PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mobbing

  • 1. Data: 2010-11-16 00:00:57
    Temat: Mobbing
    Od: Macio <o...@e...com>

    Witam,
    Szukam prawnika, ktory moglby pomoc mi napisac pozew do sadu pracy w
    sprawie mobbingu.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2010-11-16 19:18:52
    Temat: Re: Mobbing
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Szukam prawnika, ktory moglby pomoc mi napisac pozew do sadu pracy w
    > sprawie mobbingu.

    a co to jest mobbing? skoro wiesz to może mi podpowiesz, dyrektorka łapie
    Cię za spodnie? przypomniały mi się odchamiacze na PW, cały rok powtarzano
    "asertywny" a nigdy nie pojawiła się definicja... jak to na PW...

  • 3. Data: 2010-11-16 20:57:13
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Macio" <o...@e...com> napisał w wiadomości

    > Szukam prawnika, ktory moglby pomoc mi napisac pozew do sadu pracy w
    > sprawie mobbingu.
    Skontaktuj się na poczatek z jakąś organizacja antymobbingową. Np. z
    karojowym Stowarzyszeniem Antymobbingowym
    http://www.mobbing.most.org.pl/
    A w ogóle to chyba umiesz w tym celu użyć googla?
    Wiedz jednak, że procesy o mobbing są trudne do wygrania przez pracownika,
    to on musi zgromadzić cały materiał dowodowy i wykazać bezspornie mobbowanie
    przed sądem. Dodatkowo mobbing w sensie prawnym nie jest prezyzyjnie
    określony, choć istnieją ogólnie przyjmowane (niezbyt ostre) wykładnie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-11-18 09:39:27
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

> [...]
    > Witam,
    > Szukam prawnika, ktory moglby pomoc mi napisac pozew do sadu pracy w

    Zgadzam sie z przedmowcą ze najlepiej skontaktowac się z prawnikiem
    polecanym przez organizacje antymobbingowe. Znajdziesz je w google albo np w
    ksiazce Kozaka "Patologie w srodowisku pracy"
    Z tego co mi wiadomo to zeby liczyc na jakies odszkodowanie w sadzie to
    trzeba udowodnic ze przesladowanie czy dyskryminacja trwała wiecej niz 6
    miesiecy.
    Udowodnic tzn miec swiadkow, notatki opisujace poszczegolne zdarzenia. Duzo
    jest teraz reklam roznych gadzetow do nagrywania/inwigilacji. Jesli nawet
    ich nie bedziesz mogł wykorzystac w sadzie to ułatwią ci robienie tych
    notatek po zdarzeniach albo rozmowę z prawnikiem lub z zaufanym
    przyjacielem.
    Mozesz tez spróbować skontaktowac się ze zwiazkami zawodowymi. W koncu one
    po to są. Tylko unikac zwiazków stworzonych przez pracodawcę w celu
    przytakiwania/omijania przepisów chroniących prawa pracownicze. Moze
    zwiazkowcy pogadaja z przełozonymi przełożonego.
    Mozesz tez spóbować odwiecznych metod tzn walki lub ucieczki.