PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 131. Data: 2005-08-24 07:26:46
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Wed, 24 Aug 2005 06:58:51 +0000 (UTC)]:

    > Problem w tym, że np. Kira (i niestety nie tylko ona) np. do
    > wprowadzania danych mnie nie weźmie - woli studenta.
    >
    > Ja rozumiem, że flirt w pracy polepsza atmosferę :)), ale ja
    > mam poczucie humoru i ze mną też można niezobowiązująco
    > poflirtować :)).

    No, mozliwe ze masz poczucie humoru, ale brakuje Ci nadal wyczucia
    -- konkretnie wyczucia co jest a co nie jest odpowiednie dla Ciebie.
    Doczytasz Ty w koncu czy bedziesz dalej mi zarzucal jakies bzdury
    nie majace kompletnie zwiazku z tym, co napisalam? ;)

    > Za co mam kochać pracodawców?
    > Za antyspołeczną postawę?
    > Za dyskryminowanie z powodu wieku i wykształcenia?

    Alez nikt Ci nie kaze kochac pracodawcow. Tylko dosc specyficznie
    wygladasz, jak z jednej strony mieszasz nas z blotem, a z drugiej
    probujesz sie u nas zatrudniac ;) Generalnie, to bylby dla mnie
    calkiem konkretny powod zeby Cie _nie_ zatrudniac, nawet gdybym
    akurat potrzebowala kogos takiego jak Ty. Rowumiesz, czemu?

    Kira

  • 132. Data: 2005-08-24 07:27:59
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Maciej Koziński <m...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Poważnie? Tylko 3-4 razy? ;P
    > I myślisz, że pracodawcy w tym Twoim wymarzonym "socjalsystemie" będą
    > podnosić płace do tego poziomu? A co z ich kosztami i opłacalnością
    > działalności gospodarczej?

    Tak strzeliłem te 3-4 razy, bo nie znam ani wielkości zasiłków w starych
    krajach UE, ani wysokości pesji.
    Dla mnie również pensja większa 2x niż zasiłek jest przekonująca - oczywiście
    tamte pensje, a nie polskie, które od lat dążą do zera, jakby powiedział
    matematyk.

    > Dzisiaj głośne problemy Francji i Niemiec, które tak stawiasz za wzó
    > do naśladowania, to ucieczka firm i miejsc pracy poza Unię Europejską i
    > do Azji. Od nas też powoli firmy uciekają za wschodnią granicę albo na
    > Słowację (podatek liniowy). Taka jest reakcja na niekończące się
    > zasiłki, wysokie podatki i oczekiwania, że płaca będzie 3-4 razy większa
    > od zasiłku.

    Tak ucieczka to tak wielka bzdura, że gdyby uciekający wiedzieli jak wielka,
    to by się załamali. Jak uciekną dostatecznie daleko i spotkają się na środku
    Syberii z Chińczykami czy Japończykami to co? Będzie III wojna, czy będą
    uciekać na Księżyc??
    Ty też uważasz, że gospodarka USA najlepsza na świecie?
    Że życie w cieniu wskaźników i kursów to jest to co tygrysy lubią najbardziej?
    Że miliardy z podatków wyrzucane na zbrojenia i zaborcze wojny w
    imię "bezpieczeństwa narodowego" (a właściwie dla interesów właścicieli USA),
    zamiast na zasiłki dla słabszych ekonomicznie, to ta właścia jedynie słuszna
    droga?? Słabsi i chorzy do piachu - bo dlaczego silni, zdrowi i zaradniejsi
    mają się z nimi podzielić???
    Wykopaliska archeo jednoznacznie świadczą o tym, że człowiek pierwotny
    bardziej dbał o słabszych członków społeczności, niż "rozwinięte cywilizacje
    wolnego świata".
    Myślę, że ten wirtualny świat powiązań biznesowo-finansowych niebawem się
    rozleci, bo świat "Zachodu" zwariował juz dawno temu, ale oni jak każdy świr
    tego nie zauważyli.

    Marek

  • 133. Data: 2005-08-24 07:36:00
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > To sie na te rozmowy umawiaj. Ty. A nie czekaj az Cie laskawie
    > zaprosza. Po co czekasz, mozesz mi powiedziec?

    Coś takiego!!! Wszędzie mówią i piszą, że to pracodawca/kadrowiec zaprasza
    na rozmowę wstępną tych, których wybiera na podstawie CV/LM, a ty piszesz,
    że ja mam się na te rozmowy wstępne umawiać?? Dla mnie to bzdura, bo jak
    ktoś nie ma ochoty za mną rozmawiać, to co mam mu się wepchnąć na siłę?
    Przecież mnie wyrzuci i jeszcze może ochroniarzem poszczuje :)) !

    Marek

  • 134. Data: 2005-08-24 07:40:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

    [...]

    > Niestety moje papiery ciągle odpadają w pierwszym czytaniu - bez rozmowy
    > wstępnej. Nawet tam gdzie jest "do przyuczenia".

