PracaGrupypl.praca.dyskusje › dotacja na zalozenie frimy dla bezrobotnego

  • 1. Data: 2005-08-18 21:02:29
    Temat: dotacja na zalozenie frimy dla bezrobotnego
    Od: "onlyNET" <s...@w...pl>

    Hej

    Jak to jest z dotacjiami na zalzoenie wlasnej dzialnosci gospodarczej
    slyszalem cos o tym, ze mozna dostac 12 tys z urzedy pracy, oczywiscie jak
    sie przedstawi dobry biznes plan.
    Ktos cos wie o tym blizej tzn jakie sa szanse ( Miasto Krakow), ile sie
    czeka na decyzje ?

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-08-19 05:05:51
    Temat: Re: dotacja na zalozenie frimy dla bezrobotnego
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 18 Aug 2005 23:02:29 +0200, onlyNET napisał(a):

    > Ktos cos wie o tym blizej tzn jakie sa szanse ( Miasto Krakow), ile sie
    > czeka na decyzje ?

    Zadzwoń do PUP i się dowiedz, czy jeszcze w ogóle mają kasę na ten cel...

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2005-08-21 12:05:24
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:b4l6vptzostv.g0v3fz014jxr.dlg@40tude.net...
    > Hi!!!

    > Zadzwoń do PUP i się dowiedz, czy jeszcze w ogóle mają kasę na ten cel...
    >
    > 3m się.

    Obecnie kwota wynosi 11600 zl. Podlega ZWROTOWI jezeli nie zostanie użyta
    (udokumentowanie) zgodnie z rodzajem działalności/inwestycjami w zakładaną
    firmę.Firma musi funkcjonować minimur rok obrotowy.

  • 4. Data: 2005-08-22 05:59:32
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Chris [Sun, 21 Aug 2005 14:05:24 +0200]:

    > Obecnie kwota wynosi 11600 zl. Podlega ZWROTOWI jezeli
    > nie zostanie użyta (udokumentowanie) zgodnie z rodzajem
    > działalności/inwestycjami w zakładaną firmę. Firma musi
    > funkcjonować minimur rok obrotowy.

    A wlasnie, tak mnie zaciekawilo: tam jest defaultowo ze musisz
    zakladac 1-osobowa DG, czy np. mozesz sobie z ta forsa wskoczyc
    w SC albo i z o.o.? Oczywiscie nowo zakladane.

    Znaczy sie interesuje mnie czy to jest jakas realna pomoc,
    czy nabijanie ZUSowi klientow ;)

    Kira

  • 5. Data: 2005-09-01 20:04:17
    Od: t...@p...onet.pl

    > Obecnie kwota wynosi  11600 zl. Podlega ZWROTOWI  jezeli nie zostanie użyta
    > (udokumentowanie) zgodnie z  rodzajem działalności/inwestycjami w zakładaną
    Jak chce założyc firme np remontyjącą mieszkania to samochód osobowy można
    pod to podpiąć ?

    > firmę.Firma musi funkcjonować minimur rok obrotowy.

    Funkcjonować to znaczy tylko placić zus czy też musze co
    miesiąć rozliczyć się z wykonywanych usług ?

  • 6. Data: 2005-09-01 21:16:06
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: t...@p...onet.pl [1 Sep 2005 22:04:17 +0200]:

    > Jak chce założyc firme np remontyjącą mieszkania to samochód
    > osobowy można pod to podpiąć ?

    Mozna, pod warunkiem ze uzasadnisz, iz taki zakup jest Ci
    niezbedny do prowadzenia dzialalnosci. Tu akurat dosc latwo
    bedzie, bo potrzebujesz przeciez jezdzic i sprawdzac co
    robia Twoi pracownicy ;) ewentualnie sam dotrzec na miejsce
    pracy. Choc pewnie jakis nie-osobowy bylby sensowniejszy...

    > Funkcjonować to znaczy tylko placić zus czy też musze co
    > miesiąć rozliczyć się z wykonywanych usług ?

