PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 21. Data: 2005-08-19 09:55:14
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Robert" <c...@p...onet.pl> wrote in message
    news:67da.0000076a.4305a847@newsgate.onet.pl...

    > To jest to ogłoszenie, a co do wymagań, to ktoś, kto wie cokolwiek o
    > programowaniu pod Win32 bez problemów robi to wszystko.

    no to było napisać, ze szukasz kogoś kto wie cokolwiek

    > Co do studentów, to nie mam awersji do zatrudniania ich (wszak i koszty
    ZUS
    > niższe), a sam wiem jak to jest ze znalezieniem dobrej pracy będąc
    studentem.

    > Ogłoszenie już nieaktualne, w końcu przestałem marnować czas i w ciągu
    kilku dni
    > napisałem całość sam(a w zasadzie już kończę i za 2-3 dni będzie po
    sprawie), a
    > było kilka stówek (i to nie 2) do wyjęcia.

    kilka to znaczy < 10, za miesiac pracy - potwierdziłeś moją opinię o
    szukaniu jelenia, sorry Winnetou

    > Ja się nie rozwodzę tu nad tym jak kto komu i za co w Polsce płaci, ale
    nad
    > konkretnym przypadkiem.
    >
    > Nawet z dyskusji w tym wątku widać, że ludzie chcieliby dostawać 10 tys.
    zł za
    > to że znają PHP i MySQL, a jak coś więcej to już nie bardzo.
    > Ja sam doskonale znam Programowanie w Windows (Delphi, VC++, .Net) i
    unixie
    > (Shell, C) , nieźle Javę, doskonale bazy Oracle (certyfikat OCP), MSSQL
    (MCDBA),
    > PostgreSQLi itp. Pogramowanie webowe PHP, ASP.

    no ale ogłoszenie napisałeś takie jakbyś szukał specjalisty w konkretnej
    dziedzinie, a nie osoby która zna wszystko po łebkach

    > To tyle z zakresu programowania. Nie uważam, że wymagam dużo, ale projekt
    jest
    > krótki i to jest raczej strategia "buy competence" niż "build competence".

    raczej buy incompetence

    > Dziwi mnie wszak brak odzewu, gdyż ze swoich lat studenckich pamiętam, że
    od 2
    > roku zawsze coś dla kogoś robiłem (studia dzienne na politechnice + drugi
    > fakultet zaoczne na AE) i jakoś mi się chciało.
    > No cóż rynek jest taki, jaki jest.

    ludzie po prostu wzieli do siebie wielokrotnie publikowane na tej grupie
    apele o niegodzenie się na zaniżone stawki ;)

  • 22. Data: 2005-08-19 10:23:47
    Od: Pawel Sklarow <x...@x...pl>

    mbn wrote:
    > (...)
    > kilka to znaczy < 10, za miesiac pracy - potwierdziłeś moją opinię o
    > szukaniu jelenia, sorry Winnetou
    ROTFL

    > (...)
    > ludzie po prostu wzieli do siebie wielokrotnie publikowane na tej grupie
    > apele o niegodzenie się na zaniżone stawki ;)

    ROTFL^2

    --
    Pawel

  • 23. Data: 2005-08-19 10:29:06
    Od: "Robert" <c...@p...onet.pl>

> [...]

    > ludzie po prostu wzieli do siebie wielokrotnie publikowane na tej grupie
    > apele o niegodzenie się na zaniżone stawki ;)

    No coż, jeśli te "< 10" stówek to mało dla ciebie jak na tydzień pracy, to pełen
    szacuneczek, ale zauważ, że większość ludzi nie ma aż takich kompetencji, żeby
    tyle żądać. Jeśli ktoś zarabia > 4000 zł m-c na rękę, to w Polsce to raczej do
    najgorzej opłacanych nie należy, a jak zapewne wiesz to już mu niewiele brakuje
    do poziomu dyrektorskiego w niejednej firmie.

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 24. Data: 2005-08-19 10:51:05
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > no właśnie
    sugerujesz, że moje odczucia na temat kosmicznych oczekiwań absolwentów to
    stereotyp? Sam niedawno byłem absolwentem i widziałem moich kolegów, jak z
    zaparciem odpowiadają na oferty pracy, na które nijak się nie nadawali. Ale
    ok, to za mało, żeby wyciągać ogólne wnioski. Podstawę do takich wniosków
    dało mi dopiero kilka lat pracy w HR, a konkretnie: 1. współpraca z
    uczelniami, samorządami studenckimi etc. 2. rekrutacje wśród absolwentów. Od
    kilku lat, mniej więcej w okolicach lipca a później września, czyli po
    obronach, gdy nowa fala absolwentów wylewa się na rynek, słyszę wydumki na
    temat "co mi się należy od pracy". Należy się dużo, mało się umie, sie
    nauczy albo i nie a pięć lat (albo siedem, albo osiem, albo tylko trzy bo
    profesor wziął i się pedał uwziął; też tak bywa) to nie w kij dmuchał. My
    absolwenty są solą tej ziemi, dawać mi tu fotel prezesa!

