PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Fri, 19 Aug 2005 11:51:56 +0200

    Użytkownik "lynx" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:de47jd$19e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No jasne niech po 5 latach studiów pracuję za 800 zł w Galerii mokotów
    > jako sprzedawca hot-dogów.
    > Przecież te 5 lat studiów to takie długie
    > wakacje, nic się przecież nie robi, każdy chla, na egzaminach piateczki
    > same wpadaja ot tak za uśmiech po prostu ;p
    Proponuję wznieść poziom dyskusji nieco powyżej oklepanych stereotypów.

    > chyba człowiek po ty;lu
    > latach nauki ma wyższe wymagania niż ktoś z licencjatem czy po szkole
    > średniej ?
    Owszem, ma wyższe. Dokładnie to napisałem - ma wyższe, a po wielokroć - za
    wysokie. Min. w tym tkwi problem "bezrobocia".

    > I pewnie dlatego zrobili coś takiego że w pierwszej pracy (absolwent)
    > otrzymuje 80% wynagrodzenia - "bardzo dobre rozwiązanie" :> niech wogóle
    > się cieszy że ktoś chce mu dac prace hehe
    Niech _realnie_ oceni swoje szanse i stara się tam, gdzie może uzyskać pracę
    odpowiednią do jego kompetencji. Jeśli uda mu się znaleźć świetną pracę to
    chwała mu za to i gorące gratulacje.

    > Jeżeli absolwent wyższej uczelni pracuję na stanowisku na którym bez
    > przeszkód może pracować abiturient liceum to ja przepraszam ale coś tu
    > jest nie tak. Duże pieniądze to sprawa względna i zależy od osoby,
    > miasta etc.

    > i fruuu na całego za granice, walić prace w Polsce za psią kase, tak
    trzymać

    > nie zapomnij również o "wspaniałych pracodawcach" którzy również
    > przykładają do tego rączkę
    Nie zapominam. Natomiast w porównaniu do ilości "wspaniałych kandydatów"
    ilość "wspaniałych pracodawców" wydaje mi się być marginalnie mała.

    pozdr.
    m.