PracaGrupypl.praca.dyskusje › Juz nie potrzeba informatykow

  • 1. Data: 2002-04-07 23:38:33
    Temat: Juz nie potrzeba informatykow
    Od: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>

    Czytajac posty niektorych osob w tej grupie mozna dojsc do wniosku, ze w
    Polsce nie ma zapotrzebowania na informatykow. Tylu zdolnych mlodych ludzi
    nie moze w zaden sposob naklonic pracodawcow, ze ich umiejetnosci w
    programowaniu i pisaniu optymalnych algorytmow pomoga firmie podniesc
    rentownosc. Cos jest nie tak. Czy polskie szkoly przestaly juz ksztalcic
    fachowcow gotowych do konkurencji z Chinczykami i Hindusami? A moze ludzi po
    prostu ponosi fantazja, jesli chodzi o mozliwosci jakie daje ta czy inna
    szkola. Czy informatykom grozi los dawniejszych finansistow, przedstawicieli
    handlowych, czy prawnikow? A moze praca za granica jest sposobem na
    rozwiazanie wszystkich problemow?

    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-04-08 09:22:12
    Temat: Re: Juz nie potrzeba informatykow
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > szkola. Czy informatykom grozi los dawniejszych finansistow,
    przedstawicieli
    > handlowych, czy prawnikow? A moze praca za granica jest sposobem na
    > rozwiazanie wszystkich problemow?

    taki jest wlasnie plus profesji informatyka. mozna szukac pracy w tym
    zawodzie na calym swiecie, o co trudniej finansistom, ph'owcom, a juz na
    pewno prawnikom.

    M.

  • 3. Data: 2002-04-08 13:08:15
    Od: "matie" <m...@g...com.pl>

    Użytkownik "Greg Misiorek" <g...@w...att.net> napisał w
    wiadomości news:ZL4s8.9590$QC1.885713@bgtnsc04-news.ops.worldne
    t.att.net...
> [...]
    przedstawicieli
    > handlowych, czy prawnikow? A moze praca za granica jest sposobem na

    Faktem jest, ze uczelnie WOGOLE nie ksztalca informatykow.
    One tylko nadaja im Tytul informatyka.
    Sam jestem po automatyce, pracuje jako informatyk i tylko dlatego, ze
    komputer i programowanie stalo sie moja pasja.
    Ani 1% tego co nauczyla mnie uczelnia z dziedziny informatyki nie ma
    zastosowania w mojej pracy ( wlaczyc i wylaczyc komputer moze te
    umiejetnosci).
    Jednak bylbym krzywoslowny gdybym nie stwierdzil, ze automatyka bardzo mi w
    mojej pracy pomaga.
    Automatyzacja Informatyczna - tak powinienem nazwac to co robie.

    Sama informatyka nikomu sie nie przyda - chyba, zeby uczyc w szkole dzieci
    worda lub excela.
    Trzeba miec jeszcze gdzie ja stosowac.

    matie

  • 4. Data: 2002-04-08 15:09:36
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Faktem jest, ze uczelnie WOGOLE nie ksztalca informatykow.
    tak samo, jak nie ksztalca adwokatow, sedziow, handlowcow, magazynierow,
    logistykow, prezesow i dyrektorow zarzadzajacych.

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-04-08 16:05:55
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
    > tak samo, jak nie ksztalca adwokatow, sedziow, handlowcow, magazynierow,
    > logistykow, prezesow i dyrektorow zarzadzajacych.

    i idąc dalej tym rozumowaniem można dojść do wniosku, że nie ma pewnie sensu
    kończyć żadnej uczelni, po co komu jakiś tytuł mgr, czy inż przed nazwiskiem
    bo i tak nic mnie tam nie nauczyli, nie ma sensu zdawać żadnych certyfikatów
    zawodowych typu MS czy Cisco bo to przecież tylko papier "a ja i tak umiem
    więcej niż tacy z certyfikatami"...
    ... i można ciągnąć dalej - po co mam się uczyć w liceum o jakichś amebach,
    czy kontynentach, przecież i tak tego nie potrzebuje, po co mi matura....

    --
    pozdrówka, Slavo

    p.s. ale mnie zebrało na wywody, ale wszyscy malkontenci niech się może
    troszkę zastanowią nad tym.... ;-))

  • 6. Data: 2002-04-08 16:13:41
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości

    > p.s. ale mnie zebrało na wywody, ale wszyscy malkontenci niech się
    może
    > troszkę zastanowią nad tym.... ;-))

    Jedno jest pewne.
    Brak papieru z tyt. mgr. dyskwalifikuje wielu zdolnych i wykształconych
    zawodowo ludzi, nierzadko super fachowców. Są wręcz dyskryminowani
    na rynku pracy. Żądania pracodawców w większości wypadków są
    absurdalne i praca u takiego kogoś rzadko daje możliwość rozwoju.