    Zainwestuj w jeden lub dwa MCP z W2K3 :)

    j.

  • 135. Data: 2005-08-24 07:40:31
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Marek wrote:

    > Czy ja napisałem, że nienawidzę pracodawców??? Ja pracodawców lubię, ale

    Z tonu Twoich wypowiedzi takie wyniosłem wrażenie.

    > Teoretycznie powinno to teraz procentować, kiedy układy w fimach zmieniły
    > się na korzyść dobrej wydajnej pracy, ale nic z tych rzeczy.
    >
    > Mając kłopot z przyjęciem się na stanowisko typu programista/administrator,
    > próbuję również startować na stanowiska typu obsługa - w końcu sprzęt
    > informatyczny, systemy i całkiem sporo aplikacji znam już od lat.

    Z moich obserwacji wynika, że:
    - specjalizacja administratora i programisty coraz bardziej traci na
    wartości; choć dobry administrator, to nie tylko znajomość tego czy
    innego systemu operacyjnego, protokołu czy oprogramowania, ale przede
    wszystkim doświadczenie i dobre praktyki,
    - firmy wolą korzystać z outsourcingu zamiast zatrudniać ludzi (koszty
    pracy - w tym obciążeń na cele socjalne - robią swoje); może powinieneś
    poszukać pracy w firmie zajmującej się outsourcowaniem usług
    administrowania systemami?
    -

    > Problem w tym, że np. Kira (i niestety nie tylko ona) np. do wprowadzania
    > danych mnie nie weźmie - woli studenta.

    Bo za studenta do 26 roku życia nie zapłaci składek ZUS - jeszcze jeden
    dowód na to, że socjal nie wychodzi Tobie na zdrowie.

    > A tak poważnie, to jeżeli przez x lat pomagałem ludziom przy obsłudze sprzętu,
    > to co za problem, żebym go teraz obsługiwał?
    > Jeżeli pracodawca uważa, że moje wykształcenie i kwalifikacje są za małe
    > do obsługi informatycznej jego sprzętu bo:
    > - Win98/NT(+Serwer) to nie to samo co Win2003Serwer,
    > - Win98/NT/2k to nie to samo co Linux,
    > - Clipper to nie to samo co PHP,
    > - sieć lokalna to nie to samo co rozległa ze sprzętem Cisco,
    > - itp. itd. - a nie widzą możliwości mojego dokształcenia się w okresie
    > próbnym, to ja nie widzę problemu, żeby pracować jako obsługa sprzętu.
> [...]

    Jak wyżej - Twoje kwalifikacje i doświadczenie w przypadku wprowadzania
    danych czy innej prostej roboty za nawet niewielkie pieniądze nie
    stanowią uzasadnienia do opłacania składek ZUS przez pracodawcę. Biznes
    to nie działalność charytatywna - liczą się koszty. Za swoją sytuację
    możesz winić jedynie ustawodawcę, który ustanowił takie prawo. Gdyby
    składki ZUS były jednakowe dla wszystkich (i niższe!), to liczyłoby się
    doświadczenie zawodowe, a nie ulga w składkach. W dzisiajszej sytaucji
    prawnej jest niemal pewne, że przegrasz konkurencję o niewymagające
    kwalifikacji stanowisko ze studentem, emerytem czy rencistą, za którego
    zatrudnienie pracodawca ma ulgi w składkach.

    > Niestety moje papiery ciągle odpadają w pierwszym czytaniu - bez rozmowy
    > wstępnej. Nawet tam gdzie jest "do przyuczenia".
    > Za co mam kochać pracodawców?
    > Za antyspołeczną postawę?

    Tak jak napisałem - biznes to nie działalność charytatywna czy
    społeczna. Część kosztów działalności gospodarczej wynika z takiego a
    nie innego prawa. Wśród pracodawców są s...ny, ale i normalni ludzie.
    Niestety, często też działają "na przeżycie", nie wiedząc, czy jutro nie
    padną wskutek jakiejś pułapki w przepisach lub zmiany w podatkach.
    Dlatego muszą zatrudniać tańszych pracowników. A Ty do najtańszych nie
    należysz, nawet gdybyś pracował za płacę minimalną - bo wisi nad Tobą
    wysoka składka na ubezpieczenie społeczne (socjal)

    > Za dyskryminowanie z powodu wieku i wykształcenia?

    Rozczaruję Cię - to nie pracodawcy Cię dyskryminują, ale ustawodawca,
    który w imię "sprawiedliwości społecznej" zróżnicował koszty
    zatrudnienia różnych grup społecznych. Bardzo Ci się dziwię, że jesteś
    klientem wyborczym lewicy. Bije Cię niestety Twój ukochany socjal. Twoje
    szanse zwiększyłoby zdecydowanie zmniejszenie (i wyrównanie) składek ZUS
    i uproszczenie przepisów o prowadzeniu działalności. Jak dla mnie
    powinieneś głosować na PO - mówię to całkiem serio.