    Rozliczyc sie co miesiac z wykonywanych uslug to i tak musisz.
    Ze skarbowka :>

    Kira

  • 7. Data: 2005-09-01 22:42:04
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > A wlasnie, tak mnie zaciekawilo: tam jest defaultowo ze musisz
    > zakladac 1-osobowa DG, czy np. mozesz sobie z ta forsa wskoczyc
    > w SC albo i z o.o.? Oczywiscie nowo zakladane.
    wyjatkowo trafna uwaga :-]
    dlatego jakis czas temu przespacerowalem sie do UP z odpowiednim
    zapytaniem. niestety pracownica urzedu poinformowala mnie, ze nie ma takiej
    mozliwosci. wydalo mi sie to dure, bo niby dlaczego nie mozna
    wejsc do SC czy z o.o. jako jej kolejny udzialowiec, w koncu bezrobocie
    ma (tfu:P, powinno) malec z pomoca UP?

    uderzylem w druga strone, czy dla osoby zakladajacej DG zyrantem moga byc
    osoby juz prowadzace taka dzialalnosc (nie majace zaleglosci w ZUS, US)
    wykazujace sie obrotami i dochodem na koniec roku, majacych odpowiednie
    zabezpieczenia.
    okazalo sie, ze tez nie. na pytanie dlaczego - bo pani kierownik sobie nie
    zyczy, gdyz firma moze zniknac z rynku. tak jakby zyrant (pracownik na
    etacie) nie mogl stracic w tym czasie pracy.
    takie rozumowanie kierowniczki UP wyrwalo mnie juz z butow:-D

    > Znaczy sie interesuje mnie czy to jest jakas realna pomoc,
    > czy nabijanie ZUSowi klientow ;)
    moim zdaniem opcja nr 2 i zadna inna :-)

  • 8. Data: 2005-09-02 05:53:35
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: mhl999 [Thu, 1 Sep 2005 22:42:04 +0000 (UTC)]:

    > wyjatkowo trafna uwaga :-]

    Ano, czasami mi sie zdarzy ;)

> [...]
    > mozna wejsc do SC czy z o.o. jako jej kolejny udzialowiec, w koncu
    > bezrobocie ma (tfu:P, powinno) malec z pomoca UP?

    Nom. Cos takiego wlasnie podejrzewalam. Chociaz SC nie rozumiem,
    tam sie ZUSy i tak przeciez placi, dziala to jako de facto dwie
    DG polaczone umowa cywilna -- wiec czemu ich tez sie czepili...?
    Z o.o. to faktycznie troche insza zabawa jest, no i ZUS z glowy :>
    tak ze tutaj bylam prawie pewna ze sie nie da ;)

> [...]
    > moga byc osoby juz prowadzace taka dzialalnosc (nie majace zaleglosci
    > w ZUS, US) wykazujace sie obrotami i dochodem na koniec roku,

    A to juz jakis idiotyzm jest. Sp. z o.o. przeciez posiada cos
    takiego jak kapital spolki, z ktorego znacznie latwiej byloby
    w razie czego sciagnac pieniadze, niz z zyranta-czlowieka na
    etacie ktory z tego etatu wylecial...

    > na pytanie dlaczego - bo pani kierownik sobie nie zyczy

    A chwila moment. Co ma do tego zyczenie pani kierownik? Do tych
    dotacji sa przeciez konkretne rozporzadzenia, istotne jest czy
    one to przewiduja a nie czy sie pani kierownik podoba? Swoja
    droga, zaraz sie sprobuje do tych rozporzadzen dokopac i sobie
    poczytam co tam w zasadzie jest ;)

    > takie rozumowanie kierowniczki UP wyrwalo mnie juz z butow:-D

    Powiem Ci lepszy dowcip: dokladnie takie samo rozumowanie mozesz
    z latwoscia znalezc w dowolnym banku, z ktorego chcialbys sobie
    wziac pozyczke :] Niestety ale mi sie ciagle wydaje, ze mimo ciut
    sporych zmian, siedzimy dalej w PRLu...

    > moim zdaniem opcja nr 2 i zadna inna :-)

    Nom, na to by wychodzilo. Czemu mnie to nie dziwi? ;)

    Kira

  • 9. Data: 2005-09-03 14:40:23
    Od: t...@p...onet.pl

    co

    > Rozliczyc sie co miesiac z wykonywanych uslug to i tak musisz.
    > Ze skarbowka :>

    Powiedzmy że mialem tylko 1 zlecenie i zarobiłem na tym 5000 zł
    rozliczylem się ze skarbowka z tej kasy teraz nie mam już zlecen
    a zus przez rok płace z tego co zarobilem :)
    czy bedą się czegoś czepiać ?