    Zatem warto mieć papier chociażby po to, żeby nie ograniczać się
    z góry.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 7. Data: 2002-04-08 18:19:04
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Sama informatyka nikomu sie nie przyda - chyba, zeby uczyc w szkole dzieci
    > worda lub excela.
    > Trzeba miec jeszcze gdzie ja stosowac.

    Buuuchhaaa, ze co nauka worda i excela to wg. Ciebie informatyka.
    Acha rozumiem no comment.
    Ale faktycznie slaba uczelnie konczyles ...

    Pozdr.
    Beny

  • 8. Data: 2002-04-08 18:26:38
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> wrote in message
    > Jedno jest pewne.
    > Brak papieru z tyt. mgr. dyskwalifikuje wielu zdolnych i wykszta?conych
    > zawodowo ludzi, nierzadko super fachowców. S? wr?cz dyskryminowani
    > na rynku pracy. ??dania pracodawców w wi?kszo?ci wypadków s?
    > absurdalne i praca u takiego kogo? rzadko daje mo?liwo?ae rozwoju.
    >
    > Zatem warto mieae papier chocia?by po to, ?eby nie ograniczaae si?
    > z góry.

    - przesadzasz, znam kilka osob bez papieru i dobrze im sie wiedzie.
    - w wielu miejscach na swiecie nikt nie patrzy na twoj papier tylko na to co
    zrobiles.
    - w wielu miejscach na siwecie nie bedzie dla nas czasu na nostryfikacje
    syplomow.

    Papier jest wazny, ale dla mnie wazniejsze sa podstawy ktore daje dobra
    uczelnia - nie wiedze o hierarchi klas w language #++ w OS QNXolinuxoMS
    tylko umiejetnosc rozwiazania problemu metodami obiektowymi lub tradycyjymi
    i ocena zalet i wad jednej i drugiej itd.

    Natomiast nei dziwi mnie wielokrotnie na tej grupie podejmowana dyskusja i
    co dalej panie informatyku? Taki po studiach i taki z doswiadczeniem. Czasy
    kiedy mozna bylo objac swoja wiedza cala informatyke niestety (albo stety!)
    minely.

    Sam wielokrotnie sobie to pytanie stawialem i wciaz mam rozne na nie
    odpowiedzi :)

    Pozdr.
    Beny

  • 9. Data: 2002-04-08 18:42:31
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Faktem jest, ze uczelnie WOGOLE nie ksztalca informatykow.
    > One tylko nadaja im Tytul informatyka.

    Bo od tego sa, na mojej uczelni dziekan dobrze powiedzial na rozpoczeciu
    nauki, ze oni nam dadza narzedzia w postaci szerokiej wiedzy
    teoretycznej,umiejetnosci myslenia i szybkiego uczenia, a my je wykorzystamy
    tak jak bedziemy chcieli. Podkreslil ze ucza nas wszystkiego, a wszystkiego
    nie mozna nauczyc sie dobrze, bo zeby byc dobrym trzeba zawezic obszar
    dzialania, dalej kontynujac mowil ze wyboru specjalizacji dokonamy w
    pierwszych latach naszej kariery i w pierwszych miejscach pracy ktore nas
    ukierunkuja.

    Moim zdaniem facet mial racje, pierwsza praca bardzo czesto decyduje o
    specjalizacji.

    Pozdr

  • 10. Data: 2002-04-08 19:21:39
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 8 Apr 2002 18:13:41 +0200, "Chester EM"
    <c...@w...kki.net.pl> wrote:

    [ciach...]
> [...]
    >na rynku pracy. Żądania pracodawców w większości wypadków są
    >absurdalne i praca u takiego kogoś rzadko daje możliwość rozwoju.
    Hmm a jesli oni sa faktycznie tacy zdolni wyksztalceniu i umieja
    ciezko pracowac to dlaczego nie mieliby skonczyc studiow zaocznie czy
    wieczorowo?
    Skoro malo zdolni potrafia skonczyc studia to dlaczego ci obdarzeni
    talentem nie sa w stanie? Niech udowodnia sobie i innym jacy sa
    dobrzy.
    Cala ta sytuacja jest jak z prawem jazdy dla mlodego czlowieka. Ojciec
    mu dawal samochod wiec umiejetnosci prowadzenia juz ma - dajmu mu wiec
    prawo jazdy niech jezdzi. Jednak nieznajomosc przepisow ktora nabywamy
    na teorii powoduje ze ma duza szansa na wypadek.

    Pzdr
    limfo