PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obiegowka a swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2010-11-06 18:32:45
    Temat: Obiegowka a swiadectwo pracy
    Od: "A" <a...@o...pl>

    Witam,

    temat pewnie walkowany wielokrotnie, ale zapytam na wszelki wypadek aby
    potwierdzic. Z kadr dowiedzialam sie ze mam podpisac obiegowke aby otrzymac
    swiadectwo pracy (tzn. wszystkie rzeczy sa oddane i podpisy odpowiednich osob
    zlozone, ale nie ma na koncu podpisu ze wzgledu na to ze dodane sa rozne
    klauzule o poufnosci, malym druczkiem, co nie powinno wg mnie byc elementem
    obiegowki).
    I w zwiazku z tym moje pytanie jak dalej postapic, aby uzyskac przyslugujace
    swiadectwo pracy bez angazowania "nadrzednych" srodkow? PIP? Bo chyba nie
    oddaje sie tego do sadu? Moglby ktos cos zaradzic?

    Z gory bardzo dziekuje.

  • 2. Data: 2010-11-06 18:55:33
    Temat: Re: Obiegowka a swiadectwo pracy
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "A" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swiadectwo pracy bez angazowania "nadrzednych" srodkow? PIP? Bo chyba nie
    > oddaje sie tego do sadu? Moglby ktos cos zaradzic?

    Nic nie musisz robić. Świadectwo pracy jest dokumentem, którego wystawienie
    jest psim obowiązkiem pracodawcy z chwilą rozwiązania stosunku pracy - art.
    97 § KP.
    Szczegóły w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie
    szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego
    wydawania i prostowania z dnia 15 maja 1996 r. (Dz.U. Nr 60, poz. 282) §2 i
    2a.
    A jak nie, to:
    http://www.pracaizdrowie.com.pl/content/view/1031/3/
    http://prawoity.pl/pisma/?pismo=pozew_o_wydanie_swia
    dectwa_pracy

    Dodatkowo pracownikowi przysługiwać może odszkodowanie:
    http://www.rp.pl/artykul/56525,210732-Szef-nie-moze-
    uzaleznic-wydania-swiadectwa-od-zlozenia-obiegowki.h
    tml

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2010-11-06 18:58:37
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Errata:
    - jest: "art. 97 § KP"
    - powinno być: "art. 97 §1 KP.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-11-06 21:54:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 06 Nov 2010 19:32:45 +0100, A napisał(a):

> [...]
    > swiadectwo pracy (tzn. wszystkie rzeczy sa oddane i podpisy odpowiednich osob

    Bezprawnie.
    Zagrozić PIP-em.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356