PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadchodzi normalność

  • 151. Data: 2009-02-19 15:12:21
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    news:c0194bc3-0596-454b-8d3e-cc52275da189@h20g2000yq
    n.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Mi też się zawsze śmiać chciało, gdy słyszałem takie teksty. Ale
    > ludzka uczciwość nakazuje pracownikowi, który ma gdzieś "identyfikację
    > z firmą", być gotowym też i na to, że po prostu zostanie zwolniony z
    > woli szefa, który nie przejmuje się jego losem.
    Właśnie, choć nakazuje to nie tyle uczciwość, co zdrowy rozsądek.
    Cały czas optuję za jasnym postawieniem sprawy - stosunek
    pracodawca-pracownik jest w oczywisty sposób obarczony sprzecznością
    interesów. Nie zmienia tego nawet fakt, że na dużym poziomie uogólnienia są
    oni sobie potrzebni. Ale nie na zasadzie wzajemności i tylko w pewnych
    okolicznościach.

    > A nie robić raban i farmazonić o wyzysku.
    Wyzysk to nieco inna para kaloszy.

    --
    Jotte

  • 152. Data: 2009-02-19 16:04:52
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Pranie mózgów i manipulacja na porządku dziennym.
    >
    > Jurek M.

    Jeden wózek i wspólny interes polega na tym że gdy w firmie jest dobrze,
    pracownikom też jest (powinno być) dobrze. Podobnie ma się sprawa gdy jest
    źle - wszyscy to odczuwają. A że nie jest po równo- c'est la vie, z
    wszystkim tak jest w życiu.
    Identyfikowanie pracownika z firmą zależy od stanowiska. Na najniższym,
    pracownik powinien się identyfikowac ze swym stanowiskiem i swoim zakresem
    obowiązków - nic poza tym. Objawia się to tym że solidnie i zgodnie z
    zakresem wykona swoją pracę. Im wyżej tym bardziej abstrakcyjnych i
    szerszych pojęć dotyczy identyfikacja,a jej głębokość zależy od charakteru i
    woli człowieka. Jeden to sobie ceni, drugi ma w d...ie, ale dla każdego
    miejsce się znajdzie. Nie ma się co dziwić że jednym firma się odwdzięcza
    lepiej niż innym. System w którym każdy miał mieć po równo już mieliśmy, ale
    nie wyszło. Taki system (dokładnie taki, że każdy ma po równo) do dziś
    funkcjonuje na Kubie - kto był i widział, wie o co chodzi. Ja osobiście nie
    chciałbym tego szczęścia doświadczać empirycznie
    Co do wózka, bata i lejców - ktoś firmą kierować musi. Jedni wyznaczają
    kierunki i cele, inni wózek w tym kierunku i do celu pchają. Zazwyczaj
    jednak kierowca jest wart więcej niż napęd ale jeden bez drugiego wózka nie
    doprowadzi do celu. Nie widzę w tym nic dziwnego i niesprawiedliwego. Każdy
    ma wybór kim chciałby w tym mechanizmie być
    --
    Jackare

  • 153. Data: 2009-02-19 20:46:34
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Jeden wózek i wspólny interes
    < ... ciach ... >

    > Każdy ma wybór kim chciałby w tym mechanizmie być

    niby masz rację, ale nie do końca. filozofia wózka to jakby jeden wątek,
    jedno zadanie itp. Jak masz wiele płaszczyzn i wiele wątków to nie
    możesz powiedzieć ze to jest tylko wózek. Tu juz się zaczyna robić coś
    dużo bardziej skomplikowanego... a załózmy chcesz pokonać jakiś duzy
    obszar i bynajmniej nie jest to tylko ziemia to komplikacja sięga
    kolejnego zenitu.
    ergo - rozumiem, że trzeba widzieć gdzie jest metoda malego kroku a
    gdzie duzego. jednej miary nie przyłożysz do wszystkiego. Mówisz o
    jednym wózku, a firma załózmy ciagnie jednoczesnie pięć. i czy
    przypadkiem juz nie ma drobnego skomplikowania problemu?

  • 154. Data: 2009-02-20 08:18:29
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    >W wiadomości news:gnjnfr$6d4$2@atlantis.news.neostrada.pl Jurek M

    > Kiepściuchne to zdanie...

