PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koncern MBI

  • 11. Data: 2005-08-26 06:27:56
    Temat: Re: Koncern MBI
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: F.M.T [Fri, 26 Aug 2005 01:22:49 -0500]:

    > a znasz "normalna" firme ktora by cos takiego podpisala?

    Tzn. umowe na okres probny przed wyslaniem na szkolenie? Tak,
    nawet kilka takich znam co podpisuja. Czy moze chodzi Ci o ta
    liste obowiazkow? Tak, znam takie ktore daja pracownikom do
    podpisania liste obowiazkow, ktora, o dziwo, faktycznie wymienia
    obowiazki tych pracownikow. A niby dlaczego nie?

    Kira

  • 12. Data: 2005-08-26 06:29:56
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <demcpb$eqv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Kira napisał(a):

> [...]
    > podpisania liste obowiazkow, ktora, o dziwo, faktycznie wymienia
    > obowiazki tych pracownikow. A niby dlaczego nie?

    No co Ty pleciesz. Przeca nie ma uczciwych pracodawców.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 13. Data: 2005-08-26 06:32:24
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Kira" <c...@-...pl> wrote in message
> [...]
    > podpisania liste obowiazkow, ktora, o dziwo, faktycznie wymienia
    > obowiazki tych pracownikow. A niby dlaczego nie?

    udajesz czy rzeczywiscie nie rozumiesz o co mi chodzi?

    "i klauzula, ze jesli nie beda sie pokrywac
    z rzeczywistymi to zwracaja Ci pieniadze plus odszkodowanie za
    stracony przez Ciebie czas."

    Jezeli znasz taka firme to wymien ja prosze z nazwy.

    FMT

  • 14. Data: 2005-08-26 06:37:04
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: F.M.T [Fri, 26 Aug 2005 01:32:11 -0500]:

    > Jezeli znasz taka firme to wymien ja prosze z nazwy.

    Ale o co Ci idzie? Nie mam w zwyczaju kantowania ludzi, wiec
    moge sobie takie podpisywac, co mi wisi? I tak podpisuje to,
    co bedzie robil, wiec niczego mu zwracac nie bede. W czym tu
    problem widzisz w zasadzie?

    Kira

  • 15. Data: 2005-08-26 06:39:50
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    >Tak, znam takie ktore daja pracownikom do
    > podpisania liste obowiazkow, ktora, o dziwo, faktycznie wymienia
    > obowiazki tych pracownikow. A niby dlaczego nie?

    U mojego chlebodawcy każdy pracownik dostaje instrukcję stanowiskową (której
    przyjecie podpisuje... lub nie - jeżeli owy zakres prac mu nie odpowiada....
    np. pracy jest więcej niż na 8h ... albo zakres prac jest z wyzszego
    stanowiska - a kase bierzemy z niższego (SIC!!!) .... Wtedy zwykle wszystko
    sprowadza się do : "Hmmmmm... naturalnie.... ja bardzo bym chciał.... ale
    nie moge..... no nie mogę..... ISO zabrania.... było by to również niezgodne
    z polityką jakości firmy.... kompetencji wystarczających niemam (czytaj :
    angażu z odpowiednią stawką) "
    To jest - i rzeczywiście funkcjonuje. Instrukcja stanowiskowa rzecz święta -
    bo stanowi element ISO.

    Pozdrawiam
    kantor

  • 16. Data: 2005-08-26 06:43:58
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Kira" <c...@-...pl> wrote in message
    > Ale o co Ci idzie? Nie mam w zwyczaju kantowania ludzi, wiec
    > moge sobie takie podpisywac, co mi wisi? I tak podpisuje to,
    > co bedzie robil, wiec niczego mu zwracac nie bede. W czym tu
    > problem widzisz w zasadzie?

    W zasadzie widze problem w tym ze opowiadasz o tym jakby to bylo normalne
    zachowanie kazdego pracodawcy. Moim zdaniem gdyby jakikolwiek pracownik
    zaproponowal cos takiego potencjalnemu pracodawcy to spotkalby sie tylko z
    poblazliwym usmiechem. W ten sposob Twoja teza ze pracodawca odmowi jest
    prawdziwa, bo kazdy odmowi, a nie tylko oszust.

    FMT

  • 17. Data: 2005-08-26 06:53:20
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "F.M.T" <f...@b...bla> napisał w wiadomości
> [...]
    > poblazliwym usmiechem. W ten sposob Twoja teza ze pracodawca odmowi jest
    > prawdziwa, bo kazdy odmowi, a nie tylko oszust.

    Nie zgadzam się. O instrukcję stanowiskową - a o niej mowa - możesz poprosić
    odrazu po podpisaniu umowy o pracę.

    Pozdrawiam
    kantor

  • 18. Data: 2005-08-26 06:59:27
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    > I slusznie Ci smierdzi. Prosty test: powiedz, ze nie ma sprawy
    > o ile _przed_ szkoleniem i _przed_ wplaceniem tych pieniedzy
    > podpisza z Toba umowe na minimum 3-miesiace z dokladnym zakresem
    > Twoich obowiazkow i klauzula, ze jesli nie beda sie pokrywac
    > z rzeczywistymi to zwracaja Ci pieniadze plus odszkodowanie za
    > stracony przez Ciebie czas.

    heh... od jakiegoś czasu rozgladam się za nową ciekawą firmą w innej części
    kraju niż obecnie mieszkam (sprawy prywatne)....
    więc rozmawiam z różnymi firmami realizującymi ciekawe projekty.... Jedna z
    nich przysłała mi ankietę do wypełnienia... było w niej pytanie : "Jaką
    część kosztów szkoleń pokryję ?" Odpowiedziałem - że celem mojej pracy jest
    zarobkowanie, nie zaś inwestowanie własnego kapitału w firmę w której nie
    posiadam udziałów. A pokryć mogę nawet 100% kosztów - ale wyłącznie wtedy
    gdy będzie to opłacalne dla mnie prywatnie... z czysto egoistycznych
    pobudek - nie zaś na potrzeby pracodawcy.

    W efekcie zostałem zaproszony na spotkanie z prezesem we wrześniu.

    Pozdrawiam
    kantor

  • 19. Data: 2005-08-26 07:08:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: F.M.T [Fri, 26 Aug 2005 01:43:41 -0500]:

    > W zasadzie widze problem w tym ze opowiadasz o tym jakby
    > to bylo normalne zachowanie kazdego pracodawcy.

    Co, uczciwosc? No moze i nie jest, ale z tymi dla ktorych
    nie jest to sie nie za bardzo oplaca wspolpracowac. Chyba
    ze lubisz za friko albo dokladajac do tego.

    > Moim zdaniem gdyby jakikolwiek pracownik zaproponowal cos
    > takiego potencjalnemu pracodawcy to spotkalby sie tylko z
    > poblazliwym usmiechem.

    Nie ma zakazu posiadania swojego zdania, wiec mozemy chyba
    na tym zakonczyc.

    Kira

  • 20. Data: 2005-08-26 07:09:35
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: kantor [Fri, 26 Aug 2005 08:59:27 +0200]:

    > W efekcie zostałem zaproszony na spotkanie z prezesem we wrześniu.

    Ano. Nie kazdy pracodawca jak widac to kretyn szukajacy jeszcze
    glupszych od siebie.

    Kira