PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koncern MBI

  • 1. Data: 2005-08-25 15:54:03
    Temat: Koncern MBI
    Od: "Przema" <p...@o...pl>

    Drodzy grupowicze zasugerowałem się ofertą w gazecie i wysłałem swoje cv do
    tego koncernu. Dwa dni potem zadzwoniła pani i umówiłem się na rozmowę
    kwalifikacyjną. Tam zastałem 2 kandydatów, pani zadawała takie ogólne
    pytania o kwalifikacje, umiejętności, zainteresowania etc. Po czym
    przedstawiła wizje firmy i nasze ewentualne stanowiska (kierownicy nowo
    otwartych oddziałów). Po czym powiedziała że do jutra da odpowiedź czy się
    dostaliśmy czy nie. Wszystko było by pięknie i cacy tylko zmartwiła mnie
    konieczność wpłacenia 290 pln na wyjazd szkoleniowy (taka gwarancja ,że nie
    zrezygnuje od razu po szkoleniu). Oczywiście pani motywowała nas wysokimi
    zarobkami i darmowymi wakacjami organizowanymi przez firmę. Dzisiaj dostałem
    tel., że się zakwalifikowałem, zostałem umówiony na spotkanie w celu
    podpisania umowy no i wpłacenia owych 290 pln. Jestem w kropce, bo nie wiem,
    co robić. Serce mi mówi, że trzeba zaryzykować a rozum, że nie. Nie sądzę że
    to jest przekręt na kasę,(firma jest bogata i znana na rynku, ma parę banków
    i instytucji finansowych) tylko mam obawy czy po szkoleniu nie okaże się że
    to jest jakiś rodzaj akwizycji (choć tu chodzi o produkty finansowe).

    Plis jak ktoś wie coś na temat tej korporacji to proszę mi napisać.

    Pozdrawiam wszystkich szukających pracy!!!

  • 2. Data: 2005-08-25 16:12:33
    Temat: Re: Koncern MBI
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    IMHO - ja bym nie dawał. Z pierwszej pensji, teraz jest 290, powiedzmy że z
    pierwszej pensji mogę zapłacić 350. I oczywiście jestem w stanie podpisać
    wstępną lojalkę, że w przypadku rozstania się z firmą przed pierwszym
    miesiącem (pierwszą wypłątą) kwestię formalną ureguluję.

    Tak z twojego opisu chodzi tu o bezpośredni kontakt z klientem i
    przedstawianie propozycji finansowych. Możliwe rozliczenie to prowizja ew.
    po okresie próbnym podstawa + prowizja

  • 3. Data: 2005-08-25 16:14:29
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Przema w news:d3628$430de9a6$3eb33c90$20381@news.chello.pl napisał(a):

    > Wszystko było by pięknie i cacy tylko zmartwiła mnie konieczność
    > wpłacenia 290 pln na wyjazd szkoleniowy (taka gwarancja ,że nie
    > zrezygnuje od razu po szkoleniu).

    Moim zdaniem są inne możliwości zabezpieczenia się przed tego typu
    sytuacjami. Ty się starasz o pracę, za którą to Tobie będą płacić, a nie o
    płatne szkolenie.

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2005-08-25 16:24:53
    Od: "Przema" <p...@o...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@N...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tak z twojego opisu chodzi tu o bezpośredni kontakt z klientem i
    > przedstawianie propozycji finansowych. Możliwe rozliczenie to prowizja ew.

    to jest wszystko trochę dziwne. ponoć otwierają nowe oddziały i szukają
    kierowników tych oddziałow. Ja mam po prostu zarządzać grupą ludzi
    odpowiedzialnych za kontakt z klientami. Ale jak to faktycznie będzie
    wyglądało to pewnie dowiem się na szkoleniu (o ile zapłace :-). Mi to
    śmierdzi jakąś upierdliwą pracą z której dużo osób rezygnuje. Za 290 to ja
    bym sobie takie szkolenie zorganizował że hohoho.

  • 5. Data: 2005-08-25 16:25:33
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    krótko mówiąc - negocjuj. zapłacisz PO szkoleinu a nie przed. I spiszesz
    lojalkę że pieniądze oddasz (jakakolwiek forma umowy żeby w razie czego
    mieli cię jak ścigać)

  • 6. Data: 2005-08-25 17:34:35
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Przema" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > dostaliśmy czy nie. Wszystko było by pięknie i cacy tylko zmartwiła mnie
    > konieczność wpłacenia 290 pln na wyjazd szkoleniowy (taka gwarancja ,że

    Kant taki ze az smierdzi, powiedz zeby Ci potracili te koszty z pierwszej
    wyplaty.

    FMT

  • 7. Data: 2005-08-25 17:42:41
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 25-08-2005 o 19:34:35 F.M.T <f...@b...bla> napisał:

    > Kant taki ze az smierdzi, powiedz zeby Ci potracili te koszty z
    > pierwszej wyplaty.

    Tia... zajrzałem na www.mbi.pl

    Spodziewam się ich niespodziewanej wizyty w programie Uwaga lub
    Interwencja...

  • 8. Data: 2005-08-25 22:38:36
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Thu, 25 Aug 2005 17:54:03 +0200, Przema wrote:
    > Drodzy grupowicze zasugerowałem się ofertą w gazecie [...]
    > [...] a rozum, że nie.

    I słusznie. Sprawa śmierdzi. Ja bym omijał sporym łukiem.

    n.
    --
    I never criticize a player until they are first convinced of my
    unconditional confidence in their abilities.

  • 9. Data: 2005-08-26 06:09:52
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Przema [Thu, 25 Aug 2005 18:24:53 +0200]:

> [...]
    > będzie wyglądało to pewnie dowiem się na szkoleniu (o ile
    > zapłace :-). Mi to śmierdzi jakąś upierdliwą pracą z której

    I slusznie Ci smierdzi. Prosty test: powiedz, ze nie ma sprawy
    o ile _przed_ szkoleniem i _przed_ wplaceniem tych pieniedzy
    podpisza z Toba umowe na minimum 3-miesiace z dokladnym zakresem
    Twoich obowiazkow i klauzula, ze jesli nie beda sie pokrywac
    z rzeczywistymi to zwracaja Ci pieniadze plus odszkodowanie za
    stracony przez Ciebie czas.

    Zaklad, ze nie podpisza?

    Kira

  • 10. Data: 2005-08-26 06:22:59
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Kira" <c...@-...pl> wrote in message
> [...]
    > Twoich obowiazkow i klauzula, ze jesli nie beda sie pokrywac
    > z rzeczywistymi to zwracaja Ci pieniadze plus odszkodowanie za

    a znasz "normalna" firme ktora by cos takiego podpisala?

    FMT