PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 11. Data: 2005-08-19 08:56:55
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 10:53:27 +0200, Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

    > C++.
    > Nie znam C++, ale mam wrażenie, że jest dosyć zbliżony do php???

    To jest niestety tylko wrażenie :(, chociaż devloperzy usilnie
    nad tym pracują aby PHP było zbliżone do C++.

    ps: jak by ktoś nie zrozumiał to pije do obiektów :)

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    email: s...@g...pl

  • 12. Data: 2005-08-19 08:58:29
    Od: "Robert" <c...@p...onet.pl>

    > Może wybrałeś złe kanały dotarcia do kandydatów?

    Usenet (pl.praca.oferowana)

  • 13. Data: 2005-08-19 09:07:46
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Robert" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród
    absolwentów.

    > Dałem ostatnio ogłoszenie, o poszukiwaniu programisty Delphi do bardzo
    prostej
    > pracy na kilka tygodni.

    Delphi 7 , COM ,ADO, MSSQL 2000 - to jest to ogłoszenie?
    No to ja tam nigdzie nie widzę że to ma być prosta praca, za to duże
    wymagania + 'chętnie widzani studenci' sugeruje szukanie jelenia ;)
    Po porstu źle sformuowałeś ogłoszenie i tyle.

    Praca mogła być wykonywana zdalnie, więc nie ma
    > problemów z przeprowadzką czy czymś takim. Warunki finansowe i wymagania
    > dokładnie miałem podać po negocjacjach i zobaczeniu kandydata. I co...??

    koszty podróży oczywiście zwracasz?

    btw. ogłoszenie nadal aktualne?

  • 14. Data: 2005-08-19 09:08:19
    Od: lynx <s...@g...com>

    Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:

    > Jest różnie. Wśród absolwentów panuje przekonanie, że po ukończeniu studiów
    > należy im się świetna robota i za duże pieniądze.

    No jasne niech po 5 latach studiów pracuję za 800 zł w Galerii mokotów
    jako sprzedawca hot-dogów.Przecież te 5 lat studiów to takie długie
    wakacje, nic się przecież nie robi, każdy chla, na egzaminach piateczki
    same wpadaja ot tak za uśmiech po prostu ;p - chyba człowiek po ty;lu
    latach nauki ma wyższe wymagania niż ktoś z licencjatem czy po szkole
    średniej ?

    I pewnie dlatego zrobili coś takiego że w pierwszej pracy (absolwent)
    otrzymuje 80% wynagrodzenia - "bardzo dobre rozwiązanie" :> niech wogóle
    się cieszy że ktoś chce mu dac prace hehe

    Jeżeli absolwent wyższej uczelni pracuję na stanowisku na którym bez
    przeszkód może pracować abiturient liceum to ja przepraszam ale coś tu
    jest nie tak. Duże pieniądze to sprawa względna i zależy od osoby,
    miasta etc.

    > Później życie weryfikuje
    > oczekiwania i, jak napisał ktoś w tej dyskusji, zaczyna się płacz, że nie ma
    > pracy.

    i fruuu na całego za granice, walić prace w Polsce za psią kase, tak trzymać

    > Przypuszczam, że na "bezrobocie" w poważnym stopniu wpływa właśnie ten
    > dysonans pomiędzy oczekiwaniami kandydatów a ich faktycznymi kompetencjami.

    nie zapomnij również o "wspaniałych pracodawcach" którzy również
    przykładają do tego rączkę

    --
    lynx

  • 15. Data: 2005-08-19 09:08:40
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

    > C++.
    > Nie znam C++, ale mam wrażenie, że jest dosyć zbliżony do php???

    oj, widać że nie znasz ;)

  • 16. Data: 2005-08-19 09:37:12
    Od: "Robert" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po porstu źle sformuowałeś ogłoszenie i tyle.
    >
    > Praca mogła być wykonywana zdalnie, więc nie ma

    To jest to ogłoszenie, a co do wymagań, to ktoś, kto wie cokolwiek o
    programowaniu pod Win32 bez problemów robi to wszystko.
    Co do studentów, to nie mam awersji do zatrudniania ich (wszak i koszty ZUS
    niższe), a sam wiem jak to jest ze znalezieniem dobrej pracy będąc studentem.

