PracaGrupypl.praca.dyskusje › Naciąganie

  • 1. Data: 2004-09-29 14:57:23
    Temat: Naciąganie
    Od: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>

    Przydażyło mi się coś takiego: znalałem ofertę pracy w gazecie. Wydawnictwo
    zleci przepisywanie tekstów. Był podany numer komórkowy więc zaadzwoniłem
    tam. Zgłosiła sie automatyczna sekretarka z informacją, że należy zadzwonić
    pod numer 070 1 i cos tam (juz nie pamietam). Zadzwonilem i znowu
    automatyczna sekretarka z informacjami na temat jakies pracy. Lanie wody.
    Trochę to trwało więc się rozłączyłem bo nie podobał mi się ten numer. To 070
    i 1 czyli 0701.... Zadzwoniłem na informacje TPSA i kobieta powiedziała mi,
    że to wygląda na infolinie i podała mi numer jakies firmy na którą jest ten
    numer. Dzwonie tam. Tam zgłasza sie kobieta i mówi, że ten numer ma znowu
    jakaś inna firma, która zajmuje sie poszukiwaniem osób do prac chałupniczych.
    Pytam ją o cenę tego połączenia... no i 7zł + VAT. No trudno dałem się
    naciągnąć... 100 nie moje... Ale mam pytanie! Czy ktoś może wie czy polskie
    prawo przewiduje coś w takich wypadkach?? Nie była podana nigdzie cena za
    połączenie na ten numer!! Czy mogę coś zrobić czy pozostaje mi tylko uważać
    następnym razem gdzie dzwonie!?

  • 2. Data: 2004-09-29 15:37:51
    Temat: Re: Naciąganie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Polskie prawo zabrania pobierania jakichkolwiek oplat za pośrednictwo pracy
    od osob poszukujacych pracy.
    Tego typu linia jest linia zarobkowa, wiec zostala od ciebie pobrana oplata.
    Zostalo zlamane prawo. Jezeli masz czas i uwazasz ze warto mozesz dotrzec do
    tej fimry i zazadac zwrotu kasy. Na pewno odmowia. Wtedy mozesz ich podac do
    sadu z tego artykulu (znajdz sobie- nie chce mi sie szukac albo zadzwon do
    UP tam ci powiedza jaki to artykul i jakiego kodeksu) oraz z powodztwa
    cywilnego o odszkodowanie. Dodatkowo moze wprwadzac w blad wsposob podania
    numeru, czyli 0-70 1 ....itd. W Polsce nie ma numeru kierunkowego 0-70.
    Dodatkowo mozna :
    - obsmarowac w gazetach, radiu innych mediach
    - napisac do operatora, ze lamane jest prawo
    - rzecznika praw konsumenta
    i co jeszcze tylko sam wymyslisz
    --
    Jackare
    Bytom

  • 3. Data: 2004-09-29 15:44:54
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@i...pl_wytnij_to_

    > Polskie prawo zabrania pobierania jakichkolwiek oplat za pośrednictwo
    > pracy od osob poszukujacych pracy.

    o_O ? to jak dzialaja portale typu jobs.pl - te z nich ktore oferuja
    rowniez platne czlonkostwo?

    I swoja droga troche szkoda iz jest taki przepis IMHO.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 4. Data: 2004-09-29 17:37:02
    Od: "marek" <m...@b...gmina>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    jesli bylbys tak mily, podaj wszystkie nazwe "firmy", jesli jest taka.
    latwiej bedzie wyszukiwac informacje w archiwum.
    btw, mysle, ze warto jednak zglosic sie ze skarga do gazety, choc zakladam,
    ze zaslonia sie od razu tajemnica handlowa. Ale... wspomnij, ze zamierzasz
    zglosic skarge tu i tam, moze to ich odrobine "ruszy" (watpie)
    btw, a jedyna lekcja, jaka widze: nie odpowiadac na ogloszenia o prace z
    komorki, bo mam wrazenie (myle sie?) ze to prawie gwarancja przekretu. Zadaj
    sobie pytanie, dlaczego "wydawnictwo" nie podalo swojej nazwy (?), ani
    adresu, ani telefonu stacjonarnego.

    marek

  • 5. Data: 2004-09-29 18:39:29
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl> wypłynęło z
    pasją:
    > Przydażyło mi się coś takiego: znalałem ofertę pracy w gazecie.
    Wydawnictwo
    > zleci przepisywanie tekstów.

    W "Gazecie Pracy", w drobnych ogłoszeniach mógłbym Ci wskazać od ręki
    kilkadziesiąt takich ogłoszeń. Gazeta będzie się bronić, że numer w
    ogłoszeniu był na komórkę, a nie na 0700, a poza tym oni nie cenzurują
    ogłoszeń - chociaż równocześnie publikują szumne artykuły, żeby uważać na
    oszustów :).
    Podaj nazwę i dane tej firmy, może to kogoś uchroni, chociaż osobiście
    wątpię, excusez le mot jeleni nigdy nie brakuje.

    Pozdro
    Coinneach

  • 6. Data: 2004-09-29 21:50:31
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    napisał w wiadomości
    [..]

    > Dodatkowo mozna :
    > - obsmarowac w gazetach, radiu innych mediach
    > - napisac do operatora, ze lamane jest prawo
    > - rzecznika praw konsumenta
    > i co jeszcze tylko sam wymyslisz

    Najlepiej zlac tego oszusta. Drugi raz tego nie zrobi.

    pozdr.

  • 7. Data: 2004-09-29 21:54:59
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

> [...]
    > prawo przewiduje coś w takich wypadkach?? Nie była podana nigdzie cena za
    > połączenie na ten numer!! Czy mogę coś zrobić czy pozostaje mi tylko

    To ogłoszenie pojawiało się chyba przez miesiąc w bydgoskiej gazecie Express
    Bydgoski.
    Był podany rzeczywiscie numer na komorke... ale potem "male" przekierowanie.
    Oprocz tego ze byl sam numer tel. bez podania nazwy wydawnicta podpadajace
    bylo to TO ogloszenie pojawialo sie az miesiac co by wynikalo ze jeszcze
    nikogo nie znalezli a potrzebowali osoby do przepisywania tekstow co w
    normalnym trybie wystarczylo by aby takie ogloszenie pojawilo sie RAZ a i
    tak mieli by "tłum" chętnych.

    pozdr.

  • 8. Data: 2004-09-30 14:46:46
    Od: "Pawel from O." <r...@n...o2.pl>

    W artykule <cjeigj$l7u$1@inews.gazeta.pl>,
    niezbyt dawno, a tak naprawdę przed chwilą, przeczytałem:

    > Przydażyło mi się coś takiego: znalałem ofertę pracy w gazecie. Wydawnictwo

    Witam !

    Nie pamiętam tego dokładnie, ale to było coś takiego:

    "Kto podstępem .....doprawadza drugą osobę do niekorzystnego
    rozporządzania swoim mieniem, podlega karze ...."

    Strzępki cytatu pochądzą z Kodeksu Karnego...Zostałeś kolego
    OSZUKANY i "organa" wezmą się za to, jeśli zgłosisz fakt oszustwa
    na policji, bo jest to przestępstwo ścigane z oskarżenia prywatnego...

    Pozdrawiam ! Paweł
    --
    \ Linux registered \ który przestał my- \ To miejsce czeka na \