    > pracodawcy nie mają wysokich wymagań, wcale - jak się nieraz czyta
    > ogłoszenia to mnie na śmiech bierze - bo uważają że jedna osoba załatwi
    > kilka etatów w firmie
    Ogłoszenia są różne, czasem lepsze, czasem gorsze. Zdarzają się i debilne,
    nie przeczę. Sęk w tym, by mieć kilka umiejętności, a nie tylko to co się
    naumiało na studiach a także wiedzieć czego się szuka.

    > zauważ że w jednym zakładzie pracy może pracować od kilku osób do
    > kilkuset więc pracodawców musi być mniej :)

    Zauważ, że negatywne opinie panujące na rynku dotyczą głównie "wspaniałych
    pracodawców", a nie "wspaniałych kandydatów".

    pozdr.
    m.

  • 25. Data: 2005-08-19 12:54:25
    Od: "SOFTBOX" <p...@s...pl>

    > Dałem ostatnio ogłoszenie, o poszukiwaniu programisty Delphi do bardzo
    > prostej
    > pracy na kilka tygodni. Praca mogła być wykonywana zdalnie, więc nie ma

    Witam

    Rozumiem rozterki. Progamisty Delphi poszukuję od kilku miesięcy.
    Niestety, Ci którzy się zgłaszają nie mają pojęcia o programowaniu.
    Z reguły po prostu trochę znają Delphi.
    Po krótkim teście praktycznym zabawa się kończy.

    pozrawiam
    Jakub

  • 26. Data: 2005-08-19 13:30:24
    Od: "Darek" <p...@p...pl>

    I bardzo dobrze. To znak ze w Polsce zaczyna sie poprawiac. Skoncza sie
    czasy kiedy wielki pan "pracodafca" szuka osoby z wyzszym wyksztalceniem i
    znajomoscia angielskiego za 800 misiecznie, mimo ze prowadzi budke z
    hamburgerami, a sam skoczyl zawodowke.

  • 27. Data: 2005-08-19 13:43:22
    Od: "SOFTBOX" <p...@s...pl>

> [...]
    > czasy kiedy wielki pan "pracodafca" szuka osoby z wyzszym wyksztalceniem i
    > znajomoscia angielskiego za 800 misiecznie, mimo ze prowadzi budke z

    A czy ja napisałem, że szukam pracownika za 800 miesięcznie ?
    Pomijając moje wykształcenie odbiegające od opisanego, to dlaczego
    pracodawca
    ma mieć wyższe wykształcenie od pracownika ?

    pozdrawiam
    Jakub

  • 28. Data: 2005-08-19 13:47:20
    Od: Technokrata <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2005 14:54:25 +0200, SOFTBOX wrote:

> [...]
    > Z reguły po prostu trochę znają Delphi.
    > Po krótkim teście praktycznym zabawa się kończy.

    Ja szukam do PHP + MySQL praktycznie od kilku miesięcy. Jedna poważna
    kandydatura pracuje już u konkurencji. Szukam też do grafiki i webdesignu,
    też była jedna poważna kandydydatura i też się wykruszyła.

    Moim wymaganiem jest to, że nie chcę kompletnie byle kogo, za to chętnie
    zapłacę więcej komuś dobremu, szybkiemu i skutecznemu. Do PHP miałem
    wymaganie: znajomość programowania obiektowego, do grafiki: ładne projekty.

    Moje ogłoszenie było na grupach, na aaaby, gratce, traderze, w GW
    papierowej i w lokalnej prasie, na mojej www...

    Postanowiłem przetrwać do po-wakacjach i ruszyć ponownie z ofensywą od
    września :)

    --
    Technokrata
    "Niewielu ludzi, którzy cierpią na kaszel, idzie do lekarza.

  • 29. Data: 2005-08-19 13:49:32
    Od: "SOFTBOX" <p...@s...pl>

> [...]
    > czasy kiedy wielki pan "pracodafca" szuka osoby z wyzszym wyksztalceniem i
    > znajomoscia angielskiego za 800 misiecznie, mimo ze prowadzi budke z

    I tak jeszcze gwoli uzupełnienia.
    Czy kandydaci próbujący podjąć pracę nie mając ku temu kwalifikacji to znak
    lepszych czasów ?

    pozdrawiam
    Jakub

  • 30. Data: 2005-08-19 13:54:02
    Od: MJK <k...@v...pl>

    SOFTBOX napisał(a):
> [...]
    > Z reguły po prostu trochę znają Delphi.
    > Po krótkim teście praktycznym zabawa się kończy.

    A tak z ciekawości to jakie masz te testy praktyczne.
    Może faktycznie powalają.

    Mariusz