    Ogłoszenie już nieaktualne, w końcu przestałem marnować czas i w ciągu kilku dni
    napisałem całość sam(a w zasadzie już kończę i za 2-3 dni będzie po sprawie), a
    było kilka stówek (i to nie 2) do wyjęcia.

    Ja się nie rozwodzę tu nad tym jak kto komu i za co w Polsce płaci, ale nad
    konkretnym przypadkiem.

    Nawet z dyskusji w tym wątku widać, że ludzie chcieliby dostawać 10 tys. zł za
    to że znają PHP i MySQL, a jak coś więcej to już nie bardzo.
    Ja sam doskonale znam Programowanie w Windows (Delphi, VC++, .Net) i unixie
    (Shell, C) , nieźle Javę, doskonale bazy Oracle (certyfikat OCP), MSSQL (MCDBA),
    PostgreSQLi itp. Pogramowanie webowe PHP, ASP.
    To tyle z zakresu programowania. Nie uważam, że wymagam dużo, ale projekt jest
    krótki i to jest raczej strategia "buy competence" niż "build competence".

    Dziwi mnie wszak brak odzewu, gdyż ze swoich lat studenckich pamiętam, że od 2
    roku zawsze coś dla kogoś robiłem (studia dzienne na politechnice + drugi
    fakultet zaoczne na AE) i jakoś mi się chciało.
    No cóż rynek jest taki, jaki jest.

    Pozdr,

  • 17. Data: 2005-08-19 09:44:23
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "mbn" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > oj, widać że nie znasz ;)

    No i wszystko jasne :)

    pozdrawiam
    m.

  • 18. Data: 2005-08-19 09:45:16
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Robert" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Usenet (pl.praca.oferowana)
    Teoretycznie powinno zadziałać.

    BTW: czy my się przypadkiem nie znamy? :)

    pozdr.
    m.

  • 19. Data: 2005-08-19 09:51:56
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wakacje, nic się przecież nie robi, każdy chla, na egzaminach piateczki
    > same wpadaja ot tak za uśmiech po prostu ;p
    Proponuję wznieść poziom dyskusji nieco powyżej oklepanych stereotypów.

    > chyba człowiek po ty;lu
    > latach nauki ma wyższe wymagania niż ktoś z licencjatem czy po szkole
    > średniej ?
    Owszem, ma wyższe. Dokładnie to napisałem - ma wyższe, a po wielokroć - za
    wysokie. Min. w tym tkwi problem "bezrobocia".

    > I pewnie dlatego zrobili coś takiego że w pierwszej pracy (absolwent)
    > otrzymuje 80% wynagrodzenia - "bardzo dobre rozwiązanie" :> niech wogóle
    > się cieszy że ktoś chce mu dac prace hehe
    Niech _realnie_ oceni swoje szanse i stara się tam, gdzie może uzyskać pracę
    odpowiednią do jego kompetencji. Jeśli uda mu się znaleźć świetną pracę to
    chwała mu za to i gorące gratulacje.

> [...]

    trzymać

    > nie zapomnij również o "wspaniałych pracodawcach" którzy również
    Nie zapominam. Natomiast w porównaniu do ilości "wspaniałych kandydatów"
    ilość "wspaniałych pracodawców" wydaje mi się być marginalnie mała.

    pozdr.
    m.

  • 20. Data: 2005-08-19 09:54:39
    Od: lynx <s...@g...com>

    Użytkownik Maciek Sobczyk napisał:

    > Proponuję wznieść poziom dyskusji nieco powyżej oklepanych stereotypów.

    no właśnie

    > Owszem, ma wyższe. Dokładnie to napisałem - ma wyższe, a po wielokroć - za
    > wysokie. Min. w tym tkwi problem "bezrobocia".

    pracodawcy nie mają wysokich wymagań, wcale - jak się nieraz czyta
    ogłoszenia to mnie na śmiech bierze - bo uważają że jedna osoba załatwi
    kilka etatów w firmie

    > Nie zapominam. Natomiast w porównaniu do ilości "wspaniałych kandydatów"
    > ilość "wspaniałych pracodawców" wydaje mi się być marginalnie mała.

    zauważ że w jednym zakładzie pracy może pracować od kilku osób do
    kilkuset więc pracodawców musi być mniej :)

    Obie strony są takie jakie są - raz kradną Ci a raz Ci - problem w tym
    że każde przegięcie jest niedobre

    --
    lynx