    Kiepska argumentacja, właściwie żadna.

    Dlatego lepiej, żeby niektórzy nie byli bogaci. ;)

    > Nie rozumiem - z jaką resztą się chwaliłem?

    Z tym, co w powyższych postach.
    "gdybym był bogaty..."

    > Inaczej. Tych, których obejmuje, to nie obowiązuje.
    > Dlatego to napisałem.

    Obowiązuje, czyli podlega pewnym prawom, zasadom.
    Nie w sensie, że ktoś jest do czegoś zobowiązany.

    Jurek M.

  • 155. Data: 2009-02-20 09:06:06
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > źle - wszyscy to odczuwają. A że nie jest po równo- c'est la vie, z wszystkim

    Zgoda, powinno tak być. Ale przeważnie tak nie jest.
    Zazwyczaj wiatr wieje w jednym kierunku. W stronę pracownika, niestety.

    > Identyfikowanie pracownika z firmą zależy od stanowiska. Na najniższym,
    > pracownik powinien się identyfikowac ze swym stanowiskiem i swoim zakresem
    > obowiązków - nic poza tym. Objawia się to tym że solidnie i zgodnie z

    Ludzi pracujący na najniższych stanowiskach w firmie to niekoniecznie ludzie
    słabo wykształceni, o wąskich choryzontach i niskiej kulturze osobistej.
    Kilku magazynierów w firmie, w której pracowałem w latach 2002-2006 to osoby z
    wyższym wykształceniem lub studiujące. Po prostu tak im się w życiu ułożyło, że
    podjęli taką a nie inną pracę.
    I to już burzy Twoją teorię.

> [...]
    > znajdzie. Nie ma się co dziwić że jednym firma się odwdzięcza lepiej niż

    Tam gdzie ja byłem (jako pracownik, czy też zleceniobiorca), firma za wzmożoną i
    bardziej sumienną pracę odwdzięczała się "figą".
    Innym, bardzo ważnym elementem, zapewne wałkowanym na tej grupie, to uznanie
    przełożonego.
    Ludzie, zwłaszcza niektórzy, bardzo lubią być chwaleni. To ich motywuje.
    Czasami wystarczy dobre słowo. ;)

> [...]
    > kto był i widział, wie o co chodzi. Ja osobiście nie chciałbym tego szczęścia

    Tego to już chyba nigdzie, szczególnie w firmach prywatnych nie ma.

    Za to jest kasta pracowników, dajmy na to, w firmie handlowej - handlowców
    wszelkiej maści.
    To dyr. handlowi, reg. kier. sprzedaży, kupcy, akwizytorzy.
    Ich praca bezpośrednio przekłada się na wyniki firmy i oni mają największy
    udział w płacach.
    Cała reszta (księgowość, kadry, dział it, magazyn, transport i logistyka) to już
    inny, gorszy świat.
    To oni korzystają z bonusów, przywilejów, premii.
    I przekłada się to również na relacje międzyludzkie.
    Nie szanują innych. Często są to ludzie mający tylko maturę (szkoła dla
    pracujących), za to bardzo wysokie mniemanie o sobie. Kompleksy braku
    wykształcenia wyłażą na każdym kroku, więc trzeba się dowartościować, poniżając
    słabszych od siebie.
    Ci bardziej bezczelni, umiejący rozpychać się łokciami, eliminować niewygodnych
    kolegów, awansują.
    Przy czym absolutnie nie mają przygotowania do zarządzania ludźmi.
    Rotacja na tego typu stanowiskach duża, nieżadko wyższa niż rotacja towarów w
    magazynie. ;)
    Praca stresująca, podszyta strachem. Jeden na drugiego donosi do centrali.

    Tak to wyglądało w oddziale dużego polskiego dystrybutora tzw towarów szybko
    rotujących, czyli spożywki i chemii. ;) Zaobserwowane przeze mnie. Tak jak to
    widziałem.
    Z tego co słyszę od ludzi jeszcze tam pracujących, niewiele zmieniło się do
    dziś.
    Firma co prawda rozwija się, budują nowe magazyny, mają większą sprzedaż, ale
    wynagrodzenie personelu "niehandlowego", raczej nie wzrosło.