    Pozdrawiam,
    M.
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 136. Data: 2005-08-24 07:59:59
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy przykład kwitnącej od dziesięcioleci pod rządami socjaldemokratów
    > Szwecji też jest wichrzycielski?
    >

    > Przykład Szwecji [...]

    > Chodzi po prostu żeby jak zwał tak zwał,
    > ale żeby najemni za swoje pensje i podatki mieli w miarę spokojne życie

    Szwecja: najemni za swoją pracę mają swoje pensje. Każde dziecko w Europie,
    Afryce, Azjii wie, więc tabuny ciągną do Szwecji pracować na czarno, Polacy
    nie stanowią tu wyjątku.

    Polska: gdzież się podziali tamci Rumuni? Tamci wspaniali żebrający, la la.

    > a pozostający bez pracy mieli po pierwsze zasiłek przez cały czas
    pozostawania bez pracy
    Szwecja: b. mocne świadczenia socjalne, pozwalające na pozostawanie bez
    pracy.
    Polska: kiepskie świadczenia socjalne, co i tak nie chroni Polski przed
    patologią w postaci osób stale żerujących na zasiłku, ewent. dorabiających
    na czarno.

    > a po drugie możliwość powrotu do pracy w ciągu góra pół roku.
    Szwecja: zakaz pracy w trakcie edukacji.
    Niemcy: zerowe szanse dla osób bez wykształcenia wyższego.

    A dodatkowo:
    Szwecja: państwo "opiekuńcze" niemalże na poziomie Wielkiego Brata.
    Reglamentowana, rejestrowana sprzedaż alkoholu. Przekroczenie pewnej granicy
    konsumpcji (w sensie: zakupu; nie: spożycia) skutkuje przekazaniem
    informacją o tymże pracodawcy, przymusową terapią antyalkoholową.

    Szwecja: największy w Europie odsetek schorzeń psychicznych.

    Szwecja: permisywizm, rozpasanie, odwrócenie ról społecznych przypisanych
    płciom.

    itd. itd. Raj na ziemii

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 137. Data: 2005-08-24 08:02:16
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    > staram się taktownie wesprzeć zauważone braki szefa.

    może dlatego nie chcą Cię zatrudnić?

  • 138. Data: 2005-08-24 08:05:11
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [Wed, 24 Aug 2005 07:36:00 +0000 (UTC)]:

    > Coś takiego!!! Wszędzie mówią i piszą, że to pracodawca/kadrowiec
    > zaprasza na rozmowę wstępną tych, których wybiera na podstawie CV/LM,

    "Jedzmy gowno -- miliony much nie moga sie mylic!"

    Aluzje panial?

    > a ty piszesz, że ja mam się na te rozmowy wstępne umawiać??

    Tak, dokladnie tak wlasnie mowie.

    > Dla mnie to bzdura, bo jak ktoś nie ma ochoty za mną rozmawiać,
    > to co mam mu się wepchnąć na siłę?

    A skad wiesz, ze ten ktos nie ma ochoty z Toba rozmawiac, skoro
    ten ktos nie ma bladego pojecia ze Ty w ogole istniejesz? Gdzies
    tu sie po drodze logika zgubila, nie sadzisz?

    No i zastrzel, nie wiem dlaczego _umowienie_sie_ na spotkanie
    okreslasz jako "wpychanie sie na sile". Umawiam sie caly czas,
    spotykam nie zawsze -- bo wlasnie na etapie umawiania sie, obie
    strony moga sie zastanowic czy im sie chce. Ale jak sie nawet
    nie sprobuje umowic, to sie na pewno nie spotka -- to akurat
    jest pewnik ;P

    > Przecież mnie wyrzuci i jeszcze może ochroniarzem poszczuje :)) !

    Mhm. I mrowkami faraona.

    Kira

  • 139. Data: 2005-08-24 08:07:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciej Koziński [Wed, 24 Aug 2005 09:40:31 +0200]:

    > Bo za studenta do 26 roku życia nie zapłaci składek ZUS

    Ano wlasnie, nizej to bardzo ladnie rozwijasz. Nie chodzi tu
    zreszta o same skladki ZUS, tylko ogolnie o oplacalnosc walenia
    w komara z armaty -- to jest praca na poziomie studenta, wiec
    studenta sie do tego bierze. On na tym skorzysta i ja. Na tym,
    ze wezme takiego Marka nie skorzystam ani ja, ani on.

    Kira

  • 140. Data: 2005-08-24 09:49:07
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <deg41q$4av$1@inews.gazeta.pl>
    Marek napisał(a):

    > Dla mnie wystarczającą motywacją, byłaby pensja 3-4 razy większa niż zasiłek.

    A jaka jest Ci potrzebna motywacja, żeby znaleźć pracę z taką pensją? Lub
    żeby podnieść swoje kwalifikacje do pracy, która taką pensję ma?

    No ale w sumie po co. Jak można na zasiłku siedzieć.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl