PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moderator pl.praca.oferowana - co jest grane - stracilem cierpliwość

  • 71. Data: 2004-08-07 12:16:34
    Temat: Re: Moderator pl.praca.oferowana - co jest gr YW5lIC0gc3RyYWNpbGVtIGNpZXJwbGl3b7bm
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cf23nq$r5m$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie latwiej by bylo zeby przez tydzien (na przyklad) moderatorzy p.p.o.
    > puszczali z automatu wszystko co przychodzi na grupe ?

    To się już wielokrotnie w okresie wakacyjnym zdarzało.

  • 72. Data: 2004-08-07 12:17:27
    Temat: Re: Moderator pl.praca.oferowana - co jest grane - straci lem cierpliwość
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl> napisał w wiadomości

    > A mnie caly czas zastanawia fakt, dlaczego moderatorzy tak kurczowo
    > trzymaja sie tej 'roboty'. Nagonka ogromna, poprawy zadnej ale przy

    Żartujesz, to raczej wołami trzeba ciagnąć do takiej roboty. Chcesz się
    zgłosić?

  • 73. Data: 2004-08-07 12:45:30
    Od: Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl>

    On 7 Aug 2004 11:58:32 GMT, Dariusz Jaworski wrote:

    > No i co w związku z tym?

    To, że tak naprawdę osoba które to przeszkadza już nie jest zainteresowana
    w poprawianiu tego stanu - poszła gdzie indziej!
    Tylko że raz po raz pojawiają się kolejne takie osoby... Nie zauważyłeś
    tego?

    > Ja natomiast myślę, że Twoje stwierdzenie, że dawanie ogłoszeń na ppo
    > jest bezsensu, jest stwierdzeniem bez sensu.

    Przecież się nie pojawiają a z tego co tu piszą - moderatorzy nie odpisują
    na maile - więc nie bardzo widzę sens publikowania ogłoszeń. Może - agencje
    HR czy inne będą nadal publikować - bo w sumie to wystarczy raz
    skonfigurować czytnik. Ale to zakłada, że ktoś cyklicznie poszukuje
    pracowników....

    Ale problem w tych okazjonalnych ogłoszeniach - taki od firmy zdzisiek i
    spółka. One też mają swoją wartość. Jeżeli się narzuca komuś kto szuka
    pracownika niepotrzebne ograniczenia to on tu nie szuka pracowników...
    Tylko trzeba jasno dopisać w FAQ że nie ma gwarantowanego czasu publikacji
    i że można czekać n dni i np. odesłać na jakieś serwisy czy fora - jak
    pracuj.pl (czy bez podawania nazwy), do miejsc gdzie się ogłoszenia
    pojawiają szybciej.

    Dodatkowo takie pytanie... ile znasz popularnych czytników które sobie nie
    poradzą bez zadeklarowanego kodowania??? I czy jesteś pewien że
    poszukującemu pracy (ale takiemu który naprawdę jej potrzebuje)
    przeszkadzałyby nawet krzaczki? Byleby dało się odczytać maila/telefon!
    A jeżeli mu się nie chce przeczytać źle sformatowanego posta - to niech
    lepiej nie pracuje z takim podejściem do życia...

    > Sam prowadziłem parę razy
    > rekrutacje i poprzez źródła o których piszesz i przez ppo i zgłoszenia
    > z ppo były merytorycznie lepsze. Niespodzianka?

    Rozumiem, że moderator ma pracę? I nawet przeprowadza rekrutacje? I bardzo
    dobrze.

    Natomiast ja bym nie przeceniał "merytoryczności" osób odpowiadających na
    ppo. Ja mam inne doświadczenia. Dodatkowo PPO - za dużo czasu kosztuje
    opublikowanie, taniej dać za 30 zł ogłoszenie - nawet w inecie - które się
    od razu pojawia - naprawdę. Mniej nerwów, mniej problemów - płacisz i już.
    Dodatkowo jest to pewne zabezpieczenie dla szukających - wiadomo że
    pracodawca poniósł jakieś koszty, czyli prawdopodobnie naprawdę potrzebuje
    kogoś.

    Tak na marginesie - ja się zastanawiam czy poszukujący pracy nie mogliby
    jakoś dotować moderatorów (piwo, sponsorowaie łąccza hell.pl i okolic -
    opublikowany numer konta gdzie można wpłacać datki? Choć z drugiej strony
    to może być źle odebrane... Ja naprawdę rozumiem że robicie to za darmo...
    Ale - to nie jest usprawiedliwieniem by to robić źle i nie odpisywać na
    maile (albo odpisywać z dużym opóźnieniem) ...Lepiej nie robić moderacji
    wcale (grupa niemoderowana, ew. pełny automat który tylko sprawdzi
    kodowanie - skoro ono urasta do głównego problemu).

  • 74. Data: 2004-08-07 15:26:26
    Od: "Crazy Yogurt" <y...@p...onet.spam.precz.pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl>

    > Zalozenie grupy w hierarchii alt. to lekko kilka
    > miesiecy (jak nie dluzej) roboty i czekania.

    A tak naprawdę, to parę minut... Na pewno chcesz brać
    się za moderowanie? ;>

    pzdr

    Y (C)

  • 75. Data: 2004-08-07 16:15:00
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 7 Aug 2004 11:55:58 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał:

    > A nie mogę jako zwykły użytkownik? Tydzień.

    To podjacie to jako propozycje do faq - A myslalem ze internet jest
    jednym z najszybszych mediow.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 76. Data: 2004-08-07 21:14:02
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Nahia" <n...@...portal.pl> napisał w wiadomości

    > Wiec zrob cos zeby usprawnic -- podpowiem, ze puszczanie
    > na grupe nieuzasadnionych pretensji do moderatorow to nie
    > jest cos co usprawni moderacje...

    Jest, jesli skutkiem tego moderatorzy odpuszcza sobie
    nikomu-niepotrzebna-a-utrudniajaca-wszystkim-nowym-w
    yslanie-ogloszenia
    regule, badz jesli zmieni sie skutkiem tych skarg moderator, na bardziej
    liberalnego. Grupa jest dla ludzi, czy ludzie dla grupy?

  • 77. Data: 2004-08-07 22:02:13
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 7 Aug 2004 23:14:02 +0200, Ghost <...@...com> napisał:

> [...]
    > regule, badz jesli zmieni sie skutkiem tych skarg moderator, na bardziej
    > liberalnego. Grupa jest dla ludzi, czy ludzie dla grupy?

    Zastanawiam sie , jak sie ma wzrost utrudnien w zamieszczaniu ogloszen na
    ppo do zwiekszenia ilosci zamieszczanych platnych (lub do platnego
    odczytania) ogloszen na aaaby.pl. Bo modrator jest z agorowej bajki o ile
    sie nie mule.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 78. Data: 2004-08-08 07:08:22
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > _Normanos_ <n...@w...spam-suxx.pl> wrote:
    >
    > Jest za to utyskiwanie i marudzenie na zasadzie 'zróbmy coś', a
    najczęściej
    > 'zróbcie coś'.

    Zrobcie cos i odpusccie to kodowanie, a zniknie 90% powodow do narzekan. No
    chyba, ze lubisz kopac sie z koniem - ale w takim razie na beton nie ma
    rady.

  • 79. Data: 2004-08-08 08:49:22
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    Ghost [Sat, 7 Aug 2004 23:14:02 +0200]:

    > Jest, jesli skutkiem tego moderatorzy odpuszcza sobie
    > nikomu-niepotrzebna-a-utrudniajaca-wszystkim-nowym-w
    yslanie
    > -ogloszenia regule

    Nie odpuszcza sobie. Na tym polega ich zadanie. Nie moga.

    > badz jesli zmieni sie skutkiem tych skarg moderator, na
    > bardziej liberalnego.

    Nie zmieni sie dopoki nie pojawi sie odpowiedni kandydat
    i nie sadze zeby skargi mialy na to jakis wplyw.