> [...]
    > doprowadzi do celu. Nie widzę w tym nic dziwnego i niesprawiedliwego. Każdy ma
    > wybór kim chciałby w tym mechanizmie być

    Fakt, kierowanie dużymi zespołami ludzi nie jest łatwe, dlatego nie powinni za
    to zabierać się ludzie nie mający o tym pojęcia, bez przygotowania, choćby to
    byli sami właściciele i prezesi.

    Dlatego, każdy może zostać woźnicą na tym wózku.

    Jurek M.

  • 156. Data: 2009-02-20 09:09:29
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości news:gnlsb0

    > Dlatego, każdy może zostać woźnicą na tym wózku.

    Sprostowanie: miało być, że "nie każdy" :)

    Jurek M.

  • 157. Data: 2009-02-20 20:03:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gnlsas$1fh$1@nemesis.news.neostrada.pl Jurek M
    <m...@1...pl> pisze:

    > Kiepska argumentacja, właściwie żadna.
    To nie argumentacja, to ocena.

    > Dlatego lepiej, żeby niektórzy nie byli bogaci. ;)
    Musisz być biedny.

    > Z tym, co w powyższych postach.
    > "gdybym był bogaty..."
    Co wchłaniasz?

    > Obowiązuje, czyli podlega pewnym prawom, zasadom.
    > Nie w sensie, że ktoś jest do czegoś zobowiązany.
    No, w każdym razie to musi być dobry towar...

    --
    Jotte

  • 158. Data: 2009-02-22 00:50:40
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > osoby z wyższym wykształceniem lub studiujące. Po prostu tak im się w
    > życiu ułożyło, że podjęli taką a nie inną pracę.

    Nie, ponieważ nigdzie nie odniosłem się do wykształcenia i poziomu tych
    ludzi tylko do ich stanowiska - miejsca w firmie i związku tegoż z misją czy
    wizją firmy, która stanowi zazwyczaj jedną z najwyższych płaszczyzm
    identyfikowania się z firmą. Podobnie jak Ty niejednokrotnie spotkałem się z
    tym że stanowiska na niskim poziomie hierarchii w firmie zajmowali ludzie o
    dobrym wykształceniu, bardzo wysokim poziomie etyki i dysponujący wieloma
    przymiotami ogólnoludzkimi których mogliby im pozazdrościć osoby "ze
    świecznika" w firmie. I co z tego? Ano nadal nic, bo wszystkie te cechy
    wcale nie powodują "z automatu" tego, że te osoby powinny trafić na kluczowe
    stanowiska w
    firmie. Po drugie, może wcale sami tego nie chcieliby? Wykształcenie,
    tytuły, horyzonty myślowe nie musza iść w parze z predyspozycjami do
    zarządzania firmą, wyczuciem rynku, wyczuciem klienta, umiejętnościami
    sprzedaży, umiejętnością psychomanipulacji i innymi socjotechikami
    pozwalającymi efektywne zarządzać ludźmi i z sukcesem pozostawać na rynku.
    Zapewne nie muszę cię zbyt mocno przekonywać przykładami, np ludzi
    kolekcjonujących kolejne stopnie wykształcenia i tytuły mgr z kolejnych
    dziedzin, którzy pomimo sukcesów na polu wykstzałcenia, zawodowo pozostają w
    tym samym miejscu lub ich awans jest zdecydowanie wolniejszy niż innych,
    może więc tajemnca sukcesu nie leży w zdobywaniu kolejnych tytułów
    magisterskich >

    > Tam gdzie ja byłem (jako pracownik, czy też zleceniobiorca), firma za
    > wzmożoną i bardziej sumienną pracę odwdzięczała się "figą".
    No i wiesz że z twego punktu widzenia albo nie warto dawać z siebie wiecej
    niż trzeba albo zmienić firmę, albo może nie walczyłeś o swoje. Sa
    organizacje które nie robią niczego czego nie muszą robić. Może uznali że
    nie muszą Cię nagradzać bo się nie upomniałeś ? Niezależnie od wszystkiego
    firmę zweryfikował rynek, czyli Ty (rynek pracy)

    > Innym, bardzo ważnym elementem, zapewne wałkowanym na tej grupie, to
    > uznanie przełożonego.
    > Ludzie, zwłaszcza niektórzy, bardzo lubią być chwaleni. To ich motywuje.
    > Czasami wystarczy dobre słowo. ;)

    Tak jest i tego nigdy nie powinno zabvraknąć, zwłaszcza że to nic nie
    kosztuje a zdecydowanie podnosi morale i polepsza atmosferę. Jeżeli szef
    tego nie widzi to dupa nie przełożony. Czasem jest odgórny nakaz aby nie
    chwalić, bo np chwaleni zaraz upomną się o lepsze pieniądze. Nikt nie neguje
    że takie firmy są. Są i co na to poradzić?

