PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż -pomocy ! Jaka interpretacja ?

  • 1. Data: 2004-09-29 15:05:57
    Temat: Staż -pomocy ! Jaka interpretacja ?
    Od: "Michał" <m...@a...pl>

    Witam i prosze o pomoc w interpretacji ponizszego tekstu.

    USTAWA
    z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy 1
    (Dz. U. Nr 99, poz. 1001)

    art 53, pkt.9 brzmi:

    "Minister właściwy do spraw pracy określi, w drodze rozporządzenia,
    szczegółowe warunki odbywania stażu oraz przygotowania zawodowego w miejscu
    pracy, mając na uwadze zapewnienie właściwych warunków nabywania
    umiejętności."

    I teraz co najwazniejsze:

    Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy
    z dnia 24 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu
    oraz przygotowania zawodowego w miejscu pracy
    (Dz. U. Nr 185, poz. 1912)
    § 1. 1. Warunkiem skierowania bezrobotnego do odbycia stażu jest brak
    doświadczenia zawodowego w miejscu pracy.
    ---
    Jestem zarejestrowany w UP jako bezrobotny (niepełnosprawnosc umiarkowana
    ale to chyba nie ma znaczenia). Skonczyłem studia dzienne na specjalnosci
    Zarzadzanie i ekonomika w ochronie srodowiska (obecnie kontynuuje
    uzupełniajace maisterskie). Nigdy nie pracowałem na umowe o prace tylko na
    umowe zlecenie przez 1,5 roku w jednej z firm jako przedstawiciel handlowy
    (dorabiałem sobie do studenckiej kieszeni poszukujac klientow -urządzenia
    biurowe). Chiałem przyjac sie na staż w przedsiebiorstwie w całosci
    ukierunkowanym na moj kierunek studiów (stacja segregacji odpadów) czyli
    ochrone srodowiska.
    Po odwiedzeniu UP pani poinformowała mnie, ze nie moge isc na staz bowiem
    juz pracowałem i posiadam jakies tam kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
    ktore nabyłem w trakcie wykonywania umowy zlecenia !!! Powoływała sie przy
    tym na powyższe rozporządzenie. ("Warunkiem skierowania bezrobotnego do
    odbycia stażu jest brak doświadczenia zawodowego w miejscu pracy.") Czy pani
    postapiłą słusznie odmawiajac mi stazu? Przeciez nie posiadam doswiadczenia
    zawodowego w miejscu pracy o ktore sie staram !!! Ba, wogole nie posiadam
    doświadczenia w pracy z zakresu studiów.

    Bardzo prosze o Waszą interpretacje.

    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2004-09-29 17:12:37
    Temat: Re: Staż -pomocy ! Jaka interpretacja ?
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > zawodowego w miejscu pracy o ktore sie staram !!! Ba, wogole nie posiadam
    > doświadczenia w pracy z zakresu studiów.

    Pani w UP dobrze cię poinformowała. PUPy się tez z tym nie bardzo zgadzają i
    uwazają ten wpis za powazne utrudnieniue w działaniu i dla PUpów i dla
    Bezrobotnych, ale własnie w ten sposób ministerstwo wyjasniło pupom ten wpis.
    To nie pani odmowiła Ci stażu, lecz Mgpips.
    magda

  • 3. Data: 2004-09-29 17:50:35
    Od: "Michał" <m...@a...pl>

    Witaj,
    Dziekuje za zainteresowanie ale gdzie jest oficjalna interpretacja?
    Wiesz zapis byłby zrozumiały bardziej gdyby brzmiał " Warunkiem skierowania
    bezrobotnego do odbycia stażu jest brak doświadczenia zawodowego" Świadczyło
    by to bowiem ze nie wazne jakie ale osoby z jakimkolwiek doswiadczeniem nie
    miały by prawa do stazu. Jest jednak zapis: "Warunkiem skierowania
    bezrobotnego do odbycia stażu jest brak doświadczenia zawodowego w miejscu
    pracy"
    Czyli chodzi o miejsce pracy gdzie staram sie o staz. I nie jest to
    zrozumiałe, dlatego tez szukam jakiejs oficjalnej informacji.

    Michał