    A taki ktory ignorowalby zapisy w FAQ o kodowaniu z definicji
    nie jest odpowiedni.

    > Grupa jest dla ludzi, czy ludzie dla grupy?

    A drogi sa dla ludzi czy ludzie dla drog? Bo moze nalezy
    zaczac sie tez pieklic o bardziej liberalnych gliniarzy
    ktorym nie przeszkadza ze bedziesz lecial 200/h majac w
    nosie swiatla na skrzyzowaniach?

    pzdr.
    Nahia

  • 80. Data: 2004-08-08 21:04:05
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Tomasz Kopacz wrote:
    > To, że tak naprawdę osoba które to przeszkadza już nie jest zainteresowana
    > w poprawianiu tego stanu - poszła gdzie indziej!

    No i co z tego? Dodatek Wyborczej "Praca" ukazuje się co tydzień a pewnie
    wolałbyś by ukazywał się codziennie. Pewnie w związku z tym też wszyscy
    nie idą się tam ogłaszać.

    > Tylko że raz po raz pojawiają się kolejne takie osoby... Nie zauważyłeś
    > tego?

    Nie.

> [...]
    > HR czy inne będą nadal publikować - bo w sumie to wystarczy raz
    > skonfigurować czytnik. Ale to zakłada, że ktoś cyklicznie poszukuje

    Sprawdź na ppo ile jest ogłoszeń agencji pośród ogółu. Moderatorzy poza
    tym odpisują na maile. Nie wszystkim oczywiście. Tak samo jak zakładam,
    że Ty również nie odpiszesz komuś kto napisze do Ciebie "Ty ch...".

    > Ale problem w tych okazjonalnych ogłoszeniach - taki od firmy zdzisiek i
    > spółka. One też mają swoją wartość. Jeżeli się narzuca komuś kto szuka
    > pracownika niepotrzebne ograniczenia to on tu nie szuka pracowników...

    Potrzebne ograniczenia IMHO. Niepotrzebne ograniczenia to podatki w Polsce,
    biurokracja i powszechna korupcja. IMHO.

> [...]
    > i że można czekać n dni i np. odesłać na jakieś serwisy czy fora - jak
    > pracuj.pl (czy bez podawania nazwy), do miejsc gdzie się ogłoszenia

    Skoro nie ma napisane jaki jest gwarantowany czas publikacji, to nie rozumiem
    po co pisać, że go nie ma.

    Ponownie przypominam, że odkąd moderują razem z Przemkiem ppo nie było
    dłuższej przerwy niż 4 dni.

> [...]
    > A jeżeli mu się nie chce przeczytać źle sformatowanego posta - to niech
    > lepiej nie pracuje z takim podejściem do życia...

    Taki jest zapis FAQ. Ja tego FAQ nie wymyśliłem. Takie są zasady.
    Można je oczywiście zmienić.

> [...]
    > od razu pojawia - naprawdę. Mniej nerwów, mniej problemów - płacisz i już.

    Mam w tej kwestii inne zdanie. Każdy robi tak jak woli.

    > Dodatkowo jest to pewne zabezpieczenie dla szukających - wiadomo że
    > pracodawca poniósł jakieś koszty, czyli prawdopodobnie naprawdę potrzebuje
    > kogoś.

    Tutaj masz rację. Dlatego instytucja moderatora jest na ppo potrzebna.
    Bo moderator nie tylko nie puszcza ogłoszeń krzaczków, ale również
    ogłoszeń w których nie ma nazwy firmy (a mail wysłany jest z domeny
    jakiegoś portalu z kontami pocztowymi), nie ma zaznaczonej formy
    zatrudnienia itp. itd.

> [...]
    > wcale (grupa niemoderowana, ew. pełny automat który tylko sprawdzi
    > kodowanie - skoro ono urasta do głównego problemu).

    Płacenie moderatorom byłoby pogwałceniem zasad Usenetu, jako usługi
    samej w sobie bezpłatnej. Co do drugiej kwestii... istnieje procedura,
    która umożliwia doprowadzenie do rezygnacji z moderacji grupy.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1