, że nie miał _kiedyś_ przeciwwskazań zdrowotnych nie znaczy,
    że _teraz_ ich nie ma. O ile mnie pamięć nie myli najdłuższy okres
    potwierdzający przez lekarza medycyny pracy braku przeciwwskazań to 5 lat
    (zależy od wielu czynników ujętych w stosowne zestawienia). Zatem jeżeli
    rodzaj pracy i/lub parametry stanowiska pracy się różnią, należy wykonać
    odpowiednie badania albo dawniejsze muszą być ważne. Dopuszczenie pracownika
    do pracy bez nich jest poważnym wykroczeniem i złamaniem podstawowych
    obowiązków pracodawcy wobec pracownika.
    Po drugie, jak już pisałem - kwestia czasu na jaki powierzane są inne niż
    umowie o pracę (czy zakres obowiązków, jeśli to osobny dokument) czynności.
    Do 3 miesięcy - niestety musi (przy założeniu, że warunek zdolności
    zdrowotnej spełniony).
    W przypadku dłuższego terminu w grę wchodzi jedynie wypowiedzenie
    zmieniające.
    Jest jeszcze inny przypadek. Kiedy pracownik został np. mianowany szefem
    jakiegoś tam zespołu osobną umową o pełnienie funkcji kierowniczej. Wówczas
    umowa taka może przewidywać m.in. zasady odwołania z takiej funkcji. Ale
    umowa taka nie jest umową o pracę w rozumieniu KP.

> [...]
    > to pracownik ma nalegać, żeby go otrzymać, czy jednak obowiązkiem
    > pracodawcy jest ten dokument przygotować i przekazać pracownikowi.
    Art. 29 i art. 94 pkt 1 KP. Nie ma obowiązku przedstawiania zakresu
    obowiązków w formie pisemnej.
    Pracownik ma prawo pisemnie się zwrócić do pracodawcy o taką jego formę.
    Pracodawca może to olać.
    Mogą być w razie ew. kontrowersji i sporu problemy dowodowe.

> [...]

    > Jeżeli naruszył, to raczej on będzie miał problem, bo jak
    > udowodni, że przekazał pracownikowi ten dokument, skoro dokumentu
    Pracodawca - jak napisałem wyżej - nie ma obowiązku sporządzania zakresu
    obowiązków formie dokumentu. On ma pracownika o nich poinformować, prawo
    pracy nie określa jak. Ma być tak, żeby on się mógł zapoznać.

> [...]
    > pracę w trybie natychmiastowym, ale nie wiem, jak to się dokładnie
    > nazywa i które to są przypadki. Poszukam w kodeksie, pewnie coś
    Art. 55.

    > A szef powie: nie. No to pracownik: to sam sobie to zrób. ;)
    Czemu zaraz tak?
    Nie lepiej: "W tej sytuacji nie istnieje możliwość abym wykonał(a)
    proponowane prace. Proszę mnie poinformować w razie zmiany stanowiska, być
    może będziemy mogli się porozumieć".

> [...]
    > pracodawca nie wyraził chęci dyskutowania, tylko stawia ludzi przed
    > faktem dokonanym, o którym sam zadecydował.
    W przypadku szefa betona i debila najlepsze reguły:
    - wszystko na piśmie
    - sztywne trzymanie się (i znajomość) przepisów prawa pracy - negocjacje i
    dogadywanie są dla ludzi rozumnych, nie dla buraków.

    Ponadto:
    - nigdy i pod żadnym pozorem nie dać się zmusić do decydowania w pośpiechu
    (dobra odpowiedź - muszę się skonsultować z moim prawnikiem).
    - nie dać sie wyprowadzić z równowagi i nie okazać obaw, strachu itp.
    - jak ktoś lepiej oblatany, to jeszcze uda mu się może "szefa" wyprowadzić z
    równowagi, a to najlepiej przy świadkach. ;))

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-04-09 20:39:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ftj2lp$sed$2@news.wp.pl gargamel <s...@d...na>
    pisze:

> [...]
    > ciekawy jestem na jakiej podstawie w tej sytuacji wykonano ci badania
    > lekarskie? bo skoro nie wiadomo jaką pracę pracownik będzie wykonywał?
    A jakby tak do KP i aktów okolicznych przed napisaniem postu zajrzeć może,
    co?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-04-10 13:09:56
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    >A jakby tak do KP i aktów okolicznych przed napisaniem postu zajrzeć może,
    >co?

    a czy taki artykuł:

    Art.29 §1. Umowa o pracę określastrony umowy, rodzaj umowy, datę jej
    zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności:
    1)rodzaj pracy
    2)miejsce wykonywania pracy
    /ciap/

    to nie przypadkiem fragment KP dotyczący umowy o pracę?
    wynika z niego jasno że umowa o pracę obowiązkowo powinna zawierać punkt
    dotyczący rodzaju wykonywanej pracy, a skoro pracownik twierdzi że tego w
    umowie nie ma, to powinien to zgłosić do inspektora pracy, gdyż pracodawca
    nie wywiązuje się ze swoich odstawowych obowiązków!!!

    a zanim poradzisz komuś się z czymś zapoznać, najpierw sam się z tym
    zapoznaj, bo widać że z kodeksu pracy to pewnie tylko okładkę widziałeś:O)

  • 10. Data: 2008-04-10 18:05:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ftl3ks$pv$1@news.wp.pl gargamel <s...@d...na>
    pisze:

> [...]
    > umowie nie ma, to powinien to zgłosić do inspektora pracy, gdyż
    > pracodawca nie wywiązuje się ze swoich odstawowych obowiązków!!!
    <cit>
    w umowie jest tylko nazwa stanowiska i działu, w jakim pracownik
    jest zatrudniony
    </cit>
    To jest właśnie określenie rodzaju wykonywanej pracy, określenie przez
    stanowisko.
    Na tyle na ile można założyć na podstawie informacji z tego wątku umowa w
    tej części jest OK.
    Stosowanie języka potocznego do interpretowania tekstów pisanych językiem
    prawnym prowadzi na manowce. A jak do tego dochodzi jeszcze ogólny brak
    umiejętności czytania ze zrozumieniem, to...

    > a zanim poradzisz komuś się z czymś zapoznać, najpierw sam się z tym
    > zapoznaj, bo widać że z kodeksu pracy to pewnie tylko okładkę
    > widziałeś:O)
    Jesteś niedouczony, czytasz wybiórczo i zacina się wykrzyknik (chyba nie
    tylko wykrzyknik).
    Najpierw cię zacytuję:
    <cit>
    jeśli do umowy o pracę nie ma dołączonego zakresu obowiązków to tylko twoją
    dobrą wolą jest wykonywanie w niej czegokolwiek
    </cit>
    A teraz uświadom sobie, że gadasz bzdury. Zakres obowiązków nie musi być
    dołączony do umowy o pracę. Nawet nie musi być na piśmie, wystarczy ustnie
    art. 94.
    Brak poinformowania pracownika o zakresie obowiązków jest naruszeniem prawa
    pracy, ale nie stanowi o nieważności umowy o pracę.

    Radzę poważniej i dojrzalej podchodzić do udzielania rad, bo ktoś
    niedoświadczony weźmie je za dobrą monetę i narobi sobie szkody.

    --
    Jotte

    Radzę