> [...]
    > udział w płacach.
    > Cała reszta (księgowość, kadry, dział it, magazyn, transport i logistyka)
    Ale czego oczekujesz? Dobry handlowiec utrzymuje firmę i trzyma się go na
    tzw złotych łańcuchach. Cała załoga pozaoperacyjna to koszt, czesto
    utrzymywany z przymusu bo prawo np. stanowi by prowadzic księgowość. Często
    taka załoga jest nieefektywna, np księgowość zaksieguje miesięcznie 3 tys
    dokumentów, mogłaby 4,5 tys (np gdy okresowo trzeba) ale płacze że nie da
    rady i nie chce nawet za dodatkowym wynagrodzeniem i trzeba zatrudnić
    następnego człowieka i zwiększyć koszty. IT domaga się dodatkowego
    wynagrodzenia np za usunięcie awarii sieci/systemu/sprzętu. A guzik. Gdy
    byłem dyrektorem w jednej z firm, u mnie admin dostawał najlepsze pieniądze
    gdy nikt nie wiedział w firmie że ktoś taki jest- najlepszy admin to taki
    ktry nie dopuszcza do powstania awarii.

> [...]
    > pracujących), za to bardzo wysokie mniemanie o sobie. Kompleksy braku
    > wykształcenia wyłażą na każdym kroku, więc trzeba się dowartościować,
    Jeśli chodzi o traktowanie przez firmę - patrz pierwszy akapit. Przydatność
    i kluczowe znaczenie dla firmy. Ich zachowanie - nie komentuję, ale nie
    generalizowałbym związku - wykształcenie-poziom człowieka. Wykształcenie
    bardzo się zdewaluowało i zdziwiłbyś się jaka niejednemu profesorowi
    wychodzi słoma z butów a nawet obora, gdy wypije dwa głębsze. Miałem okazję
    oglądać kiedyś taką żenadę na balu sylwestrowym gdzie przy jednym ze
    stolików oblewano oprócz sylwestra także nominację profesorską - szkoda słów
    jeżeli przyjąć że taki jest przecietny obraz elit plskiej nauki.

> [...]
    > towarów w magazynie. ;)
    > Praca stresująca, podszyta strachem. Jeden na drugiego donosi do centrali.

    A tu już się żalisz, ale powiem Ci w tajemnicy: rynek to walka i w
    niewielkim tylko stopniu symbioza. Podobie sytuacja wewnątrz firmy gdzie
    ścierają się różne interesy (np handlowcy: jak najwięcej sprzedać w jak
    najkrótszym czasie; a pozostałe działy wewnętrzne: jak najmniej "się
    narobić") Nie oczekuj że wszyscy dostaną po równo. Chcesz być traktowany
    lepiej i awansować finansowo i stanowiskowo - skutecznie wykaż swoją
    przydatność, zgromadź jak najwięcej ważnych dla firmy kompetencji i
    odpowiedzialności, działaj w obszarze kluczowym dla firmy.

> [...]
    > przygotowania, choćby to byli sami właściciele i prezesi.
    >
    > Dlatego, nie każdy może zostać woźnicą na tym wózku.

    A co możesz w tej sprawie zrobić i jaki masz wpływ na to żeby tak było?
    --
    Jackare

  • 159. Data: 2009-02-22 10:24:18
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Ale pewnie nie ucieszysz się jak się dowiesz, że możliwości twojej
    > progrenitury zostały zaprzepaszczone
    ^^^^^^^^^^^^
    Czego?

    Wyjasnisz?

    Mariano Italiano

  • 160. Data: 2009-02-22 14:24:29
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Mariano Italiano pisze:

    > Czego?
    >
    > Wyjasnisz?

    Progenitury - potomstwa.

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej