PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stypendium

  • 1. Data: 2002-04-07 12:05:04
    Temat: Stypendium
    Od: "Marcin - CoSMiT" <c...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    Pytalem juz wczesniej i tu i na pl.soc.prawo.podatki ale nikt mi
    nie odpowiedzial, a to dla mnie bardzo wazne. Prosze wiec o
    wyrozumialosc i pomoc.

    Niemiecka firma zaproponowala mi ze czesc wynagrodzenia (stala
    kwota) bedzie mi wyplacana w formie "stypendium" (jestem studentem)
    plus dodatkowo/osobno konkretne pieniadze za projekty jakie bede dla
    nich wykonywal.

    Czy stypendia sa opodatkowane? (to co dostaje na uczelni chyba nie
    jest opodatkowane)
    Czy da sie cos takiego wogole podciagnac pod stypendium?
    Czy taka forma rozliczen jest dla mnie korzystna? Czy moze
    zapropnowac cos innego?
    Na co zwrocic uwage przy podpisywaniu umowy?

    Pozdrawiam
    Marcin Skalski

  • 2. Data: 2002-04-09 14:15:08
    Temat: Re: Stypendium
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Hey
    Specjalistą nie jestem ale ...
    > Czy stypendia sa opodatkowane? (to co dostaje na uczelni chyba nie
    > jest opodatkowane)

    Nie są. I te od uczelni i te od firm.

    > Czy da sie cos takiego wogole podciagnac pod stypendium?

    Bez problemu

    > Czy taka forma rozliczen jest dla mnie korzystna? Czy moze
    > zapropnowac cos innego?
    > Na co zwrocic uwage przy podpisywaniu umowy?

    Czasami trzeba później w takie firmie 'przymusowo' pracować.

    Marcin Lubojański
    ---
    www.tramping.slask.prv.pl - niusy turystyczne ze Śląska, relacje z wypraw
    trampingowych

  • 3. Data: 2002-04-09 17:41:56
    Od: "CoSMiT - Marcin" <c...@i...pl>

    > Hey
    > Specjalistą nie jestem ale ...
    >
    > Nie są. I te od uczelni i te od firm.

    > Bez problemu

    W jaki sposob to udokumentowac? Czy wystarczy tylko umowa pomiedzy mna a
    firma, czy musze to zglosic w jakis sposob w US?

    > Czasami trzeba później w takie firmie 'przymusowo' pracować.

    To akurat nie stanowi problemu