PracaGrupypl.praca.dyskusje › Juz nie potrzeba informatykow

  • 11. Data: 2002-04-08 20:30:30
    Temat: Re: Juz nie potrzeba informatykow
    Od: "Olo" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a8soat$req$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Bo od tego sa, na mojej uczelni dziekan dobrze powiedzial na rozpoczeciu
    > nauki, ze oni nam dadza narzedzia w postaci szerokiej wiedzy
    > teoretycznej,umiejetnosci myslenia i szybkiego uczenia, a my je
    wykorzystamy
    > tak jak bedziemy chcieli. Podkreslil ze ucza nas wszystkiego, a
    wszystkiego
    > nie mozna nauczyc sie dobrze, bo zeby byc dobrym trzeba zawezic obszar

    To prawda, oni tam niczego nie uczą dobrze ... ( wsisiz )

  • 12. Data: 2002-04-08 21:04:21
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem facet mial racje, pierwsza praca bardzo czesto decyduje o
    > specjalizacji.

    zgadzam sie, niestety ta pierwsza prace jest najgorzej dostac, bo dosc ze
    brak doswiadczenia, to jeszcze brak wyspecjalizowania.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl - ICQ 4289653

  • 13. Data: 2002-04-08 21:30:22
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości

    > i idąc dalej tym rozumowaniem można dojść do wniosku, że nie ma pewnie
    sensu
    > kończyć żadnej uczelni, po co komu jakiś tytuł mgr, czy inż przed
    nazwiskiem

    no wlasnie sens jest w tym zeby miec ten tytul i sie na starcie nie
    ograniczyc.

    > bo i tak nic mnie tam nie nauczyli, nie ma sensu zdawać żadnych
    certyfikatów
    > zawodowych typu MS czy Cisco bo to przecież tylko papier "a ja i tak umiem
    > więcej niż tacy z certyfikatami"...

    akurat takie certyfikaty maja o wiele wieksza moc od uczelnianego mgr i je
    napewno warto posiadac (a mgr tak dla formalnosci)

    znam osobe, ktora w wieku 23 lat zarabia 4000zl a nie ma wyzszego tylko
    papiery Cisco, IBM, Compaq itd. (jak widzialem to cala litania tego) i ma
    faktycznie niezle umiejetnosci, takze ma od reki ofery pracy z innych firm.

    > ... i można ciągnąć dalej - po co mam się uczyć w liceum o jakichś
    amebach,
    > czy kontynentach, przecież i tak tego nie potrzebuje, po co mi matura....

    a tu bym powiedzial ze trafiles w moj ulubiony punkt, skonczylem LO i teraz
    patrzac z perspektywy czasu, to jest to minimum jakie 3 lata stracone na
    kucie bzdur, bo gdzies do 1 roku bym skondensowal to co potrzebne.
    Ja sie uczylem tyle lat tylko po to zeby w przyszlosci ZARABIAC KASE a nie
    dla zabawy czy przyjemnosci.
    Naprawde malo mnie obchodza jakies "plaszczki, stalagmity, kwasy", jesli
    bede chcial cos sie dowiedziec to sobie sprawdze w internecie.

    > p.s. ale mnie zebrało na wywody, ale wszyscy malkontenci niech się może
    > troszkę zastanowią nad tym.... ;-))

    niestety w polsce (specjalnie pisze z malej litery) jest zrabany system
    ksztalcenia, dopoki nie bedzie mniej pakowania dzieciakom siana do glowy a
    wiecej nauczania kierunkowego to nic sie nie zmieni i nie pomoga tu
    kosmetyczne zmiany w stylu podstawowki z 8 na 6 lat itp.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl - ICQ 4289653

  • 14. Data: 2002-04-08 21:49:04
    Od: "Pawel Chalczynski" <c...@p...onet.pl>

    > - przesadzasz, znam kilka osob bez papieru i dobrze im sie wiedzie.

    mieli szczescie i udalo im sie zaczac, potem jakos poszlo i ugruntowali
    sobie pozycje

    > - w wielu miejscach na swiecie nikt nie patrzy na twoj papier tylko na to
    co
    > zrobiles.

    czyli na doswiadczenie

    > Papier jest wazny, ale dla mnie wazniejsze sa podstawy ktore daje dobra
    > uczelnia - nie wiedze o hierarchi klas w language #++ w OS QNXolinuxoMS
    > tylko umiejetnosc rozwiazania problemu metodami obiektowymi lub
    tradycyjymi
    > i ocena zalet i wad jednej i drugiej itd.

    jestes pracodawca ? niestety prawda jest taka ze pracodawcow interesuje
    doswiadczenie i umiejetnosci i to konkretne a te moze dac tylko praca lub
    praktyka.
    Tak zeby zatrudniony jak najszybciej mogl generowac zyski dla firmy.
    Malo go obchodzi czy zatrudniony zna teorie jesli potrafi wlasciwie zrobic
    to czego pracodawca oczekuje.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl - ICQ 4289653

  • 15. Data: 2002-04-08 22:22:56
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    To prawda, oni tam niczego nie uczą dobrze ... ( wsisiz )

    Hmmmm... a od kiedy to na jakiejkolwiek uczelni cie naucza, jezeli sam nie
    bedziesz chcial. Moje skromne zdanie na temat mojej szkoly, jest umiarkowane
    i widze ze szkola ma swoje aspiracje, co widac po kolejnych rocznikach,
    ktore przychodza na ta uczelnie i fakcie ze mniej niz 50% studentow ja
    konczy ;))

    Pozdr

  • 16. Data: 2002-04-08 22:42:39
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> wrote in message

    > - przesadzasz, znam kilka osob bez papieru i dobrze im sie wiedzie.

    hm... spróbuj awansowac bez dyplomu uczelni... no way...

    > - w wielu miejscach na swiecie nikt nie patrzy na twoj papier tylko na to
    co
    > zrobiles.

    ciekawe gdzie tak jest, jakies przyklady????

    > - w wielu miejscach na siwecie nie bedzie dla nas czasu na nostryfikacje
    > syplomow.

    moze na nostryfikacje to nie ale na przynajmniej rzucenie okiem na
    tlumaczenie dyplomu to chyba kazdy czas znajdzie...

    pozdrówka, Slavo

  • 17. Data: 2002-04-08 22:45:38
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    > Buuuchhaaa, ze co nauka worda i excela to wg. Ciebie informatyka.

    co w tym dziwnego? a czego maja uczyc dzieci w podstawówce?

    pozdrówka, Slavo

  • 18. Data: 2002-04-09 06:35:47
    Od: "Arek Maciejczyk" <w...@i...pl>

    "Efro" <w...@w...edu.pl> wrote in message
    > co widac po kolejnych rocznikach,
    > ktore przychodza na ta uczelnie i fakcie ze mniej niz 50% studentow ja
    > konczy ;))

    To akurat może swiadczyć o poziomie studentów.

  • 19. Data: 2002-04-09 06:46:26
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    etia.pl...
> [...]

    > papiery Cisco, IBM, Compaq itd. (jak widzialem to cala litania tego) i ma
    > faktycznie niezle umiejetnosci, takze ma od reki ofery pracy z innych

    ale założe się, że wcześniej czy później przyjdzie moment, że brak mgr przed
    nazwiskiem zamknie mu drogę do awansu, i bedzie "ten baran został
    kierownikiem/dyrektorem bo ma głupie mgr przed nazwiskiem a ja tyle potrafie
    i nim nie zostałem...auuu" i zapisze sie koleś gdzieś do szkółki aby choć
    inż dostać...

    a znasz jakiś dobry system edukacyjny?

    pozdrówka, slavo

  • 20. Data: 2002-04-09 07:24:58
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci

    > - przesadzasz,

    Nie.
    Odczulem na wlasnym garbie.
    Spróbuj zostac dyrektorem w spólce publicznej bez ukonczenia dowolnej
    uczelnii
    wzglednie innej renomowanej firmie z rozbudowana polityka personalna.

    Zapomnij

    Chester EM