PracaGrupypl.praca.dyskusje › wielkie powroty?

  • 1. Data: 2010-11-16 19:17:03
    Temat: wielkie powroty?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    myślę sobie, że elity jeśli nawet wrócą do kraju będą ciągnęły ścieżkę
    swoich "opiekunów" profesorków z psiej budy...

    a w poście chciałem zapytać,
    już minęło parę lat od kiedy elity uciekły stąd gdzie się żyć nie dało do
    ameryki i do wielkiej brytanii... ciekawi mnie sprawa czy przez te parę lat
    emigranci opanowali w jakimś (konkretnie sporym) stopniu jęzki obce? bardzo
    mnie to ciekawi może Ktoś wie?

  • 2. Data: 2010-11-16 19:17:53
    Temat: Re: wielkie powroty?
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    wyjedź, moze zapros do siebie jakiegos emigranta i sprawdz (jeżeli masz
    własciwe kompetencje) albo zleć to odpowiedniej instytucji

  • 3. Data: 2010-11-16 19:21:47
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > wyjedź, moze zapros do siebie jakiegos emigranta i sprawdz (jeżeli masz
    > własciwe kompetencje) albo zleć to odpowiedniej instytucji

    nie na temat EOT dla Ciebie!

  • 4. Data: 2010-11-16 20:43:49
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    tzn co jest nie na temat?
    wolałbyś usłyszeć/przeczytać np "przy analizie przekroju polskiego
    społeczeństwa reprezentatywna grupa każdej warstwy/pokroju społ.
    opusciła nasz kraj i (zakładajac ze to byla elita kazdej grupy
    spolecznej) reprezentowala dokladnie te same zasady w zyciu poza
    granicami jak w czasach poprzedzajacych wyjazd/emigracje/ oznacza to
    tylko jedno ze duza wiekszosc osob spoczela na laurach podejmujac prace
    wymagajace jedynie wysilku fizycznego i nawet nie podjela proby zeby
    wykorzystac swoje mozliwosci i wiedze"
    to ci moze troche lepiej naswietli, dlaczego niektorzy odkryli ze nauka
    jezyka to jednak cos podstawowego w obcym kraju.
    Inna sprawa ze same slowka czy gramatyka w obcym jezyku to nie wszystko.
    Poza tym nauka jezyka to spory wysilek intelektualny, ktory dla wielu
    osob jest spora przeszkoda

    a teraz ponowie co napisalem poprzednio - sprobuj sie dowiedziec we
    wlasnym zakresie albo zlec bardziej profesjonalne badania wsrod
    bylych/obecnych emigrantow. po prostu czesc wykorzystala swoja szanse na
    nauczenie sie jezykow, a inni woleli podzial dnia na praca-zapic-spac.

    PS imho twoje pytanie bylo tradycyjnie prowokacyjne. skąd możesz
    wiedzieć jaki każda pojedyncza osoba/rodzina miała powód (czemu akurat
    to miało być "stąd gdzie sie nie da żyć"?). powodów moze być całe mnóstwo

  • 5. Data: 2010-11-16 21:04:15
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jeszcze nie wiem wszystkiego, ale przyjdzie dzień że się dowiem ;o)